Gå til innhold

Hvorfor er du for/imot innvandring?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal jeg det? For å blidgjøre deg?

Bare et eksempel, det finnes mange andre.--

• Overall, Muslim Americans have a generally positive view of the larger society. Most say their communities are excellent or good places to live.
  • A large majority of Muslim Americans believe that hard work pays off in this society. Fully 71% agree that most people who want to get ahead in the United States can make it if they are willing to work hard.
  • The survey shows that although many Muslims are relative newcomers to the U.S., they are highly assimilated into American society. On balance, they believe that Muslims coming to the U.S. should try and adopt American customs, rather than trying to remain distinct from the larger society. And by nearly two-to-one (63%-32%) Muslim Americans do not see a conflict between being a devout Muslim and living in a modern society.
  • http://www.pewresearch.org/2007/05/22/muslim-americans-middle-class-and-mostly-mainstream/

Lenke til kommentar

Bare et eksempel, det finnes mange andre.--

• Overall, Muslim Americans have a generally positive view of the larger society. Most say their communities are excellent or good places to live.
  • A large majority of Muslim Americans believe that hard work pays off in this society. Fully 71% agree that most people who want to get ahead in the United States can make it if they are willing to work hard.
  • The survey shows that although many Muslims are relative newcomers to the U.S., they are highly assimilated into American society. On balance, they believe that Muslims coming to the U.S. should try and adopt American customs, rather than trying to remain distinct from the larger society. And by nearly two-to-one (63%-32%) Muslim Americans do not see a conflict between being a devout Muslim and living in a modern society.
  • http://www.pewresear...tly-mainstream/

Ja det går ofte igjen at muslimer og andre innvandrere i Europa ikke blir integrert, istedenfor samles de i egne områder eller ghetto strøk. Eksempler er sør-Paris, Malmø og Grønland i Oslo. Mens de i USA kommer fortere inn i samfunnet da de blir stilt krav til og samtidig ikke får noe gratis. Amerikanerne har også stilt strengere krav til språk og historie kunnskap. Man må bestå en historietest for å få Amerikansk statsborgerskap.

Ta forresten også en titt på USA-somaliere rett i jobb og forslag fra FrP om strengere krav til innvandrere.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Ja det går ofte igjen at muslimer og andre innvandrere i Europa ikke blir integrert, istedenfor samles de i egne områder eller ghetto strøk. Eksempler er sør-Paris, Malmø og Grønland i Oslo. Mens de i USA kommer fortere inn i samfunnet da de blir stilt krav til og samtidig ikke får noe gratis. Amerikanerne har også stilt strengere krav til språk og historie kunnskap. Man må bestå en historietest for å få Amerikansk statsborgerskap.

Ta forresten også en titt på USA-somaliere rett i jobb og forslag fra FrP om strengere krav til innvandrere.

Det er sannt men du glemmer noe annet som er viktig. President Obama blir ikke sett som en utlendinger fordi hans far ble født i Kenya men heller som en african-american Så snart du har statsborgerskap er du amerikaner, ikke en utlendinger Hvis du ønsker et individ å integrere seg må du si at han tilhører dette samfunn, selv om han ikke ønsker å integrere seg. Hvorfor? Fordi da kan du vise at medlemskap forplikter han til noe regler og oppførsel som han kanskje ikke ønsker å gjøre. Står man utenfor kan man si at han oppføre seg bare som det gamle landet

For de som ønsker å integrere seg viser det at de tilhører til det de ønsker å bli med og aksepteres. Det er typisk for innvandrer barn å bli forvirret av sin identitet, når du sier at de allerede er amerikaner først, så gjør det lettere å akseptere det

Har man adopterte barn så kaller foreldrene alle sine barn deres "barn", ikke deres "adopterte barn". Alle vet hvorfor. Det samme gjelder innvandrer barn

Lenke til kommentar

Det er fordi USA er bygget opp fra grunnen av med heterogene samfunnslag. USA er bygget opp av Irer, Tyskere, Nordmenn, Engelskmenn, Indianere/urbefolkning, Afrikanere og Asiater. Innvandring til USA har også svært lang historie i USA.

Norge har derimot vært et homogent sammfunn i tusner av år, det var ikke før på 60-70 tallet at man begynnte å eksperimentere med innvandring, da fra Pakistan. Hvem som bestemmte at vi plutselig skulle åpne grensene og skape et heterogent samfunn vet ikke jeg, men det har vel noe med ideologi og EU å gjøre tenker jeg.

Problemet er at vi ikke greier å skape et heterogent samfunn her. Norge kan ikke være USA. Du har et poeng som du sier at innvandrere ikke blir sett på som nordmenn, noe som ganske naturlig nok er et resultat av at vi alltid har vært et homogent samfunn.

Naive nordmenn har åpnet grensene på vidt gap og det strømmer nå inn nesten 100 000 innvandrere fra hele verden, hvert år. Dette gjør vi for å være politisk korrekte og for å blidgjøre Eu, rett og slett dumsnill politikk.

Vi bør ikke ta inn flere innvandrere før vi kan sørge for å skape en skikkelig integreringspolitikk. Da snakker jeg om at nordmenn som er født i Norge ikke reiser til Midtøsten for å drive Jihad. Selv ser jeg ingen grunn til at vi absolutt skal gjøres om til et heterogent samfunn, men det er nå sånn politikerne vil ha det. Hva målet er vet ikke jeg, men vi ender vel opp med en grå verden der alle snakker engelsk og kultur og språk er visket vekk for alltid.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

FR- billig arbeidskraft og altruisme er det Norge ønsket, også lav fødseltall er hovedgrunn til innvandring. Det krever mere unge skattebetalere å støtte din ultragenerøse velferdsstat

Det Norge og Europa generellt ikke forstår er hvor vanskelig multikulturelle problemer kan være selv om det finnes mange fordeler også. Hovedproblemet i er dette Ronald Reagan sitat

I can move to Europe and will never become European, but anyone can move to America and become American

Så lenge innvandrerbarn blir aldi sett som nordmenn har du mange problemer. Det går ikke bra å adoptere uten å akseptere de adopterte som et medlem i familien

Lenke til kommentar

Man kan ikke endre et helt land for å tilpasse det for noen få utenfra - da må de som kommer her tilpasse seg hvordan samfunnet er her. Det burde være det minste å forvente. Hvis jeg flytter til Polen forventer jeg ikke at Polakkene skal snakke norsk eller engelsk for den saks skyld. Da måtte jeg lære meg Polsk og finne meg i å leve på polsk levesett. Ellers blir jeg aldri en del av det landet og det samfunnet som er der. Dette ansvaret ligger først og fremst hos innvandreren, men kan og bør for så vidt legges til rette for av myndighetene, hvis det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Dette ansvaret ligger først og fremst hos innvandreren, men kan og bør for så vidt legges til rette for av myndighetene, hvis det lar seg gjøre.

Det ansvaret ligger hos alle tre partene - noe annet ville være meningsløst. Staten har ansvaret for rammer og betingelser, men selve intregringsjobben, som forøvrig er "evolusjon, ikke revolusjon", er noe hver og en av oss aktivt må bidra til og med. Ellers blir resultater helt tilfeldige, og ressursbruken bortkastet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så lenge innvandrerbarn blir aldi sett som nordmenn har du mange problemer. Det går ikke bra å adoptere uten å akseptere de adopterte som et medlem i familien

Det vi egentlig trenger her til lands, er en god hjernevask hvor vaskemiddelet virker direkte på det som noen kaller "nasjonal stolthet", og spesielt i vårt samfunn hvor stolthet ofte er relatert til vinnerkulturer og økt kjøpekraft/konsum. Vi har nok ett oppblåst selvbilde, og så lenge grøtbollen vår er så diger at den skjermer for speilbildet vårt, blir det nok ingen kjappe kulturelle forbedringer på det området, med det første

Man er jo seg selv nærmest

:)

Lenke til kommentar

Det ansvaret ligger hos alle tre partene - noe annet ville være meningsløst. Staten har ansvaret for rammer og betingelser, men selve intregringsjobben, som forøvrig er "evolusjon, ikke revolusjon", er noe hver og en av oss aktivt må bidra til og med. Ellers blir resultater helt tilfeldige, og ressursbruken bortkastet.

Helt enig. Har selv jobbet med både hyggelige polakker og somaliere. Men jeg har også møtt folk som har bodd her i årevis og fortsatt kan knapt ett eneste norsk ord. En tyrker jeg jobbet med hadde vært her i 15 år og kunne knapt kommuniseres med, dog jeg prøvde :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er imot innvandring for jeg føler meg ikke særlig trygg, både her jeg bor og andre steder som byn osv. Mange er hyggelige mens andre ikke.

Føler også at det oppstår mye krangler og slosskamper som kan ende med skader (knivstikking, banket opp osv) og i verste fall død, med innvandrere. Eller, er ikke noe jeg akkurat føler, men ser jeg på nyheter så er det til tider slike nyheter med innvandrer i bildet.

Kan nevne at somalerne i asylmottaket 10m fra meg her nå oppsto det krangel som førte til at en ble drept. Så somalere er ikke 'in' her.

Synes også hvis man skal bo i dette landet, og de som har bodd her i flere år burde f*** meg lære seg norsk. Skal du bo her, får du faen integrere deg på lettest måte - altså å lære språke.

Endret av Lami
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Er imot innvandring for jeg føler meg ikke særlig trygg, både her jeg bor og andre steder som byn osv. Mange er hyggelige mens andre ikke.

Føler også at det oppstår mye krangler og slosskamper som kan ende med skader (knivstikking, banket opp osv) og i verste fall død, med innvandrere. Eller, er ikke noe jeg akkurat føler, men ser jeg på nyheter så er det til tider slike nyheter med innvandrer i bildet.

Kan nevne at somalerne i asylmottaket 10m fra meg her nå oppsto det krangel som førte til at en ble drept. Så somalere er ikke 'in' her.

Synes også hvis man skal bo i dette landet, og de som har bodd her i flere år burde f*** meg lære seg norsk. Skal du bo her, får du faen integrere deg på lettest måte - altså å lære språke.

Med det jeg har uthevet så stikker jeg fingeren rett på problemet og utfordringen. For å bli integrert fortest mulig, må vi som kjenner hele kulturen slutte å la oss forlede av ett klikk-sankende media, fordi det fører til at vi føler oss utrygge, og dermed unngår vi å få dem integrert.

Det blir en vond sirkel

Lenke til kommentar

Hvis man har basert følelsene sine på hva media viser frem, så skjønner jeg at man er redd. Det er ikke representativt for virkeligheten. De aller, aller fleste som kommer til norge er lovlydige borgere. Synd at noen få skal ødelegge ryktet til så mange.

Det er dels media sin skyld, men også leserne som stiller seg ukritisk til det de får servert.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med det jeg har uthevet så stikker jeg fingeren rett på problemet og utfordringen. For å bli integrert fortest mulig, må vi som kjenner hele kulturen slutte å la oss forlede av ett klikk-sankende media, fordi det fører til at vi føler oss utrygge, og dermed unngår vi å få dem integrert.

Det blir en vond sirkel

Nå baserer heller ikke jeg følelsene mine på hva media viser frem hvis.

Unngår vi å få dem integrert? Hallo? Hva hindrer dem i å lære seg språket? Er det altfor mye å be om når man innvadrer til landet og bor her i flere år for å så syte og klage og si "nei, jeg gidder ikke å lære meg språket."

Ja, noen er snille og hyggelige, men det er ikke alle. Sånn går det når man tar inn all slags folk(etyper).

Endret av Lami
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, noen er snille og hyggelige, men det er ikke alle. Sånn går det når man tar inn all slags folk(etyper).

Poenget er; hvem skal de snakke norsk med (og dermed lære) hvis ikke vi vil snakke direkte med dem?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Eller prøver du å si at de heller ikke vil snakke med dem...?

Som utlendinger selv i Norge lenge siden lærte jeg mye mer å gå på norsk skole enn å ta et norsk kurs for utlendinger. Fremgang blir avhengig av hvor mange timer per dag utlendinger hører på og prøver å snakke norsk. De fleste innvandrere snakker ikke norsk hjemme og har de ingen jobb så blir det unødvendig å lære språket, særlig hvis de kan engelsk

Med meget lav arbeidsledighet i Norge forstår jeg ikke hvorfor dere ikke krever språkkurs og arbeid for oppholdstillatelse og særlig statsborgerskap

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kenyansk innvandrer sitter I Hvite Hus

Ja, og det er jo bra(sett bort ifra at han er en politiker) Men nå tenkte jeg på statistisk signifikante eksempler.

Men jeg har ingen kontroll over hvor mange som gjør det samme. Bare over meg selv...

Geir :)

Heldigvis.

Hvorfor skal jeg det? For å blidgjøre deg?

Jeg tenkte at du hadde lyst til å støtte opp om din egen påstand, siden du mener du har rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...