Gå til innhold

Hvorfor er du for/imot innvandring?


Anbefalte innlegg

Er man mot innvandring er man heller kunnskapsløs. Det er viktig med innvandring, men jeg mener den ikke burde være så høy som i dag. Den store innvandringen er en følge av et godt arbeidsmarked i Norge med mange arbeidsplasser. Når det kommer såpass mange nye landsmenn til Norge trenger de også et sted å bo. Dette fører til stor etterspørsel i boligmarkedet.

 

Nå viser det seg imidlertid at trenden snur. Statistikk viser at arbeidsledigheten øker. Dette vil føre til at innvandringen avtar og mange boliger vil stå tomme. Denne krisen vil vedvare i 10-20 år frem i tid. Det er på tide at politikerne ser litt på tallene og styrer innvandringen deretter.

 

Det er også viktig å huske at det er farlig med så liten forskjell mellom minste- og høyestelønningene i Norge. Dette er meget attraktivt for fattige i andre land. Dette er snakk om lite produktive mennesker uten utdannelse eller god erfaring. De vil med andre ord ikke være med på å skape vekst i Norge. Selvfølgelig er vi avhengige av enkelte slike, men vi har mer behov for kunnskapsrike mennesker. Vi må bli flinkere til å luke ut hvilke innvandrere som vil bidra i samfunnet. Det er derfor viktig å satse på større utdanningsinstitusjoner i Norge, samt forskningsmiljøer. Dette vil føre til en større innvandring av erfarne mennesker som kan bygge Norge uten hjelp av oljepengene.

Endret av ggree
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er man mot innvandring er man heller kunnskapsløs.

 

Hvorfor er man kunnskapsløs?

 

Jeg er definitivt imot innvandring, til tross for at en av mine beste venner kommer fra iran, og er opprinnelig muslim. Denne karen er også imot innvandring, og jeg anser hverken han eller meg som spesielt kunnskapsløse, snarere tvert imot.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvorfor er man kunnskapsløs?

 

Jeg er definitivt imot innvandring, til tross for at en av mine beste venner kommer fra iran, og er opprinnelig muslim. Denne karen er også imot innvandring, og jeg anser hverken han eller meg som spesielt kunnskapsløse, snarere tvert imot.

 

Hva mener du når du sier at du er mot innvandring? Stoppe all innvandring eller begrense?

Endret av ggree
Lenke til kommentar

"Alle som ikkje er som meg er dumme" seie liberalisten og skulebarnet i kor.

 

Dersom dere er kjent med konsekvensene av å stoppe all innvandring, så skal jeg la dere stå for deres. Husk at det er snakk om et stort bilde, der små detaljendringer kan få store konsekvenser.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke si jeg er kjent med hele dette bildet. Det er det vel få, eller rettere sagt ingen som gjør - ellers ville vi ikke hatt kriser i verden. Det er utrolig mange faktorer som spiller inn, slik som korrupsjon, lobbyvirksomhet osv. Men ut fra den kunnskapen jeg sitter på mener jeg vi burde begrense - ikke blokkere.

Endret av ggree
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ga deg et +1 for den, ggree.

Her er grunnene til at jeg er imot innvandring, eller en begrensing av innvandring:

 

1. Vi tar inn flere enn vi klarer å integrere. Dette er det ingen tvil om.

 

2. Vi mennesker er for dumme til å takle et multikulturelt samfunn. Så enkelt er det faktisk.

 

3. Religionen til mange land og kulturer, passer ikke inn i vårt samfunn. Når det blir så mange forskjellige måter å leve på, skal alle ha det tilrettelagt for sin måte å leve på. Hijab debatten i politiet er ingenting annet enn skandaløst og latterlig, og det har jeg gode begrunnelser for.

 

4. En ting jeg hater, er at når utlendinger kommer hit, spesielt ungdommen, så er alle "brødre". Men bare de som enten har samme nasjonalitet, eller samme hudfarge. De er på en måte "på lag" mot nordmenn.

 

5. Dette er et egoistisk perspektiv, men jeg liker kultur. Ikke fordi jeg er rasist, men når jeg drar til Kina, vil jeg se kinesere, kinesisk kultur. Og ikke infisert med haugevis av nordmenn og andre hvite. (Jeg formulerer meg slik selv om noen sannsynligvis kommer til å oppfatte meg som rasistisk, men da får jeg bare være det. Jeg mener selv at det er jeg overhodet ikke.)

 

6. Se på all volden og dritten alt dette fører med seg. Og jeg skylder overhodet ikke på innvandrerne, dette er vår feil. Men ta en titt på EDL. Det er synd å gi etter for slike rasistiske grupper, men de alene er et bevis på at det gjennomsnittlige mennesket ikke er utviklet og intelligent nok til å takle et multikulturelt samfunn. Mennesker er dessverre ikke glade og lykkelige vesener som aksepterer alle andre som er forskjellige.

 

7. Jobbmuligheter. Situasjonen slik den er i dag er forferdelig. Vi behandler innvandrerne som dritt, fordi vi tar inn langt flere enn det vi klarer å håndtere og integrere. Vi gir dem ofte ikke engang mulighet til å jobbe, og noen går i flere år uten å ha muligheten til å utvikle seg eller å skaffe seg en gjennomsnittlig inntekt. Er det rart mange blir kriminelle?? Kast AP og SV politkere i fengsel for ren dumskap.

 

8. Slik det fungerer i dag er det nærmest et lotteri. Noen heldige vinnere får bli, mens noen uheldige tapere blir sendt ut igjen. Det er ikke engang i nærheten av noe som kan kalles rettferdighet. Så og si alle innvandrerne lyver, overdriver eller legger på, slik at historien dems høres ekstra ille ut. Dette har min kamerat fra Iran også fortalt meg. Det er uten tvil mer rettferdig å gi alle hjelp, og å hjelpe dem i hjemlandet dems og der dem kommer fra. Går ikke dette, burde vi alternativt opprette store , men billige instutisjoner. Som ikke er en del av vårt land, men som er sperrede avdelinger, der de får mat, drikke og klær. Litt som en flyktningsleir. Selvsagt bare i en begrenset lengre periode.

 

9. Kom ikke å si at vi skal hente arbeidskraft. Arbeidskraft trenger ofte de nasjonene der de kommer fra også, spesielt hvis vi skal hjelpe dem å bygge opp landet sitt. Den arbeidskraften vi henter inn, bør være nøye planlagt så den ikke går utover vårt eget eller andre land, og denn innvandringen bør også være med på å stabiliserere befolkningstallet innenfor hver aldersgruppe. Tenker da på faktorer som den såkalte "eldrebølgen" og lignende.

 

Jeg har 3 grunner til at jeg er for:

1. Å kunne hjelpe de menneskene der absolutt alle andre muligheter er prøvd.

2. Det er spennende å bli kjent med andre kulturer og mennesker med en annen bakgrunn.

3. Jeg liker å spise kebab.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Flott kronikk i Aftenposten i dag om hvor sinnssyk innvandringsdebatten i Sverige er. Og hvordan svenskene ser på nordmenn som rasister - til tross for at vi nå årlig tar imot flere innvandrere enn de gjør.

 

http://www.aftenposten.no/meninger/Frykten-for-Sverigedemokratene-7109741.html

 

"SD er nå Sveriges tredje største parti. Den politiske bloggen Avpixlat er en av landets mest leste. Kritikerne omtaler begge som rasistiske og høyreekstreme. Men de fortsetter å vokse."

 

"Kanskje finner jeg svaret i Hera Lamppu Maduro, en annengenerasjons innvandrer i Malmö som postet to innlegg med lignende ideer på sin blogg hos Skånska Dagbladet i fjor sommer. Hun skrev at hun forstod de som blir sinte når enkelte innvandrere tyr til vold og samfunnsforakt. Kanskje er svensk innvandringspolitikk naiv? Hun skrev også at Sverigedemokratene er et demokratisk parti som ikke bør behandles som spedalske, og at det kanskje hadde vært lurt med innvandringsstopp i en periode. Samtidig advarte hun SD'ere mot hat og egoisme. Det Sverige trenger er mer medmenneskelighet, ikke mindre. Og på Seved, bydelen hun bor i, fungerer integreringen ypperlig. Balansert og åpent, ikke sant? Svenskene var uenige. Begge blogginnleggene hennes ble slettet. Maduro ble utfrosset av alle unntatt to av sine venner. Jobboppdragene som fotograf smuldret bort.

 

- Om du bare visste hvor mye frykt det er i Sverige. Klimaet er sykt. Jeg får ikke skrive eller fotografere i svenske medier. Jeg er blitt kastet ut av foreningen jeg var med i. Det eneste stedet jeg kan engasjere meg er SD. Svensker er livredde for de som har annerledes ideer. De blir tiet i hjel, truet og trakassert.

 

Maduro mener elitens kamp mot innvandringskritikerne går så langt at den truer demokratiet. Det Sverige trenger nå er en folkeavstemning. Innvandringspolitikken er for viktig til å overlate til en priviligert elite. Hun frykter at Sverige er på vei mot mer fattigdom og kriminalitet, og blir et land som forakter sin egen kultur. Samtidig tar hun avstand fra det «fanatiske islamhatet» til det svenske Tryckfrihetssällskapet, og advarer mot polarisering. Det må da gå an å snakke om dette som folk?"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo nettopp dette som artikkelen tar opp som er så skummelt. Man tror at man ved å benytte en indrejustis, på grensen til sensur, unngår at hatefulle meninger sprer seg, og definerer i slengen all innvandringsmotstand som hat. Jeg tror det er nettopp dette som er hovedgrunnen til at ekstremismen styrker seg, at det sitter noen som "vet bedre" enn alle andre og definerer andre meninger som uspiselige. Når en samlet "elite" øyeblikkelig slår ned på alt de oppfatter som feil, samtidig som en stor del av befolkningen har disse "gale" meningene blir det fort en ubalanse, og den får fort uttrykk gjennom mer ekstreme miljøer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var noen som skrev i kommentarfeltet til Aftenposten at "Bodde jeg i Sverige ville jeg holdt meg for nesen og stemt SD", og det er vel slik mange av oss føler det også. I Sverige er du visst enten selvhatende pro-islamist eller nynazist. Det finnes ingen mellomting.

 

I valget til høsten skal jeg uansett stemme Piratpartiet. Ting er ikke så ille her ennå. Men det er elementer man kjenner seg igjen i, som mediesensur, tabu, utfrysing, manglende vilje til å la folkets vilje høres osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jada. Vil dere ta tilbake de mange norsk amerikaner som lever på trygd eller sitter i fengsler i wisconsin og Minnesota?

Darlig sammenligning. De vi prater om er de som kom til usa nylig og dereter lever pa trygd eller driver med kriminalitet. Jeg har null problem med at usa kaster dem ut, selv om de ikke er onsket I norge. Men de er norges ansvar.

 

Tenk pa en familie. Du kan ikke kaste ut fetteren din, fordi han er fodt av en adoptert mor, men du kan kaste ut en person som nylig banket pa doren og spurte om a bli adoptert av familien og dereter skapte bare trobbel.

 

Norge bor ha en provetid for innvandre.

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Norge bor ha en provetid for innvandre.

Synes jeg er en god idé. Problemet blir om vi klarer - eller kan, gitt våre forpliktelser etter internasjonale avtaler- å hive ut folk som ikke oppfører seg, men som tross alt har et reelt asylbehov.

 

Hvordan ser du for deg denne prøvetiden? Forhåpentlig noe annet enn dagens "sett dem på mottak på ytre landsbygda med arbeidsforbud og se hvor lenge de klarer å ikke gå på veggene."

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

Darlig sammenligning. De vi prater om er de som kom til usa nylig og dereter lever pa trygd eller driver med kriminalitet. Jeg har null problem med at usa kaster dem ut, selv om de ikke er onsket I norge. Men de er norges ansvar.

 

Tenk pa en familie. Du kan ikke kaste ut fetteren din, fordi han er fodt av en adoptert mor, men du kan kaste ut en person som nylig banket pa doren og spurte om a bli adoptert av familien og dereter skapte bare trobbel.

 

Norge bor ha en provetid for innvandre.

Poenget var at det var noe betydelig kriminalitet blant innvandrere fra Norge (flere skandinaviske kriminelle gjenger fantes I New York og Chicago f eks) og idag finner du norske amerikaner(ikke mange) som ikke bidrar til samfunn. Slik er det alltid, innvandrere tar tid aa integrere seg men had du god integreringspolitikk saa gaar det bra etter et par generasjoner. Likevel... Finnes det daarlig oppfoersel blant velintegrert etniske grupper selv blant nordmenn som flytter til USA!

 

En maa se I speilet litt fore man doemmer andre

 

Jeg er enig med deg at god integreringspolitikk er aa ha en proevetid, noe som ikke eksistert naar de fleste nordmenn flyttet ti USA. Likevel er norske amerikaner blant de mets produktive (ikke alle og ikke de mest produktive(ikke vestlige er de mest produktive innvandrere idag) og gode statsborgere idag selv om de var lite produktive og flere kriminelle fantes I begynnelsen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke hovedforskjellen mellom USA og Norge at USA tar inn innvandrere for å tjene på dem mens Norge gjør det samme for å være snill?

 

USA tar inn mer flyktninger enn alle andre land men prosentvis mye lavere enn Norge fordi USA tar inn begge deler. Lovlig innvandring er populær og promoteres men det største innvandring er som det alltid vært, fattige arbeidsinnvandrere. Tidligere var det irland og norske og andre europeiske land Idag er det Mexico og Kina

 

Likevel er integreringsprosessen og utfordringer det samme om det er Norge eller USA Litt større utfordringer med asylsøkere men prinsippene er det

Lenke til kommentar

Poenget var at det var noe betydelig kriminalitet blant innvandrere fra Norge (flere skandinaviske kriminelle gjenger fantes I New York og Chicago f eks) og idag finner du norske amerikaner(ikke mange) som ikke bidrar til samfunn. Slik er det alltid, innvandrere tar tid aa integrere seg men had du god integreringspolitikk saa gaar det bra etter et par generasjoner. Likevel... Finnes det daarlig oppfoersel blant velintegrert etniske grupper selv blant nordmenn som flytter til USA!

 

En maa se I speilet litt fore man doemmer andre

 

Jeg er enig med deg at god integreringspolitikk er aa ha en proevetid, noe som ikke eksistert naar de fleste nordmenn flyttet ti USA. Likevel er norske amerikaner blant de mets produktive (ikke alle og ikke de mest produktive(ikke vestlige er de mest produktive innvandrere idag) og gode statsborgere idag selv om de var lite produktive og flere kriminelle fantes I begynnelsen

Dokumentasjon på dine påstander hadde vært greit å legge ved.

"flere skandinaviske kriminelle gjenger fantes I New York og Chicago"

Lenke til kommentar

Er ikke hovedforskjellen mellom USA og Norge at USA tar inn innvandrere for å tjene på dem mens Norge gjør det samme for å være snill?

 

Jo, så og si. Vi synes synd på alle innvandrere så vi åpner alle våre dører på vid vegg og tar imot all slags folk uansett om de er somaliske pirater eller kirurger fra India.

 

Stikkordet er begrensning.

 

Pga alle vi tar inn, viser SSB blant annet at:

 

* Innvandrermenn i Oslo begår kriminelle handlinger dobbelt så ofte som nordmenn.

 

* Kriminalstatistikken for Oslo i 1998 viste at antall antatte gjerningspersoner i innvandrerbefolkningen var 41 pr 1000, mens det for den norske befolkningen var 27 pr 1000. Når det gjaldt ikke-vestlig innvandrere var antallet opp i 55 pr 1000.

 

* Personer med utenlandsk opprinnelse utgjorde over halvparten av alle anmeldte gjerningsmenn i voldssaker i annet halvår i fjor. I stadig flere av voldssakene er gjerningsmannen av utenlandsk opprinnelse. I andre halvår i fjor utgjorde personer med utenlandsk opprinnelse 53 prosent av de anmeldte gjerningsmennene. - Vi ser en stadig skjevere utvikling på dette området, sier kriminalsjef Roger Andresen. (25.1.01)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...