Gå til innhold

Hvorfor er du for/imot innvandring?


Anbefalte innlegg

herlige multikulturelle Sverige, der media er sensurert.

http://www.aftenpost...ge-7105839.html

 

Sjikane rettet mot jødiske barn på Nørrebro i København er årsken til at rektor Lise Egholm råder jødiske foreldre til å velge andre skoler.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Kobenhavn-rektor-anbefaler-joder-a-velge-annen-skole-7104896.html

 

 

herlig kulturer vi importerer til Norge..

Endret av DaniNichi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

herlige multikulturelle Sverige, der media er sensurert.

http://www.aftenpost...ge-7105839.html

 

Sjikane rettet mot jødiske barn på Nørrebro i København er årsken til at rektor Lise Egholm råder jødiske foreldre til å velge andre skoler.

 

 

 

 

herlig kulturer vi importerer til Norge..

 

Ja, det er for jævlig, og spesielt siden vi har evig nok med å hamle opp med sigøynere. Skulle nesten tro at vi var på vei tilbake til bukeren i Berlin

Hvor mange sigøynere var det som ble kverket, og hvor mange ble sendt herfra, for ikke å snakke om jødedeportasjonen. Så det er nifst at vi er så like med disse pussige menneskene.

Og hvis de kommer til oss, ja så blir de jo helt ødelagte, stakkars

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Takk for at du tror jeg er godt utdannet og har ordnet meg vel i livet, og det synes jeg også at jeg har. Men jeg er nok helt vanlig, vanlig skolegang, vanlig jobb, vanlig kone, og vanlige barn - ganske kjedelig type, tror jeg mange vil si som ser meg på avstand.

 

Men det jeg har vært heldig med er å få bo sammen med fattigfolk, og fungere sammen med - sånne som eks innvandrer til oss, og jeg har vært heldig, som via jobb har fått være leder for kulturelt sammensatt team av arbeidere. Og nå i de senere år, har jeg holdt på med så kalt "miljøarbeid", hvor jeg har jobbet både med vanlige norske barn og ungdommer, men i tillegg også fått jobbe direkte med å integrere enslige mindreårige asylsøkere.

 

Så det er med en slik bakgrunn jeg har fått mine erfaringer som så har dannet holdninger og synet på "fremmede"

 

Ja da har du jo også vært i de områdene som feks miljøarbeid hvor det har vært noen visse innvandrere. Og jeg tror ikke innvandrerungdommer med dårlige forbilder, som tror det er kult å være gangster jobber i slike områder, derfor har du kanskje ikke samme erfaring som meg og kanskje fått et litt mer positivt bilde av innvandrere, i og med at du ser den gode siden av innvandrere, med viljestyrke, inspirasjon, god moral, god arbeidskraft osv.

 

Mens jeg ser enkelte av de også men også en god del gangstere som vender bønneteppet sitt fra å være mot mekka til 50 Cent, og slik jeg ser det så er det altfor mange av dem og om de ikke tror de er gangstere, er de derimot helt besatt av sin kultur og mener det skal være slik vi skal ha det i Norge og blir fornærmet om jeg går med nisselue eller en bibel under armen, og disse to typene av invandrere finner vi så mye av at jeg 100% ærlig ikke synes det er verdt bryet, vi har det greit nok som vi har det uten dem og når de skal begynne å kaste seg inn i våres liv og moderland og skape problemer, spre hat og virkelig tro de eier dette området, klarer ikke den gode siden av innvandrere å veie det opp.

 

Gjennom verdenshistorien har det vært små perioder hvor flere kulturer osv har klart å leve side ved side, men det går alltid mot vest til slutt, og i vårt tilefelle har vi allerede opplevd Breivik (jeg mener ikke å såre noen på noen som helst måte, men den vonde sannhet er hard å svelge), og slik Norge holder på med at vi så å si masseimporterer mennesker og arbeidskraft fra alle hjørner av verden, fører med seg altfor mye drit til at det er verdt det, det håper jeg du forstår.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Er ikke direkte imot, men tenker av og til på om det skulle bli en "krig" mot land fra f.eks midtøsten, hvordan det ville gå med f.eks helsevesen/politi/forsvaret. Pluss religion, jeg lar folk tro hva de vil, men når de begynner å kritisere meg for måten jeg lever på blir jeg bare irritert.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Norske tradisjoner..... Hahahaha

 

Hvem av dere to tror dere følger norske tradisjoner? Prøv å bruk hodet litt, se deg rundt og tenk litt igjen.

Jeg skjønner at du har spist sopp et par ganger og dermed føler deg smartere enn resten. Kult å bygge egoet sitt på det :)

 

Norske tradisjoner? Jeg vet hva folkeskikk er, snakker norsk flytende, spiser pinnekjøtt og 7 slag julekaker på juleaften. Jeg går på ski om vinteren og er mer stolt av det norske flagget enn den gjengen som styrer dette landet i grøfta.

 

Importer folk som ikke vil tilpasse seg <--> splitt og hersk.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at du har spist sopp et par ganger og dermed føler deg smartere enn resten. Kult å bygge egoet sitt på det :)

 

Personangrep? Fortjente jeg det?

 

Jeg vet ikke om jeg er smartere enn andre. Ingen anelse. Men jeg tror jeg har satt meg litt mer inn i ting enn det folk flest har, uten at jeg dømmer noen på den måten. Unger og karriere krever tid.

 

Norske tradisjoner? Jeg vet hva folkeskikk er, snakker norsk flytende, spiser pinnekjøtt og 7 slag julekaker på juleaften. Jeg går på ski om vinteren og er mer stolt av det norske flagget enn den gjengen som styrer dette landet i grøfta.

 

Ja, men norske tradisjoner er ikke en statisk ting, har aldri vært det. Ting forandrer seg hele tiden, så jeg skjønner ikke hva dere beskytter. Altså, skal dere angripe kulturell forandring så må dere angripe kulturen i seg selv, for det er slik den har blitt til. Noe annet blir bare meningsløst.

 

Tradisjoner har så absolutt sin symbolske sjarm, men folk må huske at du er ikke landet ditt, tradisjonene til landet ditt eller flagget til landet ditt. Du er deg selv.

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at du har spist sopp et par ganger og dermed føler deg smartere enn resten. Kult å bygge egoet sitt på det :)

 

Norske tradisjoner? Jeg vet hva folkeskikk er, snakker norsk flytende, spiser pinnekjøtt og 7 slag julekaker på juleaften. Jeg går på ski om vinteren og er mer stolt av det norske flagget enn den gjengen som styrer dette landet i grøfta.

 

Importer folk som ikke vil tilpasse seg <--> splitt og hersk.

Det er derfor jeg er glad vI ikke importerer saa mange nordmenn her I USA som tidligere. De samler seg I midtvesten, laerer seg lite engelsk of spiser for mye julekake, dummy boender allesammen og i New York finnes det flere kriminelle norske gjenger. De integrerer seg aldri, de boer sendes tilbake!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Personangrep? Fortjente jeg det?

 

Jeg vet ikke om jeg er smartere enn andre. Ingen anelse. Men jeg tror jeg har satt meg litt mer inn i ting enn det folk flest har, uten at jeg dømmer noen på den måten. Unger og karriere krever tid.

 

Ja, men norske tradisjoner er ikke en statisk ting, har aldri vært det. Ting forandrer seg hele tiden, så jeg skjønner ikke hva dere beskytter. Altså, skal dere angripe kulturell forandring så må dere angripe kulturen i seg selv, for det er slik den har blitt til. Noe annet blir bare meningsløst.

 

Tradisjoner har så absolutt sin symbolske sjarm, men folk må huske at du er ikke landet ditt, tradisjonene til landet ditt eller flagget til landet ditt. Du er deg selv.

Ja, det fortjente du. Jeg er deg, du er meg, vi er her alle sammen i dette herlige multikulturelle landet hvor alle er venner. Språket kan du lære om du vil, og penger får du hos NAV. Våre eldre, som har bygget dette landet, nedprioriteres til fordel for å ta våre nye landsmenn godt imot. Noe annet ville bare vært meningsløst.

 

Landet vårt er alle nordmenn tilsammen. Når ble kravene om å bli regnet som norsk senket fra å bo her og snakke språket, til å ha norsk pass? Og synes du ikke det er litt sykt at ingen som sitter med makt i dette landet går hardere inn for å stoppe den innvandrerdrevne voldtektsbølgen rettet mot norske jenter i hovedstaden vår? Det ble glemt så fort VG gikk lei, etter 2 uker.

Lenke til kommentar
Ja, det fortjente du. Jeg er deg, du er meg, vi er her alle sammen i dette herlige multikulturelle landet hvor alle er venner. Språket kan du lære om du vil, og penger får du hos NAV. Våre eldre, som har bygget dette landet, nedprioriteres til fordel for å ta våre nye landsmenn godt imot. Noe annet ville bare vært meningsløst. Landet vårt er alle nordmenn tilsammen. Når ble kravene om å bli regnet som norsk senket fra å bo her og snakke språket, til å ha norsk pass? Og synes du ikke det er litt sykt at ingen som sitter med makt i dette landet går hardere inn for å stoppe den innvandrerdrevne voldtektsbølgen rettet mot norske jenter i hovedstaden vår? Det ble glemt så fort VG gikk lei, etter 2 uker.

 

Ja, ting er akkurat så svart-hvitt som du fremstiller det. Og jeg syns det er litt rart at du på den ene siden elsker Norge, men på den andre kan du ikke fordra noe av hva dette landet gjør.

 

Ser ikke noe poeng i å diskutere videre med en person som er innstilt på at jeg fortjener et personangrep. Hvis du hadde vært interessert i ta den debatten i virkligheten så hadde det gitt flere frukter, ettersom jeg tviler på at du er så tøff i trynet i virkligheten.

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar

Ja, ting er akkurat så svart-hvitt som du fremstiller det. Og jeg syns det er litt rart at du på den ene siden elsker Norge, men på den andre kan du ikke fordra noe av hva dette landet gjør.

 

Ser ikke noe poeng i å diskutere videre med en person som er innstilt på at jeg fortjener et personangrep. Hvis du hadde vært interessert i ta den debatten i virkligheten så hadde det gitt flere frukter, ettersom jeg tviler på at du er så tøff i trynet i virkligheten.

 

Hvis du har samboer, er det da kun ting du elsker med denne personen? Eller er det ting du liker mindre? Hvis samboeren gjør ting og har noen meninger du ikke liker så godt, ville du da synes det var rart om dere fortsatt er sammen? Et land er 1000 ganger mer komplisert enn et forhold, og det vil alltid være noe man elsker og noe man hater. Jeg synes ikke det er så rart.

 

Hvorfor diskuterer du videre når du ikke vil det? Det synes jeg er rart.

Tydeligvis bare for å slenge kommentarer tilbake. Det oppnår du ingen ting med uansett hvem som begynte, for da blir det kun en evig sirkel med uproduktivt vrøvl.

 

Eller vil du bare at alle skal være enig? Og at du selv mener at du har rett?

Lenke til kommentar

Hvis du har samboer, er det da kun ting du elsker med denne personen? Eller er det ting du liker mindre? Hvis samboeren gjør ting og har noen meninger du ikke liker så godt, ville du da synes det var rart om dere fortsatt er sammen? Et land er 1000 ganger mer komplisert enn et forhold, og det vil alltid være noe man elsker og noe man hater. Jeg synes ikke det er så rart.

 

Hvorfor diskuterer du videre når du ikke vil det? Det synes jeg er rart.

Tydeligvis bare for å slenge kommentarer tilbake. Det oppnår du ingen ting med uansett hvem som begynte, for da blir det kun en evig sirkel med uproduktivt vrøvl.

 

Eller vil du bare at alle skal være enig? Og at du selv mener at du har rett?

 

Og du skrev alt dette kun for å rette på meg?

 

Ja, jeg har samboer. Og du skjønte ikke hva jeg mente. Han sier han elsker den norske kulturen. Den norske kulturen er en sammensatt greie som hele tiden er i forandring. Han elsker ikke den norske kulturen, for det er store deler av den han hater. Jeg hater ingen sider ved samboeren min, så deg om det.

 

Og videre så har jeg ikke lov til å slenge dritt tilbake når en person går til angrep på meg helt uten at jeg har gjort noe for å fremprovosere det? Jeg får så absolutt noe ut av å svare tilbake på en slik kommentar.

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hva som er galt med kulturkonservative mennesker. Har dere så store identitetsproblemer at dere ikke klarer å finne dere selv eller er det utryggheten som får det beste av dere? Hvorfor har dere bestemt dere for leve livet deres på en måte som noen andre har utformet for dere? Syns dere ikke at det virker litt lite fantasifult?

Lenke til kommentar

Og du skrev alt dette kun for å rette på meg?

Ja, jeg har samboer. Og du skjønte ikke hva jeg mente. Han sier han elsker den norske kulturen. Den norske kulturen er en sammensatt greie som hele tiden er i forandring. Han elsker ikke den norske kulturen, for det er store deler av den han hater. Jeg hater ingen sider ved samboeren min, så deg om det.

Og videre så har jeg ikke lov til å slenge dritt tilbake når en person går til angrep på meg helt uten at jeg har gjort noe for å fremprovosere det?

Tja, jeg skulle skrive eksempelet om en person man elsker som det kanskje er ting man ikke elsker ved. Men, du skjønte ikke hva jeg mente du heller. Samme det, det var ikke rettet til deg direkte, men det var et eksempel på at det er gode og dårlige sider av en sak. Jeg også finner ting jeg ikke liker i Norge, men jeg elsker å bo her og kommer til å leve her så lenge jeg lever. Men, da har jeg absolutt lov til å klage på det jeg selv synes ikke er bra uten at noen skal komme å si "flytt da, hvis du er så misfornøyd her". Det er ikke lenger lov å mene hva man selv vil i Norge uten å bli uthengt for det.

Du bør jo ikke provosere et menneske som allerede er sint eller slenger dritt? Du har lov til det meste og jeg forteller deg heller ikke hva du skal gjøre, men det er mye lettere om man overser det. Den personen ville nok uansett bare få en reaksjon fra deg.

Forresten, bra at du kun ser positive sider av din samboer ;)

 

 

Det er derfor jeg er glad vI ikke importerer saa mange nordmenn her I USA som tidligere. De samler seg I midtvesten, laerer seg lite engelsk of spiser for mye julekake, dummy boender allesammen og i New York finnes det flere kriminelle norske gjenger. De integrerer seg aldri, de boer sendes tilbake!

 

Alle som har kommet til et land og bare lager kvalm bør sendes tilbake. Selv om det er svensker som kommer til Norge og gjør det. Det burde ikke vært unntak.

Men, her i landet klager muslimske fanger på at de ikke får halal-kjøtt..... Da mener jeg; send dem til sitt hjemland, så kan de prøve å klage så mye de vil i fengselet der. De aner ikke hvor bortskjemte de er i disse norske fengslene. Å bli satt i fengsel her er vel som å leve i luksus i noen av "de landene" (vet jeg generaliserer alle landene i midtøsten nå, men det er ikke fryd og gammen overalt der)

 

Vil de ha halal-kjøttet sitt, kan de enten la vær å bryte loven. Eller så kan de velge å bryte loven i et annet land hvis de på død og liv må inn i fengselet. Her bør det ikke være noe poeng i å servere halal-kjøtt i et fengsel eller i det offentlige generelt. Vi er nordmenn. Vi spiser gris og dyr generelt som er slaktet på det viset vi kaller normalt. (om noen av delene er humane/normale eller ikke er en annen diskusjon)

Blir det klaging om det, bør de sendes til et land som praktiserer dette.

 

Jeg har ingenting imot utlendinger(alle som kommer utenfra våre landegrenser). Men, så fort det er trøbbel synes jeg det burde vært nulltoleranse. Hadde du likt om en kom inn i huset ditt og gjorde som han selv ville, knuste ruter og klaga på maten? Nei, du hadde hivd han rett ut!

Lenke til kommentar

Tja, jeg skulle skrive eksempelet om en person man elsker som det kanskje er ting man ikke elsker ved. Men, du skjønte ikke hva jeg mente du heller. Samme det, det var ikke rettet til deg direkte, men det var et eksempel på at det er gode og dårlige sider av en sak. Jeg også finner ting jeg ikke liker i Norge, men jeg elsker å bo her og kommer til å leve her så lenge jeg lever. Men, da har jeg absolutt lov til å klage på det jeg selv synes ikke er bra uten at noen skal komme å si "flytt da, hvis du er så misfornøyd her". Det er ikke lenger lov å mene hva man selv vil i Norge uten å bli uthengt for det.

Du bør jo ikke provosere et menneske som allerede er sint eller slenger dritt? Du har lov til det meste og jeg forteller deg heller ikke hva du skal gjøre, men det er mye lettere om man overser det. Den personen ville nok uansett bare få en reaksjon fra deg.

Forresten, bra at du kun ser positive sider av din samboer ;)

 

Joda, jeg ser at man kan like å bo i Norge samtidig som man er misfornøyd med en del ting. MEN det var ikke det som var tilfellet med han jeg diskuterte med. Personen jeg diskuterte med viser også svært liten forståelse for hvordan kultur skapes og hva kultur er.

 

Videre mener jeg ikke at noen bør flytte. Ha akkurat du meningen du vil ha. Er det en ting jeg er glad for er det at jeg har muligheten til uttale meg om det jeg vil og samtidig vil jeg påpeke at det er viktig for meg at alle her skal få si det de vil og husk: Det finnes ikke rett eller galt

 

Skal ta til meg ditt råd om å bare overse personangrep, jeg blir bare provosert.

Lenke til kommentar
Norske tradisjoner? Jeg vet hva folkeskikk er, snakker norsk flytende, spiser pinnekjøtt og 7 slag julekaker på juleaften. Jeg går på ski om vinteren og er mer stolt av det norske flagget enn den gjengen som styrer dette landet i grøfta.

Øh, norsk kultur er like mye 4chanmemeLOLhipsterYoutube som det er appelsin i påskefjellet og pinnekjøtt på julaften. Endret av Lime Canes
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg har ingenting imot utlendinger(alle som kommer utenfra våre landegrenser). Men, så fort det er trøbbel synes jeg det burde vært nulltoleranse. Hadde du likt om en kom inn i huset ditt og gjorde som han selv ville, knuste ruter og klaga på maten? Nei, du hadde hivd han rett ut!

 

Jada. Vil dere ta tilbake de mange norsk amerikaner som lever på trygd eller sitter i fengsler i wisconsin og Minnesota?

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg har ingenting imot utlendinger(alle som kommer utenfra våre landegrenser). Men, så fort det er trøbbel synes jeg det burde vært nulltoleranse. Hadde du likt om en kom inn i huset ditt og gjorde som han selv ville, knuste ruter og klaga på maten? Nei, du hadde hivd han rett ut!

 

Jada. Vil dere ta tilbake de mange norsk amerikaner som lever på trygd eller sitter i fengsler i wisconsin og Minnesota?

Lenke til kommentar

Skal ta til meg ditt råd om å bare overse personangrep, jeg blir bare provosert.

Det er nok lett for meg å si, som har slitt med dette før. Men, det kom til et punkt hvor jeg begynte å ligge våken om natta av diverse ting som irriterte meg. Da tenkte jeg at det var greit å gjøre noe annerledes. Og det funker! Noen må lese litt om dette, mens andre kan bare tenke: "jeg bryr meg ikke om sånne. De skal bare provosere. Den eneste som bruker energi på det er meg"

 

 

 

Jada. Vil dere ta tilbake de mange norsk amerikaner som lever på trygd eller sitter i fengsler i wisconsin og Minnesota?

 

 

Helst ikke, men det er opp til dere hva dere vil gjøre med disse menneskene.

 

Jeg synes det burde vært en prøvetid i alle land for alle som vil flytte inn. Er man i konflikt med loven ved at man har gjort noe galt, eller at man viser at man ikke har overhodet noen tanker om å integrere seg og ikke gidder å jobbe eller gå på skole burde det være hjemsending med en gang (så lenge man er innenfor denne tiden) Det burde også være lav toleranse på diverse problemer etter denne tiden.

Jeg hadde faktisk satt pris på det selv om jeg hadde ville flyttet til et annet land, fordi da hadde jeg virkelig følt meg som en innbygger når prøvetiden var over og jeg kunne få stemmerett.

Jeg har en drøm om å flytte til Sveits en gang. Der må du bo i 12 år og kunne ett av de tre språkene. Først da vurderer de om de vil la deg bli statsborger og få stemmerett. Det handler ikke om fremmedhat, men om å luke ut de som faktisk bare skal komme rett inn i landet, sitte på ræva og få godene.

Lenke til kommentar

herlige multikulturelle Sverige, der media er sensurert.

http://www.aftenpost...ge-7105839.html

 

Sjikane rettet mot jødiske barn på Nørrebro i København er årsken til at rektor Lise Egholm råder jødiske foreldre til å velge andre skoler.

 

http://www.aftenpost...le-7104896.html

 

 

herlig kulturer vi importerer til Norge..

 

Apropos Sverige er denne interessant:

 

http://www.vg.no/nyheter/meninger/artikkel.php?artid=10113487

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...