Termograføren Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 (endret) Skal ha litt anlegg i en Golf 5, tenkte følgende. Spiller: Alpine CDE-134BT Komponentsett foran: Alpine SPR-60C Subwoofer: Alpine SWR-10D4 Forsterkere: Kicker ZX 450.2 (frontsett) Kicker ZX 750.1 (sub) Kabelkit: Stinger SPK5645R (komplett til to forsterkere) Diverse: ISO-overgang til spiller Høytaleradaptere til fremdørene Ramme til spiller. Dempematter for dører, bakluke og tak. Endret 2. januar 2013 av Termograf Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Spilleren er grei, men frontsett, sub og forsterkere så ville jeg valgt noe annet... Hvor mye penger skal du bruke på dette? Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 2. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2013 budsjettet er vel egentlig ikke noe tema her, men kom gjerne med en begrunnelse på hvorfor du ville byttet ut de komponentene du nevner. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 budsjettet er vel egentlig ikke noe tema her, men kom gjerne med en begrunnelse på hvorfor du ville byttet ut de komponentene du nevner. Det finnes bedre saker til omtrent samme prisen, og kicker er ikke verdt pengene. Skal du bare ha 1stk 10" sub? Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 2. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2013 Kicker er ikke noe dårlig merke, og jeg har sett litt på nett nå, og det er vanskelig å finne matchende forsterker i samme prisklassen, ca 2600,- Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Kicker er ikke noe dårlig merke, og jeg har sett litt på nett nå, og det er vanskelig å finne matchende forsterker i samme prisklassen, ca 2600,- Nei, det er ikke noe dårlig merke, men det er langt ifra det beste. Når du sier 2600,- ca så er vel det for 2 kanaleren, som yter drøyt 2x100w i 4ohm, noe som er helt greit. Men lydkvaliteten i kicker er ikke noe å rope hurra for, så jeg ville sett på noe annet, som feks denne: http://www.autodesign.no/forsterkere/mosconi/one-serien/mosconi-gladen-one-1202 som vil gi deg MYE bedre lyd. Men så var det sub da, skal du bare ha 1stk 10" Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 2. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2013 Specmessig er de to forsterkerene faktisk veldig like, så ser ikke helt grunnen for å bytte til mosconiampen. Problemet er at mosconi ikke har noen monoblokker i den serien som passer, og skal jeg opp på neste serie så blir forsterkerene faktisk endel dyrere. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 (endret) Specmessig er de to forsterkerene faktisk veldig like, så ser ikke helt grunnen for å bytte til mosconiampen. Problemet er at mosconi ikke har noen monoblokker i den serien som passer, og skal jeg opp på neste serie så blir forsterkerene faktisk endel dyrere. Mosconi ampen er MYE bedre enn den kicker ampen uansett hva papirene sier, mosconi er noe av det beste man får innen bilstereo. Og hvis du kun skal ha 1stk 10" (som tydlig vis er vanskelig å svare på) så kan du fint kjøre en brokoblet 2 kanaler hvis du på død og liv MÅ ha forsterker i samme serie. Ellers så har du jo denne da: http://www.autodesig...laden-spl1800c1 og hvis du da må ha i samme serie: http://www.autodesig...gladen-xl-250c2 Evt bare kjøre på med en slik å dra ALT med den: http://www.autodesig...-gladen-as-2002 Blir uansett mye bedre enn de kicker ampene Endret 3. januar 2013 av cossiemk1 Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 (endret) Har ikke skrevet opp mer enn en sub, så da er det en sub jeg skal ha. Mosconiløsningen du foreslår havner på nesten 8000,- Kickerløsningen jeg foreslår havner på ca 6200,- Ganske stor forskjell i pris, minimal forskjell i lyd. (Om noen faktisk klarer å høre den) Og den siste forsterkeren du foreslår er en 2 kanaler, så det er jo helt uaktuelt å dra hele systemet på den. Endret 3. januar 2013 av Termograf Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 budsjettet er vel egentlig ikke noe tema her, men kom gjerne med en begrunnelse på hvorfor du ville byttet ut de komponentene du nevner. Du som skrev dette og har fått et greit svar... kjenner dog lite til bilstereo, så vet ei om hva som er korrekt. Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 (endret) Budsjettet er ikke et tema fordi det står jo allerede hva slags utstyr man har tenkt ut, i det utstyret ligger jo også prisen. Hvis budsjettet ikke hadde hatt noe tak hadde jeg valgt F1 status eller ODR. Og når det er sagt så vil jeg også nevne at det er uaktuelt å betale mer for noe som ikke gir et merkbart bedre resultat. (Som er resultatet av løsningen Cossie har kommet med) Endret 3. januar 2013 av Termograf Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Du har jo allerede bestemt deg, så hvorfor spørre i det hele tatt?? Hvis du ikke hører forskjell på mosconi og kicker, så er det noe galt med ørene dine, så da kan du like godt kjøpe deg boss forsterkere som på papiret er like "bra".... Ble feil på den siste der ser jeg, skulle være denne: http://www.autodesign.no/forsterkere/mosconi/as-serien/mosconi-gladen-as-1004 men den er vel for dårlig "på papiret" den da... Nå har ikke jeg giddi å søkt opp de billigste prisene på alt du nevner i første posten, men jeg er ganske sikker på at du kunne fått noe som er bedre for samme prisen hvis du hadde lyttet til noen med litt erfaring. Var jeg deg ville jeg sett litt nærmere på sidene til autodesign, og revurdert kicker og alpine utstyret ditt, men deg om det. Jeg ville bare hjelpe deg når du faktisk spør om råd her BTW, det er en grunn til at vår europamester innen billyd bruker mosconi og digital design, sammen med ODR som du selv nevner over her 1 Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 BTW, det er en grunn til at vår europamester innen billyd bruker mosconi og digital design, sammen med ODR som du selv nevner over her 1. Jeg spurte ikke om råd, jeg skrev "blir dette bra tru?" Svaret på et slikt spørsmål er f.eks Ja, eller Nei, med evt utdypende svar på hvorfor, men jeg merker meg at du ikke har nok erfaring om bilstereo til å komme med slike utsagn. 2. Jeg kjenner godt til Joakim, og han kunne nok blitt europamester med de fleste merkene han hadde puttet i bilen sin, ekstremt mye avgjøres på montering og justering. Mosconi bruker han nok fordi hans daværende arbeidsgiver ble ny importør på dette merket. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Ok, da skal jeg svare på det da... Nei, dette blir ikke bra, men det blir helt greit. Kicker er ikke noe veldig bra merke og du vil kunne få noe bedre til samme prisen. Kicker har opparbeidet seg et godt rykte når det var populært å ha MYE lyd uten fokus på lydkvalitet, og rånefaktoren var stor, og dette lever de på ennå, litt i samme stil som Rockford Fosgate. Alpine var veldig bra for ca 10år siden, men de har desverre ikke utviklet seg i takt med konkurrentene og nye produsenter, men spillerene dems er i toppsjiktet. Joakim er flink, men han kan ikke lage gull av gråstein han heller, og han hadde nok ikke klart å bli europamester med kicker og alpine utstyr. Det ble nok heller ikke mosconi fordi dynabel ble importør av det, men fordi bla Joakim kjente til ingeniøren bak mosconi fra tiden hvor han designet Audison forsterkere, og visste at dette var kvalitet tvers gjennom, og derfor fikk til en avtale. Hvorvidt du mener 20år innen import, salg og montering av bilstereo er nok erfaring til å svare deg blir igrunn opp til deg å avgjøre, jeg prøvde bare å lede deg inn på noe som ville blitt bedre enn forslaget ditt, beklager at jeg gjorde det mot din vilje 2 Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Joakim er flink, men han kan ikke lage gull av gråstein han heller, og han hadde nok ikke klart å bli europamester med kicker og alpine utstyr. Det ble nok heller ikke mosconi fordi dynabel ble importør av det, men fordi bla Joakim kjente til ingeniøren bak mosconi fra tiden hvor han designet Audison forsterkere, og visste at dette var kvalitet tvers gjennom, og derfor fikk til en avtale. Vettu hva? Han klarer faktisk det og Har du vært på EM? Har du vært dommer der? Nei... tenkte meg det Å vinne EM er ingen selvfølge med verken ODR eller Mosconi. Faktisk har jeg hørt biler som har vært så begredelig elendige med begge deler at selv du hadde gått hjem og skammet deg. At Kicker ikke er så evig kvalitet er jeg enig i, og ville ikke erstattet noe Mosconi med det. Men at det funker gjør det så absolutt. Bare holde seg unna ferdigkassene dems Å generalisere Alpine som søppel blir bare tøvete. De har veldig mye bra! G-serien med produkter f.eks er helt genialt. Spesielt til prisen er det et røverkjøp. At montering og justering har opptil 80% å si for lyden er kanskje for deg en ukjent faktor? Ikke meningen å hakke her men vil bare belyse akkurat dette her fra en litt annen innfallsvinkel - fra innsiden Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Jeg er da klar over det, men jeg tror fortsatt ikke Joakim hadde blitt europamester med utstyr fra kicker, men han hadde sikkert fått det til å låte ganske bra. Jeg sa heller ikke at alpine lager søppel, for det gjør de absolutt ikke, men det finnes vel så bra saker til samme pris eller rimeligere, det var det jeg ville få frem. Jeg har selv konkurrert innen SQL og vet godt at montering og justering har masse å si, men trådstarter gir ikke noe uttrykk for at han skal kunkurrere, og de aller fleste som spør ang bilstereo her inne, skal stort sett montere ting rett i de orginale festene og slenge inn en ferdigkasse baki bagasjen. De ferreste vet hva dempematter er, eller hva det er godt for, eller hvor mye kraft det faktisk er i en god 6,5" høyttaler og hvor mye bedre den kan spille hvis man monterer den skikkelig.... Jeg kunne fortsatt lenge her, men regner med at du ser tegninga, og hvis du leser endel av innleggene jeg har skrevet her inne, så ser du kanskje at jeg ikke er helt uten erfaring. Ja, jeg kan ordlegge meg feil mange ganger, og er ikke veldig god på å forklare ting, men sånn er det for en med aspberger syndrom, ting blir liksom en selvfølge når det gjelder ting man kan, men når man skal forklare hvorfor ting er sånn så blir det ofte litt værre. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Skal vel spille langt bedre enn de fleste bilstereoanlegg her til lands Endret 8. januar 2013 av Techpoint Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Skal vel spille langt bedre enn de fleste bilstereoanlegg her til lands Da skal han legge mye penger og jobb i montering og justering skal ha få til det Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Skal vel spille langt bedre enn de fleste bilstereoanlegg her til lands Og med den kommentaren så legger du vekt på det lokale bilstereomiljøet der du bor? Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 8. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2013 @Cossie: Nja, det skal jo monteres riktig. Burde holde det @Hansien: Nei, snakket om her til lands, men vi kan jo dra med dere to (Cossie og) og si det slik, at hvis dere har bilstereoanlegg i bilene deres, så vil dette anlegget her spille bedre enn de også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå