tomarild.h Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Hallo! Skal starte opp et lite enkeltpersonforetak, og tenkte å basere meg på leie-PCer. Oppdager derimot at det plutselig ikke er så vanlig lenger. Stemmer det? Har googlet litt, men det eneste jeg finner er nedbetaling. Noen som vet om noen som fortsatt leier ut PC-utstyr, og som gjerne er seriøse :-) Det er snakk om ganske gode gaming-PCer i så fall. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Tror ikke det er spesielt utbredt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Vet ikke hvordan det lovmessige er her, men vil tro det vil være en god del aktører som vil prate med deg om du leier ut PCer med software installert. Hvis du leier ut uten software installert, vil det da sannsynligvis være i lengre perioder, og da er spørsmålet om det virkelig er mulig å leie ut til en pris noen faktisk vil betale, uten at maskinen mister verdien fortere enn du får inn penger på den. Lenke til kommentar
tomarild.h Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 Skjønner! Leide PC for 8-10 år siden, men jeg skjønner at jo fortere utviklingen går - jo mindre smart er det for firmaer å satse på utleie av PCer. Både Thorn og Deal var store aktører på området den gangen, men der er vel Thorn nå nedlagt, mens Deal kun selger. Jaja.... da får jeg heller satse på å kjøpe på avbetaling. Er vel ikke så enkelt å få til det med en nystartet bedrift skulle jeg anta. Puh! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 (endret) Merket selv at det hadde sluttet for noen år siden da jeg sjekka Deal. Husker fortsatt de annonsene som var i alskens magasiner og aviser. Men hovedgrunnen er vel at for 10 år siden var ikke en videospiller noe du plukka opp til 199 kr ved siden av smågodtavdelingen på Rimi. Selv om gaming PC er noe annet, tror jeg det er en del lisensieringsproblemer der, og de som faktisk er "avhengig" av å en god gaming-PC har det nok allerede. Eneste jeg kunne tenke meg som et mulig marked er å leie ut prosessorkraft til 3D-modelleringsstudenter. Et noe rart forslag kanskje, men så har jeg hatt romkamerater som har rivd ut håret av å rendre eksamensoppgaver på laptoper. Endret 3. januar 2013 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Det er forsatt selskaper som leaser ut PC'er - blandt annet Dell. Sjekk ellers denne artikkelen: http://www.digi.no/904341/it-leasing-i-kraftig-vekst Heter altså leasing og ikke leie.. 1 Lenke til kommentar
tomarild.h Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 Hm! Skjønner! Men fant ikke så mye info hos Dell egentlig. Skal helst være kraftige gaming-PCer. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Skjønner! Leide PC for 8-10 år siden, men jeg skjønner at jo fortere utviklingen går - jo mindre smart er det for firmaer å satse på utleie av PCer. Både Thorn og Deal var store aktører på området den gangen, men der er vel Thorn nå nedlagt, mens Deal kun selger. Jaja.... da får jeg heller satse på å kjøpe på avbetaling. Er vel ikke så enkelt å få til det med en nystartet bedrift skulle jeg anta. Puh! Istedetfor å leie - eller kjøpe noe på avbetaling, kjøp heller noe billig brukt her: http://greentech.no/Standard.aspx Det har skjedd svært lite på maskinvarefronten på de 7 siste årene for office-applikasjoner, utenom introduksjonen av SSD-er, og mange av disse har fått en 128gb ssd istedetfor hdd. Sjekket nå og stort sett 5-6 år gamle maskiner der nå. Har sett i5 og i7 maskiner der tidligere til ok priser. Det burde ikke komme på mer enn 2-3000kr pr PC. 1 Lenke til kommentar
tomarild.h Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 Har du i det hele tatt lest postene i tråden blackbrrd? Skal helst være kraftige gaming-PCer Blir litt dumt å kjøpe 7 år gamle PCer for to tusen da. Men takk for at du tok deg tid til å svare :-) Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 (endret) Leste ikke så nøye, tenkte firma og der trenger man svært sjeldent gaming PC-er Anyway, hvis du har så lite egenkapital at du ikke har råd til PC-ene, så tror jeg det ikke er noen god ide å kjøpe dem på kreditt. Prisen blir gjerne 2x av hva PC-ene er verdt og gaming PC-er blir gjerne ganske dyre. Som enkeltmannsforetak, så ender du opp med regningen hvis prosjektet går i dass, og da kan prisen fort ende opp med å bli 3-4x den orginale prisen fordi det ender med inkasso og diverse drit. For gaming PC-er så hadde jeg nok ikke gått for noe annet enn hjemmebygget eller bygget etter spec. Det man får kjøpt som hyllevare er stort sett elendig satt sammen. Det viktige er skjermkortet, ikke resten. Endret 7. januar 2013 av blackbrrd 1 Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 I næringslivet generelt er prisen for en PC neglisjerbar... Kostnaden for en ansatt er normalt flere hundre tusen i året i tillegg til lønnen. Skal du game på fritiden, eller er foretaket avhengig av "ganske gode gaming-PCer"? Uansett: Leasing er en finansierings fasilitet. Billigst å kjøpe. 1 Lenke til kommentar
tomarild.h Skrevet 8. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2013 Ingen ansatte! Blir lite gaming på jobb, men ja - det kreves raske harddisker, gode skjermkort og raske prosessorer. Takk for svar folkens. Beste er vel å få kjøpt ut alt med en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå