Gå til innhold

Hvorfor er du for/imot innvandring?


Anbefalte innlegg

Okei, jeg er 16år opprinnelig fra Iran, men jeg vil si min mening om saken.

Jeg er for innvandring. Innvandring har gjort mye positivt, ikke for å glemme da det var mangel på arbeidere her i Norge. Drittsekker finner vi overalt! Selvfølgelig finnes det noen innvandrere som stjeler, lager helvete og ikke bidrar til en dritt. Men det finnes dobbelt, om ikke trippelt så mange som har arbeid, jobber og gjør godt for Norge. Selvom det finnes moskeer rundt omkring, truer det ikke den Norske kulturen! ''jula går til helvete osv har jeg hørt mange si'' NEI det gjør den ikke! Alt har vært som før, Julesanger, Nordmenn og barn med innvandrer bakgrunn går i kirka. Jeg personlig synes jula er drit hyggelig, og jeg elsker den, kommer alltid til å feire den. Men - det er jo akkurat pga dette Norge er verdens beste land, multikulturelt, alle har muligheter osv.

Alle burde sammarbeide, og gjøre Norge til et enda bedre sted en det allerede er.

 

Sikkert mye dumme utsagn her, men det er dette jeg har og si. :p

Endret av Vikingene123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Nordmenn er langsinte og husker fortsatt tilbake til hvordan landet ble "kristnet" for 1000 år siden.

 

Og kristendom ødelegger Norge idag også eller frykter de at kristendom som fra 1000 år siden kommer tilbake? Hvorfor frykter de mer nasjonalisme som er mer relevante idag?

 

Kan noen forklare dette paradokset?

Lenke til kommentar

Okei, jeg er 16år opprinnelig fra Iran, men jeg vil si min mening om saken.

Jeg er for innvandring. Innvandring har gjort mye positivt, ikke for å glemme da det var mangel på arbeidere her i Norge. Drittsekker finner vi overalt! Selvfølgelig finnes det noen innvandrere som stjeler, lager helvete og ikke bidrar til en dritt. Men det finnes dobbelt, om ikke trippelt så mange som har arbeid, jobber og gjør godt for Norge. Selvom det finnes moskeer rundt omkring, truer det ikke den Norske kulturen! ''jula går til helvete osv har jeg hørt mange si'' NEI det gjør den ikke! Alt har vært som før, Julesanger, Nordmenn og barn med innvandrer bakgrunn går i kirka. Jeg personlig synes jula er drit hyggelig, og jeg elsker den, kommer alltid til å feire den. Men - det er jo akkurat pga dette Norge er verdens beste land, multikulturelt, alle har muligheter osv.

Alle burde sammarbeide, og gjøre Norge til et enda bedre sted en det allerede er.

 

Sikkert mye dumme utsagn her, men det er dette jeg har og si. :p

 

Og det var bra det! Har du etniske norske venner og føler du deg litt norsk eller iransk? Erfare du rasisme mye?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

plakatvideo

 

Det kommer an på hva man legger mest merke til

 

Som vanlig er presseoppbudet større enn antallet busemenn i kjortler ....

 

Busemenna er bekymret for endel moralsk forfall i samfunnet - i likhet med en god del av oss innfødte - det som skiller oss, er hvordan synden skal bekjempes

 

De britiske intervjuobjektene tar saken med typisk britisk humør og humor (slett ikke ulikt hvordan en god del av oss innfødte nordmenn reagerer på lignende bekymringsmeldinger her til lands)

 

Ja, det var det jeg fikk ut av filmen din ... skulle jeg reagert på annen måte?

 

:)

Lenke til kommentar

du greier virkelig ikke se at de her er en trusel for det vestlige samfunnet ?

Nei, det greier jeg ikke. Som PC sier: Det er flere journalister enn ekstremister i den filmen. En svale gjør ingen sommer, og en håndfull ekstremister gjør ingen trusel. Hvilket ikke betyr at de ikke kan gjøre skade, det trengs bare en gærning for å ta livet av masse mennesker. Men samfunnet står ikke i fare av den grunn.

 

Når jeg var ung stemte over en prosent av etniske nordmenn på et parti som ville ha væpna revolusjon. De kunne dra med seg titusenvis i demonstrasjonstog i Oslo. Det gikk over. Islamistene er kanskje en promille av vestlige muslimer. De bjeffer mye, biter lite, og de få gangene de har bitt noen har ikke rokket ved samfunnets fundament.

 

Derimot er islamistene en åpenbar trussel i f. eks. Nord-Afrika. Men det er en litt annen debatt.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er for innvandring:

 

1. Det store flertallet innvandrere bidrar til et positivt fellesskap. De arbeider, studerer, betaler skatt osv.

 

2. Vi har lav arbeidsledighet. Vi trenger arbeidstakere. Spesielt i servicenæringen (Renhold, Taxi osv)

 

3. Innvandring beriker kulturen. Dette er vel et kontroversielt standpunkt, men fy faen å kjedelig Norge hadde vært med kun norsk kultur. Vi har godt av nye inntrykk, nye smaker, nye lukter etc

 

4. Gjør mot andre det du vil at andre skal gjøre mot deg. (Nei jeg er ikke religiøs ) Er ikke så lenge siden nordmenn var innvandrere selv i stor skala. Og hvem vet når det skjer igjen?

 

 

Kan sikkert komme med 10 gode grunner til, da dette ble skrevet i hastverk. Ikke ta alle under en kam og ikke glem at noen veldig få ødelegger for et stort flertall.

Endret av sungun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har du noen spesifikke eksempel på at innvandring har gjort noe positivt for Norge? - Eventuelt overveier dette de negative effektene vi har fått av innvandring, som økt kriminalitet, gjengvirksomhet og dannelsen av ghetto?

 

Økt kriminalitet og "ghettofisering" kommer av befolkningsvekst, fattigdom og klasseskiller, ikke direkte fra innvandring.

 

Gjenger er en uting, men det er forståelig at folk med felles bakgrunn og kultur holder sammen. Det er ikke nødvendigvis så lett å starte på nytt i et fremmed land. Se for deg at du skulle flyttet til f.eks somalia eller irak. På skolen er det tre andre nordmenn. Regner med at du ville hengt med de mesteparten av tiden.

Lenke til kommentar

Økt kriminalitet og "ghettofisering" kommer av befolkningsvekst, fattigdom og klasseskiller, ikke direkte fra innvandring.

 

Gjenger er en uting, men det er forståelig at folk med felles bakgrunn og kultur holder sammen. Det er ikke nødvendigvis så lett å starte på nytt i et fremmed land. Se for deg at du skulle flyttet til f.eks somalia eller irak. På skolen er det tre andre nordmenn. Regner med at du ville hengt med de mesteparten av tiden.

Nordmenn som flytter til andre land oppfører seg generelt eksemplarisk og skylder ikke på systemet rundt de tilpasser seg det, de integrerer også langt bedre en hva våre nye landsmenn gjør i Norge..

 

Islam dominert kultur er ofte mer problemer en noe annet.

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

"hvorfor er du for/imot innvandring" er litt av en topic, skal man veie argumenter, sitter en ikke trygt nok på en av sidene til å måtte veie argumenter, har man ingen reell grunn for sine meninger og leter etter å rasjonalisere det du ikke står for, skal man ta hensikt til mennesker eller skal man veie argumenter :)

Lenke til kommentar

Nordmenn som flytter til andre land oppfører seg generelt eksemplarisk og skylder ikke på systemet rundt de tilpasser seg det, de integrerer også langt bedre en hva våre nye landsmenn gjør i Norge..

Jeg er ikke sikker på om det er riktig. De norske koloniene i vest-afrika var helhvite ghettoer bak murer og gitterporter, og hvor de innfødte i landet bare fikk adgang som vaskehjelp. Og beryktet er Carl I. Hagens utsagn om at spanjoler som skulle jobbe på sykehus og lignende på den spanske solkysten burde lære seg norsk.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg har en venn som er nøyaktig prikk lik som Carl I Hagen, personlighet. Carl I Hagen og han som jeg kjenner er begge oppegående, arbeidssomme, disiplinerte mennesker med sans for mange detaljer i verden, de har hørt mye, lest mye, men begge er teoretikere, begge mangler sosiale evner, begge bruker alle argumenter de kommer over uten sans for å virkelig ville forsøke å finne ut hva som er best men går for det som tilfredsstiller en agenda, all troverdighet går tapt i prosessen. De er detaljrike mennesker, men de "suger" opp detaljer altfor fort og om man går dypere ned på hva de snakker om så faller alltid poengene, det er bare overfladiske poeng, i dybden feiler det.

Lenke til kommentar

Økt kriminalitet og "ghettofisering" kommer av befolkningsvekst, fattigdom og klasseskiller, ikke direkte fra innvandring.

 

Gjenger er en uting, men det er forståelig at folk med felles bakgrunn og kultur holder sammen. Det er ikke nødvendigvis så lett å starte på nytt i et fremmed land. Se for deg at du skulle flyttet til f.eks somalia eller irak. På skolen er det tre andre nordmenn. Regner med at du ville hengt med de mesteparten av tiden.

 

Spørsmålet er hvorfor flertallet i både ghettoen og gjengene er av utenlandsk opprinnelse. Dersom det kom av befolkningsvekst, ville vi vel sett norske gjenger og ghettoer likeså som utenlandske?

Lenke til kommentar

Nordmenn som flytter til andre land oppfører seg generelt eksemplarisk og skylder ikke på systemet rundt de tilpasser seg det, de integrerer også langt bedre en hva våre nye landsmenn gjør i Norge..

 

Islam dominert kultur er ofte mer problemer en noe annet.

 

Så godt som alle "nye landsmenn" jeg kjenner til har integrert seg veldig bra. Enten går de høyere utdanning eller så jobber de fulltid. Du vil selvfølgelig finne råtne epler blant innvandrere, akkurat slik du vil blant etniske norske.

 

Mange av de nevnte innvandrerne er muslimer. Noen mer dedikerte en andre. Den eneste forskjellen på disse og etnisk norske kristne er at de unngår alkohol og svin. Er det et stort problem? Ikke for meg.

 

Jeg har også truffet og observert nordmenn i utlandet som oppfører seg alt annet en eksemplarisk og tar lite hensyn til lokal kultur. Historisk sett har ikke vesten oppført seg eksemplarisk i fjerne strøk, heller stikk motsatt (Kolonier, slavehandel, korstog, innvasjoner, droneangrep)

Lenke til kommentar

Spørsmålet er hvorfor flertallet i både ghettoen og gjengene er av utenlandsk opprinnelse. Dersom det kom av befolkningsvekst, ville vi vel sett norske gjenger og ghettoer likeså som utenlandske?

Det har vi da også sett. Vi kalte det ikke ghettoer, fordi de som bodde der var av samme hudfarge som de andre, men skillet mellom øst og vest i Oslo var minst like markert før innvandringen som idag. Og ja, vi hadde etnisk norske gjenger den gangen. Eks. Tveita-gjengen.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Spørsmålet er hvorfor flertallet i både ghettoen og gjengene er av utenlandsk opprinnelse. Dersom det kom av befolkningsvekst, ville vi vel sett norske gjenger og ghettoer likeså som utenlandske?

 

Poenget er at uansett hva befolkningsveksten kommer av, så vil en høy befolkning føre til klasseskiller og ghettoer. I vårt tilfelle er det innvandring. Andre land/byer med stor befolkning og liten innvandring har også ghettoer.

Lenke til kommentar

Og det var bra det! Har du etniske norske venner og føler du deg litt norsk eller iransk? Erfare du rasisme mye?

Jeg er Norsk! Kanskje jeg ikke ser Norsk ut, men jeg vil heller kalle meg selv Nordmann en Perser! Jeg henger mest med Norske, ja, men også med folk med innvandrer bakgrunn. Vi lever i verdens beste land - så nei, har ikke opplevd noe form for rasisme, utenom 22juli da jeg var i oslo :)

Lenke til kommentar

Har du noen spesifikke eksempel på at innvandring har gjort noe positivt for Norge? - Eventuelt overveier dette de negative effektene vi har fått av innvandring, som økt kriminalitet, gjengvirksomhet og dannelsen av ghetto?

Ja, som sagt hadde jo arbeidsindustrien stoppet på 1950 tallet (husker ikke helt om det var 1950 eller 1970)

Om du går rundt i Oslo idag, er 90% av butikkene bedrevet av en med innvandrer bakgrunn, og jeg vil vel tro det er positivt? De tilpasser seg hvertfall samfunnet. Kunne forsatt og ramset opp mye mere.

Men på den andre siden;

Som sagt så finnes det folk som laget helvete, ja. Men jeg har grublet over en ting og det er: Hvorfor skal en innvandrer med Norsk statsborgerskap stjele noe fra en butikk? Han får jo penger og muligheter fra nav. Da jeg grublet over dette tenkte jeg, JO da må det jo være den delen som ikke har fått statborgerskap som begår kriminalitet. Er det virkelig mange med innvandrerbakgrunn MED statborgerskap som begår kriminalitet? Jeg har ikke noe kontroll over dette.

 

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med dannelse av ghetto og gjenger? Ghetto hvorda? Gjenger? Det får vi leve med, finnes gjenger overalt, og det er ikke noe som kommer av innvandring.

 

Formulerer meg sikkert dårlig, men Norskfaget er ikke min sterkeste side; Jobber med saken ;)

 

Nok en gang til dere som mener at det kommer til å skje en Islamisering av Norge, tvert imot, alle mine utenlandske venner feirer Jul, jeg gjør, og mange andre. Jeg synes det er ren propaganda, men det er da min mening :)

Endret av Vikingene123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...