Gå til innhold

Suarez vs van Persie - Hvem er ligaens beste spiss?

Latias

156 stemmer

1. 1. Ligaens beste spiss?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da snakker du totalt i premier league?

For eg skriver lenge siden. Var en periode der det nesten ble regnet for en sjanse bare at United fikk tildelt straffe. Sånn har det ikke vært på mange år.

Føler eg.... Mulig eg tar grovt feil.

Lenke til kommentar

Men sånn seriøst så er det større bragd å skyte laget sitt fra 11. plass til 1. plass med luke, enn å skyte laget sitt fra 16. plass til 8. plass.

All statistikk i det siste tyder på at RvP fortiden er et hakk bedre enn Suarez, selv om det har vært jevnt mellom de.

Lenke til kommentar

Without Suarez, Liverpool would be 16th, not 8th.

Without RvP, Man Utd would be 11th, not 1st.

Without Torres, Chelsea would still be 4th.

Chelsea hadde uten tvil vært høyere med en fungerende spiss på topp. Torres har kostet dere masse poeng denne sesongen fordi han er ubrukelig foran mål.

Lenke til kommentar

Det er jeg helt enig i. Som statistikken viser så har Torres sine mål hatt 0 og si i den forstand at de ikke har avgjort kamper.

Selv om det har vært godt å se at han har klart å score, så ser man tydeligere at målene hans kommer i kamper hvor vi vinner 8-0, 6-1 osv. Synd han ikke kan score i kamper hvor vi vinner 1-0.

Lenke til kommentar

Hvordan kan noen være uenige? Førstetouchen var brilliant hos begge, og det var en utrolig prestasjon av Suarez å få kontroll over kula med skulderen for så å runde keeper fra så kort avstand, men det Robin gjør er sykt mye vanskeligere. Førstetouchen er helt ekstrem. Hvordan kan noen så enkelt dempe den syke langpasningen helt perfekt i bena? Og med det enorme presset han er under fra motspilleren? I tillegg er avslutningen som en klinisk goalgetter, og attpåtil avslutter han med det svake høyrebenet. Suarez sin var god, van Persie sin littegrann bedre.

Lenke til kommentar

Målet til Suarez mot New Castle er langt fra det beste han har alikevell.

Det er jeg klar over, og van Persie har også hatt penere nettkjenninger i United-drakta, men det er likevel moro å sammenligne de to målene. Nydelige langpasninger i forkant, før de avsluttes med fantastiske individuelle ferdigheter.

Endret av Latias
Lenke til kommentar

Mtp. at Robin faktisk må ta et første touch som gjør at han må øke farten og komme foran en spiller så blir det touchet et hakk bedre gjennomført enn Suarez sitt. I tillegg så ligger jo ballen perfekt for han hele veien. Jeg mener også Robin sitt er bedre.

Lenke til kommentar

Mtp. at Robin faktisk må ta et første touch som gjør at han må øke farten og komme foran en spiller så blir det touchet et hakk bedre gjennomført enn Suarez sitt. I tillegg så ligger jo ballen perfekt for han hele veien. Jeg mener også Robin sitt er bedre.

Herlig å se at folk som ikke er United-supportere er enige. Var en Pool-kompis som mente at Suarez sitt var mye bedre, noe jeg ikke skjønte mye av.

Joda, Suarez sitt er pur klasse. Det er en stor prestasjon å få med seg ballen, beholde roen å enkelt runde keeper sånn han gjør. Men det er også en grei porsjon flaks inne i bildet, da ballen treffer skulderen, han har ikke planlagt å legge den ned med skulderen.

Robin sitt er jo pur klasse. Nedtaket er ekstremt, som gjør at andretouchet blir utrolig enkelt for han. Er faktisk helt sykt når man tenker over det nedtaket der. Han løper i relativt stor fart, ballen kommer foran han så han må strekke ut foten, men til tross for det så klarer han å legge ballen så jævlig perfekt at målet nesten er ferdigscora etter det. Rett og slett perfekt. Tror faktisk ikke det er mulig å gjøre det bedre, hvertfall ikke lettere. Man kan alltids dempe ballen i en bue over motspilleren, legge den ned klistre ballen i vinkelen - det ville hvertfall jeg gjort ;)

Lenke til kommentar

Finnes det mennesker som faktisk tror på slikt?

Nei. Det er bare gøy å se hvor mye poeng 1 spiler har skaffet for en klubb. Selvfølgelig er jeg klar over at United ville hatt andre målscorere, men jeg tror ikke de hadde ledet med så mye evt. LIverpool kunne fort ha vært på 16. plass uten Luiz Suarez.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...