Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Problemer med DLNA med den nye ruteren

Anbefalte innlegg

Heisann, kjøpte meg en ny ruter som var litt raskere en den gamle. ( http://www.komplett....aspx?sku=753631 ) Men har et problem som jeg kan ikke sette fingeren på

På den gamle ruteren kunne jeg fint få TV min til å koble seg trådløst via ruteren, og opp til PC og streame filmer og musikk. Men på den nye ruteren var jeg ikke like heldig. Her finner TV min ikke PC i det hele tatt, men den finner ruteren min hvis jeg huker av media server og kobler til en ekstern hardisk til den. Men jeg vil helst at den skal finne PC min også.

Når jeg kobler opp TP kabelen fra TV til ruteren, da finner TV min datamaskinen på nettverket. Men vill helst at det skule gå via det trådløse nettverket som det gjorde før på den gamle ruteren.

har prøvd å sjekke inne på innstillinger på ruteren, samt søk litt på nette etter info. No luck so far.

Noe tips eller forklaring, hvis det kan være at jeg har gjort en feil på kjøpet som jeg ikke er klar over. Eller at det er en bruker feil fra min side, og det er noe så enkelt og dumt at jeg kommer til å skamme meg.

Venter spendt på svar i all ydmykenhet fra dere nettverks guru

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Kjører du alt på samme nett? 2,4 eller 5 GHz? Eller har du litt på hvert? Start med å slå av 5 og kjør alt på 2,4, se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Sjekk om det er noen innstillinger for "client isolation" på WIFI eller LAN. Hvis denne er aktivert, så vil klientene ikke se hverandre, men komme på nett og se router.

Ja det var det som var problemet ( Trådløs isolering ) huket det av og da var det løst. Er ikke helt sikker på hva det gjør, skal prøveå lese meg fram til hva det er, men setter pris på en liten forklaring ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...