iPlay Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 En venn av meg prøver å kjøre en clean-install på sin Acer Laptop etter at gamle OS ikke ville starte lenger, og det ikke var noen alternativer til å formatere. Så han setter inn minnepinnen, og forandrer på boot order. Ting går som det skal, og han velger en custom install. Der får han liste over partisjoner. Her var det 3 stk, OEM, System og Primary. Han fjernet alle, formatert og slettet. Deretter oppretter han en ny partisjon, og velger denne (planen var å forandre på partisjoner etter ferdig installasjon). Windows installerer, så er dt jo den prosessen hvor maskinen restarter. Første restart funket ikke. Maskinen skrudde seg av bare. Når han starter den på nytt får han beskjed om at windows var installert på feil partisjon. Så prøver vi alt på nytt, men nå finner vi ingen partisjoner. Ingen partisjoner i den listen, og er ikke mulig å create/slette noe. Hvor har det blitt av disse? Hva har gått galt? BIOS funker i sånn 10 sek før maskinen skrur seg av.. Lenke til kommentar
iPlay Skrevet 2. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2013 Try the following Boot from the Windows 7 DVD Click Install Now Accept License Agreement When the option is displayed to select an installation type, click (Custom Advanced) Press Shift + F10 on your keyboard type the following commands DISKPART Hit Enter list volume Next you will select the volume where you would like to install Windows 7 Type: select disk # # represents the number the volume Type: clean convert mbr create partition primary active format quick fs=ntfs exit exit Prøvde denne, men eneste som listes er minnepinnen og DVD-rom.. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Kan hende jeg misforstår deg nå men.. Trenger vel ikke å opprette partisjoner før os-innstallering? Har aldri jeg gjort. Du får gjort det i windows etterpå. Eller er det slik at det ikke vises noen hardisk lenger? Lenke til kommentar
iPlay Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 Man må jo slette + formatere partisjoner, så vi slettet alle og lagde en.. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Er ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener men.. Er iallefall slik jeg gjør det: - Velg custom install - Slett eventuelle partisjoner (Om du formaterer, blir den ikke borte om jeg husker rktig..) - Legg inn os på den harddisken du vil Jeg kan velge å opprette partisjoner, men venter med det til jeg er i windows om jeg skal. Lenke til kommentar
iPlay Skrevet 5. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2013 Det du sa var akkurat det jeg gjorde. Jeg slettet de partisjonene jeg ikke trengte (var tre stk), så opprettet jeg en partisjon for hele disken. Denne partisjonen ville jeg installere os på, men det funket ikke. Prøvde på nytt, og alle partisjoner var borte. Var ikke mulig å slette/opprette noe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå