Gå til innhold

Suarez vs van Persie - Hvem er ligaens beste spiss?

Latias

156 stemmer

1. 1. Ligaens beste spiss?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Suarez er ikke bare toppscorer, men også assistkongen. Har Rvp noen gang vært begge samtidig?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tråden ble vel opprettet når de var omtrent på samme nivå. Jeg vil påstå at RvP holdt et høyere nivå, mens YNAW-klanen er helt sikkert uenig. Denne sesongen har RvP tatt et lite steg tilbake, mens Suarez har knapt spilt en dårlig kamp. Det er ingen som mener RvP har vært bedre enn Suarez i år.

Solskjær er heller ikke så dum, men det er sikkert greit å snakke ned motstanderen rett før man skal møte dem når man kommer med ligaens dårligste selvtillit mot ligaens beste angrep...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Stiller meg svært skeptisk til folk som må bruke den sida der for å "bevise" et poeng. Søk på keepere denne sesongen, David De Gea er den 10. beste keeperen i Premier League, Mignolet den 9. beste. Keepere som Speroni, Mannone, Hart og Boruc ligger over på lista.

De fleste med litt peiling skjønner at det er feil.

Skrtel er forøvirg den 4. beste utespilleren i Premier League og Carrick har vært Uniteds beste utespiller denne sesongen.

Lenke til kommentar

Statistikk er bra det, når det brukes rett.

Å se på scorede mål, målgivende, key passes, taklinger vunnet, etc. kan gi mening når man skal vurdere hvor bra en spiller har gjort det. Det forteller mye om hvor involvert spilleren har vært i kampene.

"Totalkarakteren" de gir kan derimot bli veldig feil. Ta f.eks. følgende scenario:

Liverpool spiller mot Sunderland og har 65% ball. Liverpool har 15 skudd på mål og scorer 3. Sunderland har ett skudd på mål og scorer ett. Hvem har den beste keeperen?

Lenke til kommentar

Det kan ikke konkluderes med den informasjonen da det avhenger av skuddene.

Pr. kamp er jeg enig. Men ikke over en lengre periode. Kvaliteten på skuddene vil "jevne seg ut" over flere og flere kamper.

Poenget mitt er at man ikke kan konkludere utifra slik statistikk men den kan gi et bilde av hvordan en spiller har levert varene over en en periode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...