fuglenerkul Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Jeg har ikke bygget pc på flere år nå, og har dermed glemt mye av det. Så nå tenkte jeg å bygge en pc som er god nok til å kjøre CS 1.6 glatt på windows xp. Siden jeg er student, skal jeg prøve å bygge den så billig som mulig, og skal prøve å få tak i ting fra finn.no, eller hvis noen har noen deler de vil gi bort eller selge for en billig penge, er det bare å sende pm. Budsjettet mitt er under 1000-lappen. Jeg har både skjerm, mus og tastatur fra gamle gaming dager, så trenger bare kabinett og innmat. Nå kommer første spørsmålet; hvilket type hovedkort burde jeg skaffe meg? Kjenner jeg gleder meg veldig til å bygge pc igjen med all feilsøkingen som medfølger! Nostalgi Lenke til kommentar
comadore Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 GoGo Ebay gjetter jeg bare ! Hvis du i det hele tatt skal klare det til "budsjettet" ditt! Lenke til kommentar
fuglenerkul Skrevet 2. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2013 Jeg skal jo bygge en pc med komponenter for gamle til å bli solgt i butikker nå til dags vil jeg tro. Tenkte å bygge en pc som var bra for en 7-8år siden, som var når jeg gamet mest. Tror jeg kan få slike deler veldig billig. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Hvorfor ikke bare skaffe et gammelt treskeverk for en tusenlapp? Denne er f.eks mer enn kraftig nok til CS 1.6. Hvis du på død og liv må bygge kan du jo demontere og remontere saken Litt støvfjerning skader sikkert ikke uansett. En annen mulighet er jo å fiske litt på ymse el-returer. Du finner ihvertfall harddisker, kabinett, CD/DVD-drev og muligens en og annen funksjonell PSU på slike plasser. Utrolig hva folk kaster, men det gjelder å komme før regn og snø hvis det står ute. Finn.no har jo også et gi bort-torg der det innimellom er helt OK maskiner/komponenter. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå