Gå til innhold

Suarez vs van Persie - Hvem er ligaens beste spiss?

Latias

156 stemmer

1. 1. Ligaens beste spiss?

Anbefalte innlegg

Hvor mange mål hadde Suarez hatt med Rooney, Kagawa, Valencia, Young, et cetera rundt seg?

Færre. Spillerne rundt hadde også puttet en del. I Liverpool er Suarez eneste oppspillspunkt, mens i United er RvP langt ifra å være den eneste.

Målene til Suarez mot City, Sunderland, Norwich, Everton, Newcastle, Chelsea, Wigan, Fulham, QPR og Sunderland har kun gitt 7p.

Målene til Robin mot Fulham, Southampton, Liverpool, Stoke, Chelsea, Arsenal, West Ham, Reading, City, Sunderland, Newcastle, WBA og Wigan har gitt 19p.

Man må enten være scouser eller en bitter gooner for å virkelig mene at Suarez har vært bedre enn RvP denne sesongen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, scouser er jeg jo - men som sagt - RvPs form i 2011 og 2012 har vært helt ekstrem. Har han dagen er han kanskje en av verdens beste avsluttere. Suarez på sin side får sine mål mer på teknikk, dribleferdigheter, flaks og gode pasninger (Gerrard sin pasning til 3-0-målet i dag f.eks). En spiller som RvP i Liverpool de siste to sesongene ville utvilsomt ha sørget for at Stewart Downing ikke ville stått med kun 1 assist og 1 mål, da RvP er en spiller som kan score et mål ut av en dårlig pasning, mens Suarez er mer en som krangler ballen i mål etter å ha lurt begge stopperne ut for å kjøpe pølse.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Hvor mange av assistene hans kommer fra cornere?

Hvordan er det relevant? Men for å svare på spørsmålet ditt så har han vel 3-4 assists fra cornere.

"Van Persie has taken 61 corners this season, attempted to deliver 53 directly in to the box, and has been accurate with 14 (26%)."

Det at han har tatt 61 cornere beviser vel at han ikke blir sett på som en target man. Tenk om han hadde vært i feltet på samtlige cornere, da hadde han lett rundet 20 mål for lengst.

Men den beste spissen i verden er Rademel Falcao. Lett.

Falcao er ekstremt oppskrytt. Før den kampen han scoret fem i, hadde han faktisk bare ett mål på de siste 7-8 kampene. Ikke fullt så imponerende som det Suarez og van Persie har vært denne sesongen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Pinlig nøye på statsen her nå, men jeg sakser litt fra Premier League sine sider:

RvP har 16 mål, 9 assists, 69 skudd, 2 straffer, 30 crosser og 17 ganger i offside.

Suarez har 15 mål, 5 assists, 109 skudd, ingen straffemål, 22 crossballer og 18 ganger i offside.

På disse statsene og dem alene er det jo soleklart at RvP er den bedre spilleren. Likevel vil jeg legge til at Suarez tidvis har vært hele Liverpool-angrepet alene (det var han ikke i dag, forresten)

RvP har scoret 16 av Man Utds 51 mål og lagt opp til 9 til, altså totalt 25 eller ca halvparten. Suarez har scoret 15 av Liverpools 28 og lagt opp til 5 til, for totalt 20 av 28, som er godt og vel over en tredel.

...

Sorry gutta, jeg sausa meg bort. Aner ikke hva jeg skulle frem til. På talla jeg disker opp med er det vel ganske klart at RvP per i dag er ligaens beste spiss. Sorry, LFC-gutta. Suarez er en close nummer to.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan er det relevant? Men for å svare på spørsmålet ditt så har han vel 3-4 assists fra cornere.

"Van Persie has taken 61 corners this season, attempted to deliver 53 directly in to the box, and has been accurate with 14 (26%)."

Det at han har tatt 61 cornere beviser vel at han ikke blir sett på som en target man. Tenk om han hadde vært i feltet på samtlige cornere, da hadde han lett rundet 20 mål for lengst.

Er det ikke da totalt tilbakestående av Ferguson å la ham ta cornere? 3-4 assists kontra 5+ mål altså.

Lenke til kommentar

Er det ikke da totalt tilbakestående av Ferguson å la ham ta cornere? 3-4 assists kontra 5+ mål altså.

Alternativene er jo ræva.

"Rooney has taken 22, attempted to deliver 18 directly in to the box, and has been accurate with 7 (39%). Young has taken 21, attempted to deliver 17 directly in to the box, and has been accurate with 7 (41%). Nani has taken 12, attempted to deliver 9 directly in to the box, and has been accurate with 2 (22%). Giggs has taken 10, attempted to deliver 8 directly in to the box, and has been accurate with 0. United players have been accurate with 31 of the 107 corners they attempted to deliver directly in to the box (29%). City 53/141 (38%)."

Robin slår farligere dødballer enn noen andre på laget. Giggs og Nani eier ikke cornerteknikk. Det mest ideelle ut ifra disse statsene hadde vært om Young hadde tatt samtlige hjørnespark med Rooney+Robin i feltet.

Lenke til kommentar

Pinlig nøye på statsen her nå, men jeg sakser litt fra Premier League sine sider:

RvP har 16 mål, 9 assists, 69 skudd, 2 straffer, 30 crosser og 17 ganger i offside.

Suarez har 15 mål, 5 assists, 109 skudd, ingen straffemål, 22 crossballer og 18 ganger i offside.

På disse statsene og dem alene er det jo soleklart at RvP er den bedre spilleren. Likevel vil jeg legge til at Suarez tidvis har vært hele Liverpool-angrepet alene (det var han ikke i dag, forresten)

RvP har scoret 16 av Man Utds 51 mål og lagt opp til 9 til, altså totalt 25 eller ca halvparten. Suarez har scoret 15 av Liverpools 28 og lagt opp til 5 til, for totalt 20 av 28, som er godt og vel over en tredel.

...

Sorry gutta, jeg sausa meg bort. Aner ikke hva jeg skulle frem til. På talla jeg disker opp med er det vel ganske klart at RvP per i dag er ligaens beste spiss. Sorry, LFC-gutta. Suarez er en close nummer to.

Pluss i boka for ærligheten. Kan legge til at Suarez treffer med 76,1 % av pasningene, mens Robin har en treffprosent på 80,5. Og kanskje de viktigste tallene av dem alle:

Suarez: 123 skudd. 6,2 skudd pr. mål

Robin: 74 skudd. 3,5 skudd pr. mål

Lenke til kommentar

RvP er vel ikke kjent som en hodespiller. I tillegg så er dødballene han slår veldig bra slått. Han løfter de alltid inn i farlig område og da trengs det bare å dukke opp en rød spiller for å få den i mål.

Eks. i går hadde Chelsea 14 cornere, en kom inn i farlig område. Så det å ha dødballspesialister som RvP er gull verdt for lag som skal vinne.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...