dur_dur Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Nettopp installert en ny ASUS RT-N65U wifi-router. Wifi-dekningen er god og stabil i hele huset for laptoper I huset brukes også wifi av en iPhone 4s- og en android-mobil. Problemet er at wifi-tilkoblingen er veldig ustabil på mobiltelefonene. Ved hjelp av en android-app har jeg testet signalet i husets problemområder. Selv om signalet ikke er superbra burde det være godt nok. Jeg innser at wifi-mottaker i telefoner ikke er like gode som i en laptop, men jeg hadde ikke problemer med ustabilt nettverk med den gamle routeren (billig router fra Jensen Scandinavia) Hva kan årsaken til problemet være? Kan innstillinger i telefonen eller routeren endres for å bøte på problemet. Jeg har prøvd å endre kanalvalg fra auto til diverse kanaler 1-13, uten at det hjalp. Vedlagt: Innstillinger router Lenke til kommentar
alfal Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Prøv N/G mode på wireless mode Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Det er også greit å låse kanalen til 20 MHz, i stedet for 20/40 MHz. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Du bør finne ut om de teknisk sett er stabile først. Dette gjør du ved å plassere de noen meter fra routeren. Du kan jo streame fra youtube for å sjekke om det er stabilt. Speedtest kan brukes for å sjekke hastighet via internett. Dersom du har problemer kun ved svak signalstyrke, så kan det være støykilder som hindrer forbindelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå