Gå til innhold

Noctua nh-d14 VS Corsair h100i

Rambjoer

Anbefalte innlegg

Skal jeg velge NH-D14, eller H100i?

Skal ha kabinett med vindu, vil derfor at det skal se litt "kult" ut. Har hørt at NH-D14 dekker for nesten hele vinduet så man ikke ser stort annet, er dette sant?

Tenker derfor at H100i ville vært er bedre valg, ettersom jeg skal overklokke I5 3570k litt, og fordi den er mindre(?)

Hva bør jeg velge? Ca 200kr forskjell på de to på dustin.no. Handler via bedrifts delen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har H100i i mitt Corsair Obsidian 650D... Det ser mye kulere ut enn den svære beiset av en vifte (D14)

Mye mindre gjør at det blir lettere å se andre ting ja ;) Hva kjøling angår må du ikke spørre meg om, men tror de yter ganske likt...

Lenke til kommentar

Hva med å prøve ekte vannkjøling? ;) Startersett fra Techbay koster ca. 1300kr. Ytelsen vil i beste fall være marginalt bedre enn en lukket kjøler, men mye morsommere.

Både Antec, Cooler Master og Asetek fører lukkede systemer, men tviler på at de er noe bedre enn Corsairs alternativer.

Lenke til kommentar

Men med radiatoren festet i taket på kabinetet er den ikke synlig engang og tar langt mindre plass, det er vel det som er meningen her…?

Radiatoren og viftene på H100i er større enn NH-D14, da tar den ikke mindre plass :nei2:

Det er ikke alle kabinetter som har plass til en H100i heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar

H100 tar ikke like mye plass over hovedkortet som D14 og det ser mye mer elegant ut.

Virkelig?

Radiatoren tar opp et større volum enn kjøleribbene og viftene på NH-D14, og slangene og blokken tar definitivt opp mer plass enn varmerørene og kontaktflaten på D14.

Fargen, og plasseringen av H100i får den til å se mindre ut, det skal jeg ikke nekte for.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er det jeg mener, plasseringen får den til å se mindre ut. Andre komponenter kommer ikke i skyggen for å si det sånn og det ser bedre ut hvis han/hun skal ha innsikt i kabinettet. Det er iallefall slik jeg har forstått han/hun vil ha det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...