Fryth Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 (endret) Med mine Audio Technica ATH-M50 og nyformattert Asus-laptop syns jeg bassen var litt tynnere enn det den vanligvis var. Lite "fet" lyd, kinda. Men! Så fant jeg under Realtek HD Audio Manager en Default Format som viste seg å være... Løsningen. Fant her en valgliste over disse, alle i både 16-bit og 24-bit 44.1 kHz 48.0 kHz 96.0 kHz 192.0 kHz Når jeg valgte 192.0 kHz, 24-bit fikk jeg nærmest sjokk over forskjellen fra det den stod på, noe jeg tror var 24-bit, 48.0 kHz. Jeg forstår sånn ca hva det dreier seg om, forstår EQ og alt sånt noe, men det stopper rundt der. Spørsmålet lyder da som følger, hva betyr dette egentlig? Hvorfor er bassen super-awesomely-gudommelig på 192 kHz og ikke merkbar på 48 kHz? Ekskluderer 48 kHz visse frekvenser eller noe..? Hvis noen kunne fortalt det litt non-nerdy så hadde det vært flott! Takk takk EDIT: Testa ut litt forskjellige også, og hører ingen spesifik forskjell på 16-bit og 24-bit, men mellom 96 kHz og 192 kHz merker jeg tydelig bass-forskjell. Endret 3. januar 2013 av Fryth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå