Gå til innhold

SSD, hvem skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Årsaken til at Samsung anbefales er at den er en grei allrounder, kanskje ikke alltid på topp i alle testene, men i motsettning til OCZ og de andre, så har de hatt MINST firmware krøll.

Nestemann på lista over SSDer som er raske nok til OS bruk men god stabilitet er Crucial M4 serien.

Men uansett hva pokkern enn du gjør, ikke kjøp deg en OCZ SSD, sjansen er stor for at du får ett problembarn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I omtalen du linket til fikk kingstondisken super omtale, med fire av fem stjerner, og ingen åpenbare ulemper for vanlige brukere. Idiotisk å hate Kingston fordi de lagde dårlige ssd-er for mange år siden. Fikk mine tre kingston-disker for 510 kr/stk, og kunne ikke vært mer fornøyd.

Lenke til kommentar

Jeg gir +1 til Kingston HyperX! Har den i 120GB selv (ikke 3K utgaven). Denne var blant de beste på mitt kjøpetidspunkt pga. SandForce-kontrolleren. Har ikke opplevd noen feil. Lett å oppdatere firmware i Windows.

Nå er det vel OCZ Vector og Samsung 840 Pro som kjemper om entusiastenes gunst. Men som andre skriver, så har OCZ fått et frynsete rykte etter en del problemer de siste årene. Ny sjef som satser på færre og bedre produkter kan muligens rette på dette framover.

Stemmer også i med det 007CD skriver!

Årsaken til at Samsung anbefales er at den er en grei allrounder, kanskje ikke alltid på topp i alle testene, men i motsetning til OCZ og de andre, så har de hatt MINST firmware krøll.

Nestemann på lista over SSDer som er raske nok til OS bruk men god stabilitet er Crucial M4 serien.

Men uansett hva pokkern enn du gjør, ikke kjøp deg en OCZ SSD, sjansen er stor for at du får ett problembarn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...