Spartapus Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Det nytter ikke å klage på det og samtidig nekte asylsøkere arbeidstillatelse og true alle arbeidsgivere med store bøter om de ansetter noen uten arbeidstillatelse. http://www.udi.no/Se...for-asylsokere/ Man må selvfølgelig gjøre noe med begge deler. Det er heller ikke så lett om man kommer fra EU-landene. Man har automatisk arbeidstillatelse, men de fleste norske arbeidsgivere vil ikke utbetale lønn til utenlandske banker, og for å få en norsk bankkonto må man ha norsk personnummer, som det tar rundt en måned å få fra skattekontoret. Det sies at arbeidsinnvandrere helst skal ha en jobb her før de kommer, men i og med det er umulig å få utbetalt lønn før tidligst den andre arbeidsmåneden vil man uansett ende hos NAV. Lenke til kommentar
JanosG Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Den største grunnen jeg er imot ikke-vestlig innvandring er at det strider imot menneskets natur, slikt kan det bli bråk av. Vi har to naturer, en alturistisk og en invidulaistisk, grupper hvor invidualisme tok over døde ut. Grupper som hjalp andre medlemmer i gruppen overlevde. Det jeg prøver å si er at det ikke er naturlig å hjelpe hverandre på tvers av kulturer og etnisiteter. Så vidt jeg vet har det aldri hent at to radikalt forskjellige kulturer eller etnisiter har levd fredelig side om side. En nasjon er ingenting annet enn en haug med mennesker som fått for seg at de har noe tilfelles og ønsker å hjelpe hverandre. En nasjon er avhengig av tillit, jeg tror vi mister tillit om vi blir for ulike. Vi er terroritale dyr. Så, hva er den viktigste grunnen til at dere er for eller imot innvandring? Albania er en av de få land i verden der mennesker med forskjellige religioner har levd side om side, grunnen til det er at religion har aldri vært ett problem, mens i Norge så er religion vist ett problem, og det er det som skaper de forskjellene, den følelsen av å ikke bli akseptert for den du er. eller den følelsen av at noen tar "din" plass i samfunnet. Men det er alt for mye dobbeltmoral i Norge, jeg synes grunnloven bør forandres, og religionsfrigheten bør tas vekk, for det er ikke noe religionsfrihet i Norge. Du har lov til å kalle deg sikh, mulism, buddhist, jøde, men du har ikke lov til å praktisere den religionen offentlig. Så jeg er ikke for innvandring men mot innvandring for den enne og enneste grunnen, og det er at nordmenn vil ikke ha innvandrere, og det synes jeg er greit, men da synes jeg de skal være såpas ærlige med seg selv og andre i verden og si at Norge ikke er et demokrati, og at det ikke er noe religionsfrihet, også synes jeg Norge skal slutte å blande seg i hva Afghanistan, Saudi Arabia, China, Iran og Nord Korea gjør. For det er greit at du ønsker at alle skal være som deg i DITT eget land, men det blir et helt annet sak når du ønsker at andre skal være som deg i ett annet land. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Det nytter ikke å klage på det og samtidig nekte asylsøkere arbeidstillatelse og true alle arbeidsgivere med store bøter om de ansetter noen uten arbeidstillatelse. Asylpolitikken er ikke lagt opp for at det skal være enkelt å integrere folk. Tvert om, man vil ikke at de skal bli for integrerte, for da blir det så mye bråk når man skal hive dem ut igjen. Noen av oss lurer selvsagt på hvorfor man skulle hive ut noen som var integrert og i arbeid i det hele tatt. Geir 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Asylpolitikken er ikke lagt opp for at det skal være enkelt å integrere folk. Tvert om, man vil ikke at de skal bli for integrerte, for da blir det så mye bråk når man skal hive dem ut igjen. Geir Den var frisk, må jeg si - har du bevis for påstandene? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Jeg tviler vel på at noen har sagt det rett ut. Geir Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 for å få en norsk bankkonto må man ha norsk personnummer, som det tar rundt en måned å få fra skattekontoret. Problemet er vel at man ikke kan betale skatt før man har fått D-nummer. Kan ikke tenke meg at arbeidsgiver har noen inklinasjon til ikke å betale lønn til utlandet. Albania er en av de få land i verden der mennesker med forskjellige religioner har levd side om side, grunnen til det er at religion har aldri vært ett problem, Som i Kosovo? Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Balkan er vel heller kroneksempelet på en region der religion og etnisitet har utløst en rekke massakrer. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Men, så vidt jeg vet, ikke i Albania. Geir Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Men, så vidt jeg vet, ikke i Albania. Geir ikke særlig problemer mellom muslimer og kristne i Albania, Kosovo er det vel mer hatet mellom Serbere og Albanere en noe slags religion konflikt. Lenke til kommentar
JanosG Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Som i Kosovo? Kosovo er en annen sak, serberne har ikke hat problemer kun med albanerne de har hat problemer med hele regionen, med Kroatia (Katoliker) Slovenia, Bosnia, Ungarn, Bulgaria. Så jeg ville ikke basert alt på religion selv om Serbia i støre grad bruker religion som motivasjon, selve konflikten er mer om landområder. Lenke til kommentar
JanosG Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Balkan er vel heller kroneksempelet på en region der religion og etnisitet har utløst en rekke massakrer. Serberne er den enneste grunnen til all konflikten i regionen, det har de vært i 100 år dessverre Endret 10. januar 2013 av JanosG Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Serberne er den enneste grunnen til all konflikten i regionen, det har de vært i 100 år dessverre piss preik.Du er vel Albaner selv ? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Og til dere begge: it takes two to Tango ... Å finne ut hvem som kastet den første stenen, er helt umulig - ta heller å slutt med stenkasting selv! Lenke til kommentar
JanosG Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) piss preik.Du er vel Albaner selv ? Har ikke noe å si hva jeg er. Se historien, første verdens krig startet pga serberne, Den andre ballkan krigen Krigene fra 1991 til 2001 Første vedens krig: Serbisk studend dreper en østerrikske tronfølgeren Franz Ferdinand, selv om ikke serbia har all skylden for denne krigen så har den ihvertfall en finger i konflikten. Den andre ballkan krigen: Serbia og Hellas vil ikke gi områdene i Makedonia til Bullgaria som de hadde blitt enige om at Bulgaria skulle få etter første ballkan krigen. Krigene 1991-2001: Kroatene og Slovenerne ville ha mer selvstyre, Serbia ville ha kontroll, Slovenia og Kroatia ble selvstendige stater, Serbia gikk til kirg mot dem. Bosnia ville det samme, serbia gikk til krig mot dem også. Albanerne i Kosovo ble fratatt selvstyre, konflikten startet, endte opp med krig i 1998 til 2001 Så kun de siste 20 årene så har serbene klart å drepe nesten 100 000 mennesker, og skadet enda flere, mennesker som altså bor i nabolandene, Men uannsett alt dette har ikke så mye med innvandring i Norge... eller kanskje det har fordi de fleste innvandrene fra Balkan er her pga krigene der Endret 10. januar 2013 av JanosG Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Så forsøker jeg en gang til ... http://www.youtube.com/watch?v=754NnWxe0IE Lenke til kommentar
JanosG Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Og til dere begge: it takes two to Tango ... Å finne ut hvem som kastet den første stenen, er helt umulig - ta heller å slutt med stenkasting selv! Er enig med deg her det hadde nok vært det beste for alle Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Men, så vidt jeg vet, ikke i Albania. Geir Nå er strengt tatt Kosovo et land som ble et land fordi Albania og Serbia ikke klarte å bestemme hvem som skulle ha det. Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) piss preik.Du er vel Albaner selv ? Etter å ha lest en del historie så sitter man igjen med inntrykket av at det var serbiske interesser som ikke ønsket en oppløsning av Jugoslavia, og derfor skapte endel bråk for å holde regionen samlet. Samtidig som alle andre ville gå hver sin vei. Men så er det også slik at historien blir skrevet av viktor. Endret 10. januar 2013 av Austrian Economist Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Jeg er for innvandring fordi jeg synes et multikulturelt samfunn er noe å strebe etter. Monokultur er kjedelig. Jeg trur fremtiden bringer global multikulturalisme. Dessuten mener jeg norges posisjon i verden (alle ressursene vi har, m.m.) plikter oss til å hjelpe mennesker fra andre land. Det er kjempeegoistisk å sitte på all denne rikdommen uten å dele med andre. Norges rikdom skyldes flaks. Jeg blir kvalm av tanken på at folk mener vi burde ha alt for oss selv. Vi burde øke innvandringen, og øke utenlandsstøtten. Kjempe mot et globalt verdenssamfunn hvor landegrenser ikke betyr noe. Hvor rase og religion ikke engang blir snakket om, fordi det ikke er viktig. Endret 11. januar 2013 av Skurupu 1 Lenke til kommentar
Anvilycus Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Spiller ingen hvor godt intergrerte de er. Så lenge religion og krig er inne i bildet så er de fleste fucked up uansett. Så lenge det finnes folk som hater Amerikanere i verden og de bor i Norge. Så hater de Norge fordi Norge hjelper Amerika i krig. Et godt eksempel er denne mannen her som er oppvokst i Norge og snakker flytende norsk. https://www.youtube.com/watch?v=lg7gLjmmFwg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå