Gå til innhold

Hvorfor er du for/imot innvandring?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nordmenn som flytter til andre land oppfører seg generelt eksemplarisk og skylder ikke på systemet rundt de tilpasser seg det, de integrerer også langt bedre en hva våre nye landsmenn gjør i Norge..

 

Islam dominert kultur er ofte mer problemer en noe annet.

Mener du at vi ikke integrerer oss bra nok? Jeg er ganske så lei av at media kun tar opp en idiot med 20 disipler som roper: død over USA. Hvorfor kan ikke media skrive om Abdul X som kom hit pga krig, lærte seg språket og den dagen idag er en lege.

Og du virker ganske så bråsikker på at de som flytter ut oppfører seg eksemlarisk. Mener du at Ola X som drar på ferie, drikker seg drita, kaster søpler overalt, oppfører seg eksemplarisk? Sikkert mange andre skittne hendelser også. Ingen er perfekte ;) MEN, selvfølgelig holder 95% seg unna dette.

 

(et tall ut av det blå)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, jeg ser norsk ut, men anser meg ikke lenger som Nordmann...

Ja, det var vel derfor jeg flyktet fra Norge ...

Skjønner ikke hvorfor du har flyktet herifra, du har alle muligheter. Jeg betaler gjerne 50% i skatt, så lenge jeg får gå på skole, får medesinen min for 1000kr billigere fra apoteket osv. Men skatt er da en annen diskusjon ;)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor du har flyktet herifra, du har alle muligheter.

Trolig av samme grunn dine foreldre forlot det som i Iran anses som verdens beste land. De var uenige.
Jeg betaler gjerne 50% i skatt, så lenge jeg får gå på skole, får medesinen min for 1000kr billigere fra apoteket osv.
Om du går på skole betaler du neppe skatt (60%, ikke 50%).
Men skatt er da en annen diskusjon ;)

Nei, det er en del av samme diskusjonen.

Lenke til kommentar

Trolig av samme grunn dine foreldre forlot det som i Iran anses som verdens beste land. De var uenige.Om du går på skole betaler du neppe skatt (60%, ikke 50%).

Nei, det er en del av samme diskusjonen.

Nei jeg betaler ikke skatt, er kun 16, poenget var at jeg med glede betaler 50%, når jeg får såpass mye tilbake.

Innvandring og skatt, to helt forksjellige tema, spør du meg.

Lenke til kommentar

Hva med alle som greier å integrere seg? Flertallet altså.

 

All creed til dem i så fall, synses fremdels ikke det veier særlig mye opp i mot den økende gjengkriminaliteten og voldsutviklingen våre nye landsmenn står bak. Og dette stemmer siden norske fengsler er fulle av nye landsmenn og 1 og 2 generasjoner etter dem først kom hit. Dette er en konsekvens av mangelfull integrering.

Endret av Nalenu
Lenke til kommentar

Mener du at vi ikke integrerer oss bra nok? Jeg er ganske så lei av at media kun tar opp en idiot med 20 disipler som roper: død over USA. Hvorfor kan ikke media skrive om Abdul X som kom hit pga krig, lærte seg språket og den dagen idag er en lege.

Og du virker ganske så bråsikker på at de som flytter ut oppfører seg eksemlarisk. Mener du at Ola X som drar på ferie, drikker seg drita, kaster søpler overalt, oppfører seg eksemplarisk? Sikkert mange andre skittne hendelser også. Ingen er perfekte ;) MEN, selvfølgelig holder 95% seg unna dette.

 

(et tall ut av det blå)

Jeg kjenner minst 100 muslimer, og tro meg innerst inne klappet de fleste av dem 9/11 de fleste sa USA fortjener det for hva de gjør mot Muslimske land.Mine Norske venner i FSK ber meg ikke nevne at de har tjent i FSK til muslimer jeg kjenner og de prøver så godt de kan holde det hemmelig til de dem kjenner..

 

Jeg er blant mye utenlandske folk i Oslo, og jeg ser hvilke kulturer som minst lar seg integrere.

 

Når han her karen stod å advarte mot terror i Norge kan hende pga div så klappet nesten alle som stod der, og i motdemonstrasjonen kom det rundt 10 muslimer.

Nok bevis..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg er blant mye utenlandske folk i Oslo, og jeg ser hvilke kulturer som minst lar seg integrere.

 

 

 

Muslime i USA integreres like bra som tidligere Nordmenn. Hvorfor ikke Norge?

 

The survey shows that although many Muslims are relative newcomers to the U.S., they are highly assimilated into American society. On balance, they believe that Muslims coming to the U.S. should try and adopt American customs, rather than trying to remain distinct from the larger society. And by nearly two-to-one (63%-32%) Muslim Americans do not see a conflict between being a devout Muslim and living in a modern society

 

http://www.pewresearch.org/2007/05/22/muslim-americans-middle-class-and-mostly-mainstream/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Muslime i USA integreres like bra som tidligere Nordmenn. Hvorfor ikke Norge?

 

The survey shows that although many Muslims are relative newcomers to the U.S., they are highly assimilated into American society. On balance, they believe that Muslims coming to the U.S. should try and adopt American customs, rather than trying to remain distinct from the larger society. And by nearly two-to-one (63%-32%) Muslim Americans do not see a conflict between being a devout Muslim and living in a modern society

 

http://www.pewresear...tly-mainstream/

fordi Norge ikke stiller krav.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nvm

 

Integreringspolitikken, hvordan..?

 

1. Folk fra krigssoner og intenst fattigdom har mange problemer. En må ikke bare ta inn folk som har mange problemer. Vanskelig for dem å justere til et nytt liv

 

2.Enten staten betaler dem å jobbe med andre etnisk nordmenn, eller undervisning om språket og andre utdannelse som de blir kvalifisert å jobbe Ingen penger fra staten hvis du sitter hjem eller ikke går på skole

3.ingen statsborgerskap før du har bodd i Norge i flere år uten å engasjere i kriminelle aktiviteter og bidrar til økonomien

4. Tilbyr gratis universitet utdannelse og gode jobber for de flinkeste elever fra disse land. Det er viktig at innvandrere kjenner andre innvandrere fra deres land som greier seg bra. De lærer av hverandre hvordan det gjøres

5 Promoterer deres deltagelse i politikk. De må delta og representeres i norsk samfunn ikke bare stå utenfor som uønsket gjester.

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Men Vikingene123; hadde du blitt værende i Iran, så kunne det jo hende at det var du som ledet revolusjonen som forvandlet Iran til å bli verdens beste land - enda bedre enn Norge! Så nå er det jo på en måte delvis din skyld at Iran fortsetter å være et "ikke fullt så bra"land.

 

Hadde motstandsheltene (fra 2. verdenskrig i Norge) rømt landet istedenfor å gjøre motstand, så hadde vi jo sittet her med bilde av Quisling på 500-lappen og Hitler på 1000-lappen. Men det gjør vi altså ikke, fordi folk ikke vendte landet sitt ryggen.

 

Hvem er det som skal få Iran ut av gjørmen når de mest egnede til å gjøre det bare stikker av?

Lenke til kommentar

Men Vikingene123; hadde du blitt værende i Iran, så kunne det jo hende at det var du som ledet revolusjonen som forvandlet Iran til å bli verdens beste land - enda bedre enn Norge! Så nå er det jo på en måte delvis din skyld at Iran fortsetter å være et "ikke fullt så bra"land.

 

Hadde motstandsheltene (fra 2. verdenskrig i Norge) rømt landet istedenfor å gjøre motstand, så hadde vi jo sittet her med bilde av Quisling på 500-lappen og Hitler på 1000-lappen. Men det gjør vi altså ikke, fordi folk ikke vendte landet sitt ryggen.

 

Hvem er det som skal få Iran ut av gjørmen når de mest egnede til å gjøre det bare stikker av?

 

Mange nordmenn rømt Norge og bodde i England til å bli med de allierte. Det bidro stort til krigen, antagelig mer enn motstandere i Norge.

 

Det samme gjelder mange innvandrere som flytter til vestlige land og sende penger til motstandsbevegelsen innenfor Iran og enda viktigere søke vestlige støtte for det samme

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...