E. Arnakke Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Man må naturligvis sette denne uttalelsen i kontekst med at det er valgår og at Borch tidligere har brukt fargerike virkemidler for å øke sin kjendisstatus, men er det ikke særdeles underlig at en jurist foreslår noe som vil bryte med et av de mest grunnleggende juridiske prinsipp? http://www.dagbladet.no/2013/01/02/nyheter/sandra_borch/voldtekt/25059337/ Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Den dama der har kommet med så mange tullete forslag at jeg ikke greier å ta noe av det hun sier seriøst. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Hun synes det er komplisert å få fram hva hun mener bør endres. - Jeg har gått jus fem år selv, det er vanskelig å fortelle det på en folkelig måte, sier Borch. Kunne hun ikke i det minste ha gjort et forsøk på å forklare dette? Det er tross alt folket hun henvender seg til som politiker. Det var ikke mye konkret å finne i blogginnlegget. 1 Lenke til kommentar
E. Arnakke Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 Kunne hun ikke i det minste ha gjort et forsøk på å forklare dette? Det er tross alt folket hun henvender seg til som politiker. Det var ikke mye konkret å finne i blogginnlegget. Å kunne argumentere godt for sine påstander er vel noe man jobber med under hele jusstudiet. Derfor det er så slående at dette meget dårlig formulerte blogginnlegget er skrevet av en jurist. Om pelsdyrhold skriver hun i et annet innlegg "Men det er heller ikke greit at dyrevernere bryter seg inn på farmene for å snikfotografere, det er faktisk det værste dyrene opplever." Kilde: http://sandraborch.com/2012/12/10/pelsdyr-i-bur/ Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Sandra Borch er et fullstendig ubrukelig mehe, men her har folk misforstått henne. Det hun snakker om er dersom den påståtte voldtektsmannen selv går til injuriesak mot det påståtte offeret. At bevisbyrden da må endres, da det er for lett å få erstatning for "injurier". Hun har selv spesifisert dette på twitter, og beklaget at dette ikke kommer klarere frem i blogginnlegget. Ikke at det nødvendigvis endrer noe, men det er en viktig forskjell. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Herr Brun Skrevet 3. januar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 3. januar 2013 Etter å ha lest på blabla sine nettsider er jeg litt mer usikker. Herregud, den dama er et nek. Liker spesielt denne: Jeg har gått jus fem år selv, det er vanskelig å fortelle det på en folkelig måte, sier Borch. Nei, Borch - nettopp en flink jurist skulle ha de beste forutsetninger for å få fram dette på en måte som lekmann forstår, du er bare ubrukelig. 14 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå