Synnoveh Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Hei. Jeg har en Opel corsa, 98 modell, som laderele mest sansynlig har tatt kvelden... Jeg har IKKE peiling på åssen å få byttet det, men har ikke så mye penger, så må prøve å få byttet det selv hvis det er mulig.. Så mitt spm er; er det lett å få gjort det selv? Har hørt fra noen at det kan være lett på noen biltyper, men ikke på alle. Noen som vet om det er lett på denne biltypen, eller om jeg ser mine dyrebre penger gå opp i luft? Lenke til kommentar
Indian Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Du finner ikke laderele lenger.....den er elektronisk og sitter på børsteholderen. Koster rundt 200 kroner hos Mekonomen. Du løsner to skruer på bakkant av dynamoen og vippe ut den gamle og sett inn den nye. 1 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 (endret) Sansynligvis så finnes det ikke og få kjøpt løs eller kan byttes ut på en bil av litt nyere årgang så sansynligvis så må du skifte hele dynamoen. Mål ladespenninga rett ut i fra dynamoen først. Om du ikke har mye penger og bruke på bil så er en dynamo fra høggern et alternativ. Endret 12. januar 2013 av Gryterett Lenke til kommentar
Indian Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) Hvem sier at børsteholder ikke selges lenger? Ta kontakt med Mekonomen......de har delen du trenger. Endret 17. januar 2013 av Indian Lenke til kommentar
dbass Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Mekonomen hadde ikke til min Corsa B 1,6 C16XE. Men Biltema har dynamo, universal bosch: http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Elektrisk-anlegg/Dynamo/Dynamo/DYNAMO-63625/ Ellers kan du også ringe og høre med opphøggere og spørre om dem kan selge deg en brukt dynamo eller kanskje bare ladereléet hvis dem har mulighet? Lenke til kommentar
Indian Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Hva med Opelforhandleren? Jeg har byttet hele børsteholderen med på en nyere Opel Vectra. Hold deg unna dynamo fra Biltema. Ta kontakt med et Bosch verksted og kjøpe derfra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå