HejAl Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Hei. Jeg er ikke helt fornøyd med kvaliteten/oppløsningen på mine divx filmer, selv om jeg har satt på høyeste kvalitet. Det er helt grei kvalitet, men ikke så skarp som forventet. Det samme i både DivX Player og Win Media Player 9. Har også nyeste DivX Player og Codec pakke. Specs: P4 2GHz GeForce 3 Deluxe 512MB RD-RAM 80GB 7200RPM harddisk WinXP Home Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Er det filmer du har laget/rippet selv (fra DVD plater du selv eier)? Hvis ikke er det nok selve filmene som setter begrensningen, når de blir rippet fra en DVD velger man hvor stor oppløsning man vil ha på dem, hvilket codec man skal bruke osv. Og det er slik at jo bedre kvalitet, to større plass. Har du derimot laget filmene selv, vil jeg anbefale deg å prøve XVid isteden for DivX, den førstnevnte gir bedre kvalitet i forhold til plass en den siste gjør. Andre viktige ting for kvaliteten på egenrippede filmer er: - Oppløsning - Bitrate (både lyd og bilde) - Det er så greit å velge de beste rutinene i programmet du bruker, velger du riktg vil programmet sammarbeide bedre med prosessoren. Lenke til kommentar
HejAl Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 Takk for svar. Nei, har bare dratt over noen filmer fra en kamerat på LAN. Men kvaliteten er grein nok, bare ikke DVD- kvalitet;). Men så er jeg ikke sikker på om filmene er DVD-rip. Lenke til kommentar
simenn Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 kjøpte pepperkaker smaker bedre enn stjålne vettu.. ellers er det som MemorX sier at det er ripperen som setter forholdet kvalitet/størrelse, og du kan ikke få bedre kvalitet enn filmen er rippet i. vil du rippe filmene selv finnes det noen guider på www.divx-digest.com. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå