Gå til innhold

Hvorfor er du for/imot innvandring?


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Jeg er verken for eller i mot innvandring. Det bryr meg egentlig bak øret. :)

 

Eg bryr meg eigentlig ganske lite om alt, så lenge at alt er vel med meg så er eg fornøgd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg bryr meg eigentlig ganske lite om alt, så lenge at alt er vel med meg så er eg fornøgd.

Javel, ja... For meg finnes det viktigere ting enn innvandring. Jeg er verken for eller i mot... Det er viktigere ting her i livet.

 

Da vil jeg bare ha en ting klart: Dersom folk ønsker å begrense innvandring, så er det helt i orden for meg. Dersom de ønsker innvandring, så er det også helt greit... Det er positive og negative sider ved begge deler...

 

Hadde jeg bestemt, så ville jeg hatt en folkeavstemning på det. osv.... For meg er demokrati, ytrings - og trosfrihet, personvern, og sånne ting, viktigere enn innvandringsspørsmål. For meg er liberal og frihets-orientert politikk generelt sett viktigere (...)

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

ekstremt bra artikkel..alle burde lese den..

Leste den tidligere i dag. Det er vel egentlig svenskene som er "ekstreme" på dette punktet. Vet ikke om det er svensker generelt, men "eliten" er i alle fall det. :) At fortellingen om Karius og Baktus hadde høyreekstreme trekk eller var høyreekstrem osv. en sånn tankegang mener jeg er ekstrem. Det samme gjelder kardemommeby.. Ser man på det som høyreekstremt, så er man svært ekstrem selv. Venstreekstrem? Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Leste den tidligere i dag. Det er vel egentlig svenskene som er "ekstreme" på dette punktet. Vet ikke om det er svensker generelt, men "eliten" er i alle fall det. :) At fortellingen om Karius og Baktus hadde høyreekstreme trekk eller var høyreekstrem osv. en sånn tankegang mener jeg er ekstrem. Det samme gjelder kardemommeby.. Ser man på det som høyreekstremt, så er man svært ekstrem selv. Venstreekstrem?

greier ikke helt forstå hva som er galt med svenskene når det kommer til dette, de er jo rimelig fornuftige ellers vil jeg si :/

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Hadde jeg bestemt, så ville jeg hatt en folkeavstemning på det. osv.... For meg er demokrati, ytrings - og trosfrihet, personvern, og sånne ting, viktigere enn innvandringsspørsmål. For meg er liberal og frihets-orientert politikk generelt sett viktigere (...)

 

Kva om alt dette kan gå tapt på grunn av innvandring?

Lenke til kommentar

 

 

Har dette gått tapt i innvandrerland som USA, Canada og Australia? De aller fleste muslime amerikaner trives bra og respektere amerikanske verdier

 

Ikke vondt ment, men jeg stusser på at du stadig påpeker forskjellene mellom innvandring i USA og Norge, samtidig som du hele tiden sammenligner disse to landene. Du har jo selv skrevet om hvordan volden i USA har mer med mangelen på tillit dette fører med se å gjøre, så jeg synes det er rart at du sammenligner våre to land.

Lenke til kommentar

Har dette gått tapt i innvandrerland som USA, Canada og Australia? De aller fleste muslime amerikaner trives bra og respektere amerikanske verdier

USA stiller krav, Norge gjør ikke.Da snakker jeg om de som kommer ifra land som eks Somalia etc etc til USA, ikke konverterte muslimer i USA..

 

alt er ikke gyldent i USA heller

 

http://en.wikipedia....i/Zebra_murders

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Enig, ordet man bør bruke er "utjevning"

 

Den har eg lyst at du skal utdjupe.

 

Og hvordan skal det gå tapt på grunn av innvandring?

 

Ved at dei nye innbyggerane ikkje deler synet og at dei får makt nok til at dei kan få fjerna rettane.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Har dette gått tapt i innvandrerland som USA, Canada og Australia? De aller fleste muslime amerikaner trives bra og respektere amerikanske verdier

 

Men her kan dei jo busette seg i sine eigne små samfunn, det er jo derfor dei trivast i dei landa. Vi ser jo tydlig tendensar på at enkelte folkegrupper ikkje har respekt for dine ideal, og forresten er det ikkje kun prat om muslimar.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Det har jeg ingen tro på. Det er svært lite sannsynlig.

Det vil ikke en gang være nok ekstreme innvandrere til å få til noe sånt. Jeg føler du er litt virkelighetsfjern egentlig, men det er bare en oppfatning jeg har av deg angående dette...

 

Eg ville berre vise at innvandringspolitikken kan være viktig. Det er ikkje veldig sannsynlig at innvandring vil føre til at nokon av desse rettane forsvinn, men det er jo faktisk ein del innvandrarar som er i mot det du meinar.

Lenke til kommentar

 

 

Men her kan dei jo busette seg i sine eigne små samfunn, det er jo derfor dei trivast i dei landa. Vi ser jo tydlig tendensar på at enkelte folkegrupper ikkje har respekt for dine ideal, og forresten er det ikkje kun prat om muslimar.

 

Det er ikke bare at de trives men at de truer ikke vestlige verdier og er velintegrert

 

http://www.pewresearch.org/2007/05/22/muslim-americans-middle-class-and-mostly-mainstream/

Lenke til kommentar

 

 

Ikke vondt ment, men jeg stusser på at du stadig påpeker forskjellene mellom innvandring i USA og Norge, samtidig som du hele tiden sammenligner disse to landene. Du har jo selv skrevet om hvordan volden i USA har mer med mangelen på tillit dette fører med se å gjøre, så jeg synes det er rart at du sammenligner våre to land.

 

Jeg sammenligner til å vise hvordan det kan gå bra og hvordan det kan gå galt. Innvandring har både fordeler og ulemper som så mye annet. Norge og Europa generellt er naivt til innvandring og multikulturelle utfordringer, noe som innvandrerland har gjort fra begynnelse og aldri helt løst pga fremmedfrykt. Hvis du skal ha innvandring, noe som mange mener trenges til å støtte velferdsstaten finnes det bedre måter enn andre å gjør det. Det kan gå veldig bra eller veldig galt ellers

 

Selv, mener jeg de vestlige land som lyktes med innvandring har store fordeler ovenfor monokulturelle land. Du finner ikke et eneste stort selskap i USA uenig med meg. De beste fotball lagene i verden er multikulturelle uten begrunnelse. Talent finnes overalt, ikke bare i et land. De land som tiltrekker topp talent verden rundt vinner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...