Hveding Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Hei. Hva er egentlig ulempen med piratversjon av OS ? Ser en Windows plata kan ligge på alt fra 1000kr til 2000kr. Så mye penger for noe nesten alle laster ned... Å slikt er det med virkelige store filmer, der de blir lastet ned flere tusen ganger uten at noen blir tatt.. Det å laste noe ned ulovelig i dag virker mer å mer lovelig, siden det blir mer å mer vanelig.. Hvem går vel i butikken å kjøper seg Windows lisens, eller en film ? Dette kan bli en evig lang diskusjon, vi kan vel holde oss til hva ulempene med piratversjon av OS er. Mvh Pat. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Er vel egentlig ingen ulemper hvis man laster ned en legit versjon. Hvis man ikke gjør det, kan man havne ufrivillig i et botnettverk. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Er ingen grunn til å rote rundt med priatversjoner når du kan få windows 8 for bare 250kr Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 (endret) Er ingen grunn til å rote rundt med priatversjoner når du kan få windows 8 for bare 250kr Om du allerede har en eldre Windows versjon og oppgraderer ja. Windows 8 Pro 64bit OEM koster 1200,- Det er ingen bakdeler med å bruke piratverktøy for å aktivere Windows om du ikke bryr deg om at microsoft ikke får penger for det. Det handler bare om å ha rette verktøyet. Windows 7 laster man ned gratis fra Microsoft sine sider helst uten virus og annen skit. Endret 3. januar 2013 av Mr. A Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Så lenge du har en windowsinstallasjon på en maskin så går det bra å kjøpe w8, og hive det over på en usbdisk eller dvd, taste inn produktnøkkelen og vips. Alt fungerer. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 (endret) Ser at noen mener at det ikke er noen ulemper med å bruke piratkopier, men her er noen: 1. Du kan ikke vite 100% om .iso filen er helt ekte. 2. Du kan ikke vite 100% om cracken/loader/etc er virus fri. 3. Du kan få inn rootkit, bakdører, spyware, adware og virus enten via .iso filen eller hva du bruker for å få aktivert. 4. Du vet aldri når din kopi blir markert som piratkopi 5. Du må hele tiden holde deg oppdatert på de nyeste måtene å holde din ulovlige kopi aktivert. 6. Du risikerer sikkerheten ved å kanskje måtte slå av automatiske oppdateringer Tar du virkelig en slik sjanse på en pc der du bruker nettbank, kredittkort, personnummer, passordene dine osv? De fleste har råd til å betale 249 kroner for Windows 8 (og ja alle kan bruke den versjonen om du har Win fra før av eller ikke). Piratkopiering av programvare tror jeg er mer et ungdomsfenomen enn noe annet. Da jeg var ung, betalte jeg ikke for noe. De senere årene synes jeg det er helt greit å betale for programvare jeg bruker. Jeg har blitt voksen nok til å skjønne at de som lager programvare stort sett trenger lønn for arbeidet sitt, til mat, hus og regninger. Store selskaper må faktisk tjene penger, om ikke går de konkurs, og da mister mange jobbene sine. Verden består ikke kun av frivillige som kun jobber gratis. Still deg spørsmålet: Tror du at du selv kommer til å jobbe gratis hele livet ditt, aldri ta betalt for arbeid du gjør, uansett yrke? Hvis svaret er nei, så skjønner du kanskje hvorfor en bør betale for programvare på lik linje som hardware. Hvorfor skal kun de menneskene i verden som produserer fysiske varer få betalt, mens de som lager programvare må jobbe gratis? Bare fordi programvare KAN kopieres, betyr det ikke at man MÅ kopiere programvare. Sier ikke at folk må betale fullpris hele tiden. Finnes det tilbud/smutthull som gjør det billigere så er jeg for å benytte seg av slikt. Men å betale noe er jeg veldig for. Endret 3. januar 2013 av myhken 4 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Iso filen laster du ned fra Microsoft, så med mindre Microsoft leverer virus/spyware med operativsystemet sitt skal ikke det være noe problem. Man bruker jo en godt testet og veldokumentert loader om man absolutt skal bruke piratkopiert windows. Det siste man gjør er å laste ned en ferdigcracket windows fra tpb eller andre sider, det er å be om problemer. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Lykke til med å få lastet ned .iso filen til Windows 8 fra Microsoft, om du ikke bruker en ulovlig kopi av oppgraderings .exe filen, som da gjør slik at du er i faresonen igjen. Til og med f.eks en loader har godt rykte på seg, så betyr det ikke at ikke utvikleren har hatt onde hensikter eller har åpnet for at programvaren kan bli utnyttet på et senere tidspunkt. Husk at folk som lager slik programvare allerede driver med ulovlig virksomhet. Så du kan ikke vite 100% at det du bruker av piratkopiert materiale er trygt. Kanskje 99%, men ikke 100%. Og jeg vil i alle fall aldri bruke noe jeg ikke er 100% sikker på, der jeg bruker nettbank, kredittkort, personnummer, Altinn koder og alle passordene mine. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Var jo ikke snakk om Windows 8 spesifikt. TS nevnte bare Windows. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 De fleste har råd til å betale 249 kroner for Windows 8 (og ja alle kan bruke den versjonen om du har Win fra før av eller ikke). Jaha? Såvidt jeg kan se så står det at det er en oppgradering? http://windows.microsoft.com/nb-NO/windows/buy Hvis du vil installere oppgraderingen til Windows 8 Pro, må PCen din kjøre Windows XP SP3, Windows Vista, Windows 7, Windows 8 Consumer Preview eller Windows 8 Release Preview. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Det er jo en ting hva som står, og en annen ting hvordan det fungerer i praksis. Les mer i denne tråden om hvordan du kan bruke oppgraderingslisensen... Men for å få lastet ned .iso filen må du starte et program fra en Windows pc med et av de valgene de har nevnt over. Men etter du har lastet den ned, kan du legge den på en USB stick eller DVD, og så legge inn på en hvilken som helst pc. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 (endret) Leste litt i guiden din, og man må ha en windows installert for å bruke oppgraderingen? Vil ikke det si at man først må gjøre seg til pirat før man oppgraderer til windows 8? Kunne man ikke da bare fortsatt som pirat? Endret 3. januar 2013 av blackbrrd Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Da har du lest feil. Du må bruke en Windows pc for å laste ned Windows 8 .iso filen fra Microsoft (oppgraderingsveiviseren), men kan installere Win8 på en hvilken som helst pc. Så det holder om du har tilgang til en Windows pc på jobb, skole, hos familie eller hos venner. Du betaler mindre enn fullversjon, men du betaler noe, den summen Microsoft har satt, og du får tilgang til en 100% ekte og trygg .iso fil, og du slipper å bruke noe som helst form for crack/loader etc for å få aktivert. (registerendringen regner jeg ikke som et slikt program, siden ja, det er ikke noe program). Lenke til kommentar
SniperVPN Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Da har du lest feil. Du må bruke en Windows pc for å laste ned Windows 8 .iso filen fra Microsoft (oppgraderingsveiviseren), men kan installere Win8 på en hvilken som helst pc. Så det holder om du har tilgang til en Windows pc på jobb, skole, hos familie eller hos venner. Du betaler mindre enn fullversjon, men du betaler noe, den summen Microsoft har satt, og du får tilgang til en 100% ekte og trygg .iso fil, og du slipper å bruke noe som helst form for crack/loader etc for å få aktivert. (registerendringen regner jeg ikke som et slikt program, siden ja, det er ikke noe program). Dette er fult mulig og "nesten" lovlig. Eneste måten du kan bli "tatt" på om du bruker denne "modellen" er om Microsoft mot all sannsynlighet banker på døren din og spør om Kyen du brukte før oppgraderingern (Win XP, Vista eller 7). Jeg er helt enig med myhken her om å kjøre ALLTID ekte programmvare og SPESSIELT OS, siden det er så stor risiko for at "noen" har hatt det gøy når de lagde crack'en eller imaget (iso) Lenke til kommentar
TRL Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Win8 Pro koster 249 fra Microsoft ut januar tror jeg. Dette er for en oppgraderingsversjon. Jeg har oppgradert 2 bærbare jeg har til Win8 og er storfornøyd. Kommer til å oppgradere den stasjonære jeg har her også. 1. gangen jeg oppgraderte kjøpte jeg en ny disk samtidig og installerte fra grunnen av. Det gikk også fint. 2 gangen gjorde jeg det samme, trengte MER lagringskapasitet, men da gikk det skitt. Fikk ikke aktivert og endre opp med å ringe support hos Microsoft. De endte opp med å anbefale meg å installere Windows 7 på nytt før jeg oppgraderte. Ble rimelig frustrert da det er tåpelig, tungvint og gjør også systemet potensialt mer ustabilt når det ligger filer fra flere systemer inne. Etter litt snakk ble jeg sendt videre til en tekniker som visste råd og instruerte meg i noen register saker som løste biffen. Egentlig burde de heller bare spørre under oppdateringen om lisensnøkkel fra tidligere versjon for å verifisere at man oppgraderer, hadde vært mye enklere. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 (endret) ... Fikk ikke aktivert og endre opp med å ringe support hos Microsoft. De endte opp med å anbefale meg å installere Windows 7 på nytt før jeg oppgraderte. Ble rimelig frustrert da det er tåpelig, tungvint og gjør også systemet potensialt mer ustabilt når det ligger filer fra flere systemer inne. ... Selv om du har en tidligere Windows-installasjon, kan du fint formatere under setup og få "ren" Windows 8 uten tidligere "slagg". Windows 8 vil fortsatt bli aktivert. Jeg benyttet selv denne metoden når jeg tok "clean install" med minnepenn. Endret 5. januar 2013 av Pey'J Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå