Rambjoer Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Skal jeg velge NH-D14, eller H100i? Skal ha kabinett med vindu, vil derfor at det skal se litt "kult" ut. Har hørt at NH-D14 dekker for nesten hele vinduet så man ikke ser stort annet, er dette sant? Tenker derfor at H100i ville vært er bedre valg, ettersom jeg skal overklokke I5 3570k litt, og fordi den er mindre(?) Hva bør jeg velge? Ca 200kr forskjell på de to på dustin.no. Handler via bedrifts delen Dobbelpost, denne kan sletter/låses Lenke til kommentar
Lauen Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Ville helst hatt en H100 (i kanskje), sett at kabinettet ditt passer den. en NH-D14 er DIGER, og med standard Noctua vifter ser den ikkje så bra ut heller. men D14 og H100 er ikkje så forskjellige når det gjelder temps. Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Et annet viktig poeng også er at med NH-D14 så er det hovedkortet som bærer all vekten av kjøleren, mens med H100 er det kabinettet som bærer hoveddelen av vekta. Det blir tungt å være hovedkort hvis du har feks bruker 2 stk skjermkort. Lenke til kommentar
Lauen Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 ^ Enda et godt poeng. Det blir rett og slett farlig å frakte PC-en rundt omkring. Lenke til kommentar
C.. Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 (endret) En annen ting du må tenke på er plass til RAM-brikker. Har du for eksempel Corsair Vengeance vil ikke disse få plass da NH-D14 tar mye plass! Jeg har denne selv og er absolutt og anbefale, kjølingen er helt fantastisk og den er også relativt stille Vet ikke noe særlig hvor stor ytelses forskjell det er på de NH-D14 og H100 men vil ikke tro det er så alt for store forskjeller egentlig. Det som er sikkert er at begge tar stor plass og tar seg godt ut i kabinettet - viftene til Nocuta er kanskje ikke de fineste, men er absolutt av høy kvalitet! Endret 3. januar 2013 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå