Gå til innhold

Suarez vs van Persie - Hvem er ligaens beste spiss?

Latias

156 stemmer

1. 1. Ligaens beste spiss?

Anbefalte innlegg

Rushet tilbake fra skade, så ganske tydelig at han verken var 100 % skadefri eller matchfit. I mangel på alternativer måtte han bare starte, men med Rooney nå tilbake får han forhåpentligvis hvile i et par kamper til.

Suarez var også "skadet" mot Norwich. Men siden han er lagd av stål, var det ingen problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit å legge til at RvP i STORE deler av kampen lå rundt midtsirkelen og markerte Tiote eller Anita. RvP var rett og slett ingen spiss i går. Oppgaven hans i går var ikke å score mål, men å mate Hernandez, Januzaj og Nani med baller og markere en av midtbanespillerne til Newcastle.

Lenke til kommentar

Ja, for Suarez hadde liksom gått en hel måned uten fotball før den kampen. Og forsvaret til Norwich er jo like stødig som Newcastle sitt.

Nei, du har vel rett. Tror jeg skal legge min stemme på RvP.

Har kommet fram til at Suarez stoler litt mye på flaks, og egentlig er ganske middelmådig. Eller, god spiss definetivt, men langt fra noen verdensklasse.

Lenke til kommentar

Jeg mener fortsatt at Suarez til tider er en flat track bully. Ja han scorer masse mål, men er dette viktige mål? Og er disse mot sånn veldig god motstand? For all del, målene mot Norwich var av høy klasse, men betydde de noe mer enn Persie sitt mot Arsenal? Nei, tre poeng er tre poeng.

Nå har Liverpool et tøft juleprogram, så blir spennende å se om han opprettholder formen mot de beste lagene.

Lenke til kommentar

Jeg mener fortsatt at Suarez til tider er en flat track bully. Ja han scorer masse mål, men er dette viktige mål? Og er disse mot sånn veldig god motstand? For all del, målene mot Norwich var av høy klasse, men betydde de noe mer enn Persie sitt mot Arsenal? Nei, tre poeng er tre poeng.

Nå har Liverpool et tøft juleprogram, så blir spennende å se om han opprettholder formen mot de beste lagene.

Jeg er enig. Suarez er oppskrytt. Sikkert på grunn av at han spiller for Liverpool, som igjen er et populært lag.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Og forsvaret til Norwich er jo like stødig som Newcastle sitt.

I grunn ja. Newcastle har ikke akkurat vært fantastisk defensive. Veldig god keeper da.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

I 09/10 spilte Suarez i Nederland så den statistikken der er ikke akkurat så mye verdt. 1,40 så langt er mektig imponerende dog.

Fortsetter han slik så ser jeg på det som umulig at han blir i Liverpool når neste sesong sparkes igang..

Dersom Suarez held fram slik vil Liverpool spele i CL neste år. Dette vil gjere klubben meir attraktiv både for Suarez og eventuelle forsterkingar. Om Suarez forsvinn, vil det like fullt ikkje bli oppfatta som eit svik på linje med Torres eller Owen, sidan Suarez heile tida har vore tydeleg om sine ambisjonar.

Statistikken frå Nederland er i mine auge samanliknbar sidan Van Persie også har sesongar i Eresdivisie, utan på langt nær den same målfrekvensen.

Endret av Cair Paravel
Lenke til kommentar

Vanskelig for å innrømme at Suarez er bedre om dagen?

Nei. Overhodet ikke. Og som nevnt virker han til å ha lagt av seg mye av det som var mine tyngste argumenter mot suarez i de to foregående sesongene.

Spennende å se hvor lenge spillet og oppførselen varer!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Spennende. Norwich sine bakre firer er med all sannsynlighet den aller dårligste fireren i hele PL.

Norwich har sluppet inn 28mål, Newcastle 21. Ikke SÅ stor forskjell. Sa heller ikke at Newcastke var verre, sa de ikke var gode defensivt.

Så ikke fult så spennende ;)

Lenke til kommentar

Dersom Suarez held fram slik vil Liverpool spele i CL neste år. Dette vil gjere klubben meir attraktiv både for Suarez og eventuelle forsterkingar. Om Suarez forsvinn, vil det like fullt ikkje bli oppfatta som eit svik på linje med Torres eller Owen, sidan Suarez heile tida har vore tydeleg om sine ambisjonar.

Statistikken frå Nederland er i mine auge samanliknbar sidan Van Persie også har sesongar i Eresdivisie, utan på langt nær den same målfrekvensen.

Van Persie spilte i Nederland til han var 20 år gammel og spilte på kanten i den tiden av karrieren. Hvis du mener det er sammenlignbart så mener jeg du bommer grovt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...