Gå til innhold

Suarez vs van Persie - Hvem er ligaens beste spiss?

Latias

156 stemmer

1. 1. Ligaens beste spiss?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herre min julekveld som det skal ta av med Suarez-hypen. Mannen puttet fire mål mot (muligens) PLs desidert dårligste lag - et lag som tapte 4-0 mot et DÅRLIG United, de tapte 7-0 for et OK City og nå 5-1 for LFC som fikk grisejuling borte mot Hull for ikke mange dager siden.

Det tar selvsagt ikke fra Suarez det faktum at han scoret fire mål, det gjør det absolutt ikke, men det skal vel ikke mange kampene til før han fortsetter å skyte fra umulige, dumme vinkler, fortsetter å dermed ødelegge sjanser for lagkompiser i sin egen hig etter scoringer - og da er vi tilbake der vi var før sesongen, at han er en god fotballspiller, for all del, men altfor egoistisk til å i det hele tatt bli nevnt som topp 3 beste spisser i verden.

Må være et mareritt å være på lag med den fyren, har sett alle LFC-matcher i år (bor med en kompis som er LFC-supporter) og han er jo totalt elendig i nesten brorparten av matchene han spiller. Skyter fra 90 grader istedetfor å sentre til Henderson på blank kasse, for eksempel, sånne ting.

Det forandrer, som sagt tidligere, ikke det faktum at han puttet fire mål mot Norwich. Det skal han ha. At han blir toppscorer er jeg likevel nesten helt sikker på at han ikke blir. Han er dessverre lyseblå og er fra Argentina, uansett hvor mye jeg ikke kan fordra City, så tror jeg nok det blir det.

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar

Han scoret ikke bare fire mål, det var fire praktmål.

Er du sikkert på at du har sett årets kamper, og ikke fra den første sesongen hans? At han er totalt elendig i de fleste kampene er jo ganske utrolig da han har scoret 13 mål på 9 kamper. Det eneste målet som ikke ble scoret av Suarez i går var en assist av Suarez. Spiller han med Sturridge sentrer han som en annen spiss ville gjort, men er det Henderson eller Allen som står foran mål er det som oftest farligere at Suarez ordner opp alene. Og er det egentlig så dumt å skyte fra 90 grader? Tenk litt på det du.

Du er så utrolig usaklig når du benekter at Suarez kan bli toppscorer. Han har scoret to flere mål enn Aguero, og spilte ikke engang de første fem kampene! Dessuten var han nære å bli toppscorer i fjor, men det ble ødelagt mot slutten. Forøvrig tar ikke Suarez straffene i Liverpool, i motsetning til RvP i Man Udt.

Endret av knipsolini
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Herre min julekveld som det skal ta av med Suarez-hypen. Mannen puttet fire mål mot (muligens) PLs desidert dårligste lag - et lag som tapte 4-0 mot et DÅRLIG United, de tapte 7-0 for et OK City og nå 5-1 for LFC som fikk grisejuling borte mot Hull for ikke mange dager siden.

Det tar selvsagt ikke fra Suarez det faktum at han scoret fire mål, det gjør det absolutt ikke, men det skal vel ikke mange kampene til før han fortsetter å skyte fra umulige, dumme vinkler, fortsetter å dermed ødelegge sjanser for lagkompiser i sin egen hig etter scoringer - og da er vi tilbake der vi var før sesongen, at han er en god fotballspiller, for all del, men altfor egoistisk til å i det hele tatt bli nevnt som topp 3 beste spisser i verden.

Må være et mareritt å være på lag med den fyren, har sett alle LFC-matcher i år (bor med en kompis som er LFC-supporter) og han er jo totalt elendig i nesten brorparten av matchene han spiller. Skyter fra 90 grader istedetfor å sentre til Henderson på blank kasse, for eksempel, sånne ting.

Det forandrer, som sagt tidligere, ikke det faktum at han puttet fire mål mot Norwich. Det skal han ha. At han blir toppscorer er jeg likevel nesten helt sikker på at han ikke blir. Han er dessverre lyseblå og er fra Argentina, uansett hvor mye jeg ikke kan fordra City, så tror jeg nok det blir det.

Hendersen bommer på blank kasse, jeg blir heller sur når Suarez sender ballen til han. Han er toppscorer i PL med 5 kamper ute for karantene, hadde han spillt de hadde ikke de andre spissene vært i nærheten engang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Er vell totalbildet som teller. Hvem er best totalt sett, ikke bare akkuart nå. Noen mener Suarez er best, andre Rvp, ærlig sak det. At 95% av stemmene til RvP kommer fra united-brukerne her inne er bare en ren tilfeldighet. :)

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

For å samanlikne med eit selektert utval noverande og tidlegare målscorarar:

Målratio i liga inneverande sesong

Luis Suarez 1.40

Cristiano Ronaldo 1.21

Diego Costa 1.00

Giuseppe Rossi 0.86

Sergio Aguero 0.86

Zlatan Ibrahimovic 0.82

Robert Lewandowski 0.79

Lionel Messi 0.73

Edison Cavani 0.69

Radamel Falcao 0.69

Robin van Persie 0.64

Målratio i liga tidlegare sesongar

Dixie Dean 27/28 1.54

Lionel Messi 12/13 1.44

Gerd Müller 71/72 1.18

Cristiano Ronaldo 11/12 1.18

Luis Suarez 09/10 1.06

Ferenc Puskas 59/60 1.04

Jimmy Greaves 60/61 1.03

Ronaldo 96/97 0.92

Alan Shearer 95/96 0.89

Robin Van Persie 11/12 0.79

• Liker 4
Lenke til kommentar

Et mål og to nye assist idag for Suarez. Rvp? Not so much. :wee:

Rushet tilbake fra skade, så ganske tydelig at han verken var 100 % skadefri eller matchfit. I mangel på alternativer måtte han bare starte, men med Rooney nå tilbake får han forhåpentligvis hvile i et par kamper til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...