Gå til innhold

Hvorfor er du for/imot innvandring?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spiller ingen hvor godt intergrerte de er. Så lenge religion og krig er inne i bildet så er de fleste fucked up uansett. Så lenge det finnes folk som hater Amerikanere i verden og de bor i Norge. Så hater de Norge fordi Norge hjelper Amerika i krig.

De fleste? Profetens Ummah har cirka 100 medlemmer. (Hvorav de fleste antagelig bare har det i kjeften, som i alle slike grupper.) Vi har et sted mellom et og to hundre tusen muslimer i Norge. Det vil si at de radikale kanskje utgjør en promille av landets muslimer.

 

De fleste av dem hater ikke Norge. De kan være dypt uenige i vårt bidrag til krigføringen der nede, men man må huske på at mange av dem er flyktninger fra samme krigen. (Og fra Taliban og andre ekstreme.)

 

Geir :)

Lenke til kommentar
De fleste? Profetens Ummah har cirka 100 medlemmer. (Hvorav de fleste antagelig bare har det i kjeften, som i alle slike grupper.) Vi har et sted mellom et og to hundre tusen muslimer i Norge. Det vil si at de radikale kanskje utgjør en promille av landets muslimer.

 

Disse i Profetens Ummah har det nok i kjeften som du sier, men terroristene i vesten kommer som regel ikke ifra slike organisasjoner. De kommer gjerne ifra godt integrerte andregenerasjonsinnvandrere med høyere utdanning.

 

De fleste av dem hater ikke Norge.

 

Det er veldig mange uvitende, superreligiøse analfabeter ifra landsbygda i Afrika og Midtøsten som hater vesten, og egentlig bare kommer fordi de vant et asyllotteri og evig tilgang på penger uten å jobbe, helsevesen og en levestandard de bare tidligere kunne drømme om... alt gratis. Det som er interessant er at det sjelden er disse som sprenger seg selv i luften. For det er de nok for egoistiske.

Lenke til kommentar

Hvis du sammenholder dette:

... men terroristene i vesten kommer som regel ikke ifra slike organisasjoner. De kommer gjerne ifra godt integrerte andregenerasjonsinnvandrere med høyere utdanning.

Med dette:

Det er veldig mange uvitende, superreligiøse analfabeter ifra landsbygda i Afrika og Midtøsten som hater vesten, ...

 

Får du da noe stort problem? De som hater gjør ikke noe med det, og de som er troandes til å gjøre noe med det hater stort sett ikke.

 

Kan det finnes potensielle islamske terrorister i Norge? Ja selvsagt kan det det. Men de har ingen verdens ting med "de fleste" innvandrere å gjøre, ikke engang de fleste muslimske asylsøkere.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Det er akkurat det jeg mener er interessant. Asylsøkerne som kommer på lotteri vil stort sett bare ha mest mulig og gjøre minst mulig. Jeg har forsåvidt full forståelse for det. Men vi kan ikke tillate det. Mange av dem er også direkte kriminelle.

 

Men det er altså barna deres som blir terrorister. Barn som ofte blir født og vokser opp her, og tom. tar høyere utdanning, men kanskje føler at de aldri er del av samfunnet, og blir utenforstående. Disse blir også ofte gjengkriminelle. Det er litt samme fenomen som med Breivik.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er litt samme fenomen som med Breivik.

 

Det betyr vel at vi har "sykdommen" i "oss", og at vi burde stenge grensene våre, slik at vi ikke kontaminerer innvandrerne?

Lenke til kommentar

Innvandring har økonomiske gevinster både for tilflytter og landets økonomi, hvis integrering er rask, problemfri, billig for skatterbetalerne osv. Slik som i USA med andre ord.

 

I Norge derimot, er det et problem siden mange innvandrere kommer fra land som ikke er tilnærmet Vestlig kultur, mange er alt for religiøse, de har vanskligheter med, eller mangel på vilje til å lære seg norsk og ender for lett opp på trygdeordninger, da det er alt for lett for en familie på 9 til å få ditt og få datt av staten, slik at de greier seg uten jobb. Det er også et problem når barn av innvandrere født i Norge blir radikale og farlige personer som driver med terror.

 

Med andre ord, steng grensene til Norge før vi har ordnet opp i hvordan integrering bør fungere, hvor mange vi bør ta inn, og ikke minst, hvem vi bør ta inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dessuten mener jeg norges posisjon i verden (alle ressursene vi har, m.m.) plikter oss til å hjelpe mennesker fra andre land. Det er kjempeegoistisk å sitte på all denne rikdommen uten å dele med andre. Norges rikdom skyldes flaks.

 

Hvem er denne "Norge" du snakker om? En kjent person?

 

Norge=Vi=Oss=?

Endret av Austrian Economist
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvem er denne "Norge" du snakker om? En kjent person?

 

Norge=Vi=Oss= hatten til Sigbjørn

 

 

Alle vet jo at det er hatten som styrer

 

Men fra spøk og til det latterlige ... Vi og hatten vår har så mye at det skulle bare mangle, hvis vi ikke kunne dele litt.

 

:)

Lenke til kommentar

Det er akkurat det jeg mener er interessant. Asylsøkerne som kommer på lotteri vil stort sett bare ha mest mulig og gjøre minst mulig. Jeg har forsåvidt full forståelse for det. Men vi kan ikke tillate det.

Vi behøver ikke tillate det.

 

Mange av dem er også direkte kriminelle.

Definér "mange"...?

 

Men det er altså barna deres som blir terrorister. Barn som ofte blir født og vokser opp her, og tom. tar høyere utdanning, men kanskje føler at de aldri er del av samfunnet, og blir utenforstående. Disse blir også ofte gjengkriminelle. Det er litt samme fenomen som med Breivik.

Nei, barna deres blir bare unntaksvis terrorister. Akkurat som barna våre. Selv i de landene som har hatt islamsk ekstremisme i lang tid og betydelig omfang, som England, er det en forsvinnende liten minoritet som går lenger enn til å marsjere i tog. Akkurat som min ungdoms AKP'ere og andre venstreekstreme lot det være med ord og fotarbeid. Du finner ikke mange eksempler på norske terrorister med bakgrunn i den perioden. Blandt nynazistene var det riktignok en større voldsratio, men det gikk som regel ut over dem selv.

 

Og nei, de blir ikke "ofte" gjengkriminelle. For ofte, sant nok, men fortsatt sjelden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

integrering er rask, problemfri, billig for skatterbetalerne osv. Slik som i USA med andre ord.

 

Er du sikker på det?

 

Alle vet jo at det er hatten som styrer

 

Men fra spøk og til det latterlige ... Vi og hatten vår har så mye at det skulle bare mangle, hvis vi ikke kunne dele litt.

 

:)

 

Vi?

Endret av Austrian Economist
Lenke til kommentar

Jeg hørte at Profetens Ummah nå nylig har gått ut og inkludert all norske statsborgere som medlemmer. Hvis du ikke liker det så er det bare å flytte. :)

Jeg har alt sett meg ut min pensjonisttilværelse: På hytta i Valdres om sommeren, og i et lite murhus i Toscana om vinteren. Om Profetens Ummah har lyst til å traske opp på fjellet i Valdres for å spørre om jeg vil betale medlemsavgift så vær så god. Jeg skal invitere dem samtidig med Jehovas Vitner, det kunne blir en interessant debatt.

 

Nå er det selvsagt ikke helt utenkelig at en eller annen byråkrat kunne finne på å bevilge dem statsstøtte, i så fal sponser jeg dem jo av skattepengene mine...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Er du sikker på det?

 

 

 

Vi?

 

Oppslagsord Ordbokartikkel

vi

vi pers pron, obj-form oss (vi trol påvirket av sv og da., jf norr vit 'vi to' ellers vér, dat, akk. oss)

1 brukt av taleren om seg selv og alle i nærheten, i samme stilling o l, 1. pers fl, jf *II vår vi to / alle vi som bor her / vi som er her / vi arbeidere / stakkars oss! / se på oss / på vegne av en institusjon, et firma o l: vi takker for forespørselen / allmenngjørende: vi finner alltid unntak det fins / brukt om nasjonen: vi røyker mindre / subst: det store vi det store flertallet

2 1. pers ent: kongelig flertall Vi Olav 5. / brukt av talere, journalister o l: først vil vi ta for oss / ofte spøk., iron: nå skal vi se

3 2. pers ent (el. fl), særlig til barn: kom skal vi ta tran

Lenke til kommentar

Oppslagsord Ordbokartikkel

vi

vi pers pron, obj-form oss (vi trol påvirket av sv og da., jf norr vit 'vi to' ellers vér, dat, akk. oss)

1 brukt av taleren om seg selv og alle i nærheten, i samme stilling o l, 1. pers fl, jf *II vår vi to / alle vi som bor her / vi som er her / vi arbeidere / stakkars oss! / se på oss / på vegne av en institusjon, et firma o l: vi takker for forespørselen / allmenngjørende: vi finner alltid unntak det fins / brukt om nasjonen: vi røyker mindre / subst: det store vi det store flertallet

2 1. pers ent: kongelig flertall Vi Olav 5. / brukt av talere, journalister o l: først vil vi ta for oss / ofte spøk., iron: nå skal vi se

3 2. pers ent (el. fl), særlig til barn: kom skal vi ta tran

 

Så du snakker altså om det store flertallet når du bruker ordet "vi"? Isåfall, hvilket flertall? Det er ganske mange av dem skjønner du. Flertall av mennesker, flertall av politikere, flertall av de som er for strengere innvandringspolitikk..

 

Jeg har alt sett meg ut min pensjonisttilværelse: På hytta i Valdres om sommeren, og i et lite murhus i Toscana om vinteren. Om Profetens Ummah har lyst til å traske opp på fjellet i Valdres for å spørre om jeg vil betale medlemsavgift så vær så god. Jeg skal invitere dem samtidig med Jehovas Vitner, det kunne blir en interessant debatt.

 

Nå er det selvsagt ikke helt utenkelig at en eller annen byråkrat kunne finne på å bevilge dem statsstøtte, i så fal sponser jeg dem jo av skattepengene mine...

 

Geir :)

 

Mitt poeng er at du allerede er medlem. Du har ikke noe valg der.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så du snakker altså om det store flertallet når du bruker ordet "vi"? Isåfall, hvilket flertall? Det er ganske mange av dem skjønner du. Flertall av mennesker, flertall av politikere, flertall av de som er for strengere innvandringspolitikk..

 

Med flertallet vi, ser jeg for meg den delen av befolkningen som ikke skriver innlegg etter innlegg på sosiale media - hvor de flagger sine fantasier om det ukjente - det "ukjente" som de har som nabo - og som mitt flertall ikke har tid til å bekymre seg for, fordi de er opptatte med å få de daglige små ting til å fungere, litt bedre for hver dag som går

 

:)

Lenke til kommentar

Spiller ingen hvor godt intergrerte de er. Så lenge religion og krig er inne i bildet så er de fleste fucked up uansett. Så lenge det finnes folk som hater Amerikanere i verden og de bor i Norge. Så hater de Norge fordi Norge hjelper Amerika i krig.

 

Et godt eksempel er denne mannen her som er oppvokst i Norge og snakker flytende norsk.

https://www.youtube....h?v=lg7gLjmmFwg

 

Det er sånne som han som jeg synes skal få lov til å dra til Saudi Arabia og søke asyl der, altså det er logisk, hvis du ikke er fornøyd i et land og du føler at du blir undertrykkt så er det fritt fram å reise frivillig, det er til og med en stor belønning for dem som gjør det ifølge deres tro Islam. Så jeg ser ikke problemet her, og jeg synes politikerne skal ta tak i dette problemet og si det rett fram, reis hvis du ikke er fornøyd, dette er hva Norge står for, dette er alt vi har å tilby, er du ikke fornøyd så reis, greit vi skjønner at du ikke liker deg her og du synes at vi ikke er noe gode mennesker så hvorfor bli her blant oss, hvorfor torturere deg selv? Enkelt og greit reis. Men politikerne i Norge må bli mer klare i sin tale, si det på en god måte så skal det nok fungere. :)

Lenke til kommentar

Med flertallet vi, ser jeg for meg den delen av befolkningen som ikke skriver innlegg etter innlegg på sosiale media - hvor de flagger sine fantasier om det ukjente - det "ukjente" som de har som nabo - og som mitt flertall ikke har tid til å bekymre seg for, fordi de er opptatte med å få de daglige små ting til å fungere, litt bedre for hver dag som går

 

:)

 

Tro med, jeg har ikke noe mindre å bekymre meg for i det daglige, jeg er kanskje bare litt mindre egoistisk til å bare tenke på meg selv ;)

 

Det virker ikke sånn umiddelbart som noe som kommer til å ta fra meg nattesøvnen...?

 

Geir :)

 

Det får du ta på egen kappe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...