sun360 Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Jeg vet at dette spm har gått rundt før ,men jeg lurte på 2 ting: En kompis av meg har tenkt å selge sitt Saphire 9700 pro Atlantis kort til meg for 2000 kr, rimelig pris eller? ( det er ca 5. mnd gammelt får meg org drivere osv....) Går det an å mode et radeon 9700 pro kort på en eller annen måte, og da snakker jeg ikke om overklokking....? Forresten, noen erfaringer?? Mange takk på forhånd!! Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 1. Prisen er helt kurrant, 2000,- er jo en bra "venne" pris. 2. Hva vil du modde dette kortet til? Er ikke meg bekjent at noen har moddet et r9700pro kort til noe.. 3. Selv har jeg ikke kortet, men utifra hva jeg har lest/hørt så er jo dette fortsatt et sinnsvakt bra kort iforhold til prisen. Spesielt til 2000,- 8) Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Ble feil dette jah Lenke til kommentar
Kukkikano Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 2000kr er jo ikke så ille. kortet koster nå ca 2800kr nytt. men prøv å prut ned prisen litt til, kanskje 200kr til.. men "org drivere" kan du kaste i søppla, last ned de nyeste driverene fra nettet.. Hva skal du "modde"? annen kjøler eller no? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Når jeg ser på dagens skjermkort så tenker jeg følgende: 1. Hvilket spill pr. dags dato spiller jeg som støtter dx9? Ingen, neivel. 2. Hvilken oppløsning spiller jeg spill i? Ytelse kontra bildekvalitet. 3. Trenger jeg et kort til 3000,- eller kan jeg kjøpe et til si 1500,- og heller oppgradere om en liten stund igjen? Alle maser kraftig mye om dx9 om dagen, selv spiller jeg ikke noen spill som faktisk støtter det, tomb raider er vel dx9(?). Den dagen hl2/doom3 kommer (eneste jeg ser frem til om dagen på spillfronten), så vil jeg se ann markedet da. Plutselig så dukker det nye kort opp som vil være interessante. Men for guds skyld, R9700/9800 pro er veldig gode kort, men TRENGER du kortet? 3000,- for et grafikkort er jo bra mye syntes jeg Kjøpte selv et radeon 8500 da det kom (var et av de magiske 10 fra multicom), kortet var bra det. Men ikke verdt penga Så i fremtiden så vil jeg satse på hva jeg selv trenger, nøye utvalgte kort som vil holde så lenge at jeg ikke ANGRER på kjøpt 1-2 mnd. etterpå. Greit at du er råest i gata en liten stund, men plutselig så har naboen kjøpt et nytt "økonomi" kort som moser ditt på alle måter og det til halve prisen omtrent. Det vil ikke jeg oppleve engang til :wink: Lenke til kommentar
unwill Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 2000 er er grei pris. Hvis du trenger et nytt grafikk kort nå fordi de spillene du spiller hakker, eller ikke gir bra nok bilde så kjøp det. Ellers kan du alltid vente... Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Greit at du er råest i gata en liten stund, men plutselig så har naboen kjøpt et nytt "økonomi" kort som moser ditt på alle måter og det til halve prisen omtrent. Det vil ikke jeg oppleve engang til :wink: Nevn ett økonomi kort som moser 9700pro?! Hvis du kan få kortet til 2000,- så er det vel verdt penga! Er nok en stund til noen kort i 1000kr klassen slår 9700pro, halve prisen? smuglevarer da... Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Som tidligere sagt, hadde valget stått mellom et nytt kort til 2000,- og et brukt r9700 pro, så hadde jeg valgt det siste, som andre sier du finner ikke et kort som kostet 2000,- nytt nå som er i nærheten av r9700 pro. Solgte mitt r9700pro nylig, ikke noe problem å få 2000kr for det. SLÅ TIL..før noen andre tar det! Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 Hva med Connect 3d kortene ( 9700 pro oogså) ???? Stor forskjell....eller? Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Det høres ut som en bra deal det. Enda jeg kjøpte det for 1800kr for ca 6mnd siden. Hehe.. Takk elkjøp... Ja jeg ville kjøpt det kortet jeg. Det er et knall kort som sikkert komme til å vare en god stund til. Ja det er dx9 men som sagt man trenger egentlig ikke dette enda. Men det er klart, skal du spille alle spill på maks oppløsning må du ha et bra skjermkort, bra prosessor, og ram++ så du må huske på at setter du et konge kort i en råtten pc så er det ikke sagt at den arbeider fortere osv.. Men dette vet du jo.. Så.. Men jeg ville kjøpt det kortet ingen tvil. Men som sagt si at du gir han 1800 kr eller si til han at du vil gi hanen pris mellom 1800-1900 for kortet. Da får du det for 1850 og det er knall pris liksom. Lykke til! Hsk garanti er fint å ha med.. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 iceraven..tror ikke det lønner seg så mye og kjøpe et halvbra kort i dag og så kjøpe et nytt om 3-6 mnd... det taper du penger på.nei,kjøp et kort som holder en stund fremover slik at du slipper og oppgradere på en stund. hvis du kjøper et ati 9700pro tror jeg nok det skal holde ca 1 år før(minst) du behøver og skifte ut.. og det finnes minst 3 spill som er ute nå som støtter direct x ni... jeg spiller flightsim 2004 og Tomb Raider: The Angel of Darkness med et ti 4200-kort,man har ikke så mye fps på disse spillene(15-40) skal kjøpe meg ati 9800 non pro,slik at spillene går slikemykt med alle detaljer på max.. så gå får ati 9700pro til ca 2000 kr,er jo et kupp... Lenke til kommentar
orodreth Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Det høres ut som en bra deal det. Enda jeg kjøpte det for 1800kr for ca 6mnd siden. Hehe.. Takk elkjøp... Ja jeg ville kjøpt det kortet jeg. Det er et knall kort som sikkert komme til å vare en god stund til. Ja det er dx9 men som sagt man trenger egentlig ikke dette enda. Men det er klart, skal du spille alle spill på maks oppløsning må du ha et bra skjermkort, bra prosessor, og ram++ så du må huske på at setter du et konge kort i en råtten pc så er det ikke sagt at den arbeider fortere osv.. Men dette vet du jo.. Så.. Men jeg ville kjøpt det kortet ingen tvil. Men som sagt si at du gir han 1800 kr eller si til han at du vil gi hanen pris mellom 1800-1900 for kortet. Da får du det for 1850 og det er knall pris liksom. Lykke til! Hsk garanti er fint å ha med.. solgte elkjøp det kortet for 6 måneder siden, det er jo billig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå