Gå til innhold

Hvorfor er du for/imot innvandring?


Anbefalte innlegg

Nå vil de multikulturelle i Amnesty International fullstendig frede medlemmer av terroristorganisasjoner; http://www.vg.no/nyheter/utenriks/terrorisme/artikkel.php?artid=10119795

 

Om noen planlegger terror enten det er en mullah fra Al Quaida eller en ny Breivik skal man da altså la vær å etterforske de og forsøke å sette en stoppe for de? Helt utrolig at en slik "seriøs" organisasjon som Amnesty kan mene det. Skulle tro de har blitt okkupert av tidligere SOS Rasisme-medlemmer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Ingen som leser det som skrives i artikkelen ...?

 

Hva med denne:

Vi mener det er prinsipielt problematisk å straffe folk for hva de tenker og hvem de er sammen med, og ikke for deres handlinger. Dette gjelder også medlemskap i organisasjoner. Hvordan har de tenkt at dette skal fungere i praksis?

 

Og det er ikke Amnesty alene som sier dette.

Lenke til kommentar
Amnesty er av den oppfatning at straffeansvar bør knyttes til konkrete terrorhandlinger, og ikke til deltakelse eller medlemskap i en terrororganisasjon. Det er viktig å sørge for at organisasjonsfriheten ikke skrenkes inn.

 

I følge Amnesty er det altså ikke nødvendig å gripe inn før det smeller? Det er jo helt på tryne. Organisasjoner som Amnesty, Anti-Rasistisk-Senter osv. legger jo stadig ut artikler der de forteller om rasisme fra majoriteter og minoriteter og hvor "farlige" de høyreekstreme og nynazistiske gruppene er for samfunnet, og at de må bekjempes. Litt merkelig at de da vil gå inn for at ekstreme terrororganisasjoner da skal få lov til lage terrorplanene sine i "fred" uten at noen skal gripe inn før det sier pang.

 

Og gjelder dette kun for venstreekstreme og islamistiske organisasjoner eller åpner de også for de høyreekstreme? Det er jo de førstnevnte som blir snakket så "godt" om og aldri blir nevnt i artiklene deres, mens de sistnevnte blir sett på som den slemme ulven.

Lenke til kommentar

Jeg er så vidt enig i mye du sier, jeg er ikke imot innvandring jeg mener kun vi burde stille langt strengere krav til folk som innvandrer til Norge..

Samt kaste ut alle som ikke bidrar til det Norske samfunnet..

 

Dere risikerer mye med å ta inn de med meget lav utdannelse og psykiske lidende fra krigsoner. Dere risikere en situasjon som ligner afrikanske amerikaner problemer i USA, særlig hvis innvandrere ikke finner andre landsmenn som er velintegrert å vise dem veien mellom det gamle og det nye. Hvis alle har lav utdannelse og ikke trenger å jobbe blir det mindre pinlig å sitte hjemme enn å søke jobb, lære språket og vende seg til det norsket samfunn.

 

Det er mange som har sammenlignet det afrikanske amerikaners erfaring til de asiatiske amerikaners erfaring. Hvorfor er afrikanske amerikaner så fattige og hvorfor er asiatiske amerikaner rikere og velintegrert enn europeiske amerikaner? Noe forskere mener det er to spesielle faktorer, asiatiske amerikaner setter høyere pris på utdannelse og familiene samarbeider mot et felles mål. Hvis din venn trenger penger så låner de penger til hverandre. De afrikanske amerikaner, som familiene deres ble solgt som slaver og mor og bro og søster ble solgt til forskjellige eiere hadde ikke sjansen til å samarbeide. Etter flere generasjoner av fattigdom pga slaveri og rasisme og andre faktorer uten anledning å bli produktive og rikere mistet de fleste håp. I ditt land og enda verre i mitt land er det verdiene som våre foreldrene gir oss som er den største faktoren i hvordan vi greier oss i framtiden. Rike barn blir rike som voksne og fattige barn blir fattige som voksne, ikke bare fordi den ene har større resursser enn den andre men fordi den ene har lært seg produktive vaner og verdier og den andre har lært seg verdier som er uproduktive.

 

Hvis Norge bare tar inn fattige innvandrere som ønsker å leve i ghetto og har det vanskelig å integrere seg pga psykiske lidelser og lav utdannelse så hvordan kan disse folk lære deres barn å bli annerledes? Tok du inn også mere innvandrere fra de samme land med høyere utdannelse kombinerte med noe krav om å søke jobb eller utdanne seg og lære norsk, har disse folk en sjanse å integrere seg. Ellers frykter jeg at din erfaring blir som den afrikanske amerikaners erfaring. Jeg erfarte selv vold på skolen når afrikanske amerikaner begynnte å gå på samme skolen som de hvite i 1968 og dere erfarte tragiske hendelser på Utøya. Hvis dere ikke greier å integrere disse innvandrere nokså bra etter et par generasjoner og folk ikke blir konfortabel med hverandre blir det minst et økonomiske byrde og verst voldsomme hendelser.

 

Jeg har inntrykket at mange nordmenn mener at bare hvis de blir snille nok.så blir alt bedre. Rasisme og integrering er vanskelige saker som snillheten ikke løser. Går det bra, blir ingenting bedre enn det. Mishandler du det så blir ingenting verre. Hvis et land ønsker innvandrere må man promotere mer enn bare asylsøkere, man må også finne produktive og velintegrert innvandrere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...