Windoge Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 (endret) Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. For ikke så lenge siden kunne Posten og andre bud ta betalt med kort når de leverte en pakke hjem på døren. Dette er tydeligvis noe de har gått bort fra, og nå forlanger de kontakt betaling. Ikke bare forlanger de kontant betaling, men på grunn av mangel på vekslepenger krever de et nøyaktig beløp. Før jul krevde DHL 114 kr i forenklet tollgebyr på en pakke, men den ble sendt tilbake til nærmeste kontor fordi jeg ikke hadde eksakt beløp. I dag var det Posten som leverte, men de skulle ha 96 kr. Også denne ble sendt tilbake. Postbudet sa ikke hvorfor, men påstod at de hadde gått bort fra å bruke betalingsterminaler, men vekslepenger var uaktuelt. Hva skjer? Er vi i 2013? Er dette noe de bare driver med i Tromsø, eller er det likt over hele fjøla? Man betaler tross alt ekstra for denne tjenesten, og jeg har ikke blitt opplyst om å ha småpenger liggende. Edit: skulle stå kontant i emnefeltet. Endret 2. januar 2013 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 I Hamar fikk jeg hjem på døren og han hadde betalingsterminal med seg, ca 1-2 måneder siden. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Er veldig mye svindling med eksterne kortterminaler vistnokk. Veit at de store elektronikkforhandlerne også har gått bort fra kort betaling ved levering på dør pga det. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 De fleste velger vel å betale med kort i nettbutikken, siden det er like enkelt. Men at de ikke tilbyr bruk av kortterminal, det er jo et tilbakesteg. Hadde pizzabudene sluttet å bruke slike terminaler uten forvarsel, så ville de nok fått mange pizzaer i retur. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Kort et et gyldig betalingsmiddel, og dermed er alle firma som driver med salg pliktig å tilby kunden å betale på denne måten. Når de i tillegg ikke har med seg vekslepenger, og forventer at alle til en hver tid har eksakt beløp liggende, så er det ikke annet enn arrogant. Men så er vel ikke Posten regnet som den mest serviceinnstilte bedriften i landet akkurat. Jeg er overrasket over at de i det hele tatt gadd å møte opp på døren din, for det har de aldri giddet når jeg har bestilt levering på døren. Lenke til kommentar
claes Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Posten selv skriver på sine sider at de kun tar imot betaling med kort. Før jul hadde jeg en som ikke hadde terminalen og ville ha kontanter, heldigvis hadde jeg det tilgjengelig. Men fristet veldig å nekte og motbevise hans dumme utsagn om at det sto at man også kunne betale kontant Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Kort et et gyldig betalingsmiddel, og dermed er alle firma som driver med salg pliktig å tilby kunden å betale på denne måten. De eneste tvungne betalingsmidlene man er forpliktet til å godta er mynter (men ikke mer enn 25 av hver sort) og sedler. (mener du noe annet, får du vise til en lovbestemmelse.) At de aller, aller fleste selgere med et snev av forretningssans tilbyr kortbetaling (fordi færre og færre går rundt med mengder av kontanter) er en annen sak. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå