Gå til innhold

Slik blir Ubuntu-mobilene

Anbefalte innlegg

Ser det er lenge siden det er skrevet noe om i denne tråden, men for meg har den lagt i bakhodet et halvt års tid. Jeg liker det jeg ser og kunne godt tenke meg å prøve med en Android-telefon med Ubuntu.

Jeg lurer på et par ting:

1: Dersom jeg velger Ubuntu for Android, vil dette bruke mye av lagringsplassen?

2: Jeg vil helst opp i 5" eller mer(om det er 4,7 eller 4,8", så spiller det sikkert ikke så stor rolle) og et brukbart kamera.

Er det riktig at jeg bør velge en quadcore-telefon til formålet?

Her synes jeg det er fornuftig å velge billigst mulig, men kvalitet. Noen som har en anbefaling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant denne som kan antyde litt om hvilke telefoner som etter hvert kan ha håp om å nytte Ubuntu.

http://www.phonearena.com/news/Linux-kernel-3.10-gets-big.LITTLE-support-should-help-Ubuntu-come-to-the-Galaxy-S4_id44812

Hvor det blant annet står:

Linux godfather Linus Torvalds has certified that the official Linux kernel 3.10 is now in its final state; and, as far as our audience is concerned, the big addition to the Linux kernel is with enhanced ARM processor support. Specifically, the Linux kernel 3.10 has added support for big.LITTLE processors, which should help developers port Ubuntu Touch to the Samsung Galaxy S4 and other devices.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...