Gå til innhold

[Løst] Problem: Tilgang til setup på router, konfigurert som access-point


Anbefalte innlegg

Oppsett: Trådløs router konfigurert som access-point koblet til router/modem levert av telenor. Har valgt å sette opp routeren som access-point fordi firewallen i routeren ikke virker som den skal.

 

Alt virker i utgangstidspunktet som det skal. PCen kobler seg til nettverket via wifi og det er ikke noe problem med internettilkoblingen.

 

Problem: Etter at routeren ble satt opp som et access-point greier jeg ikke å åpne setup-siden til routeren, når jeg bruker den ip adressen jeg har gitt access-pointet i oppsettet (den samme ip-adressen routeren hadde i utgangspunktet).

 

Har prøvd med flere forskjellig routere, men greier ikke å åpne setup når routeren er satt opp som access-point

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å koble den direkte til en pc med kabel og ta en "hardreset" dvs det er ett lite hull på baksiden eller lignende hvir man stikker inne en binders eller liknende i noen sekunder og resetter tilbake til default. Etterpå stiller du den inn igjen til access punkt eller hva enn. Selv ville jeg prøvd å sette den til en fast ip. F.eks 192.168.0.2 (går da ut fra at routeren din er f.eks 192.168.0.1)

går da ut fra at man da kan logge på denne ved å skrive f.eks 192.168.0.2:8080 i webbrowseren. Men bør antageligvis enable remote logon elns for å få til noe av dette.

Endret av Phyltre
Lenke til kommentar

Hva med å koble den direkte til en pc med kabel og ta en "hardreset" dvs det er ett lite hull på baksiden eller lignende hvir man stikker inne en binders eller liknende i noen sekunder og resetter tilbake til default. Etterpå stiller du den inn igjen til access punkt eller hva enn. Selv ville jeg prøvd å sette den til en fast ip. F.eks 192.168.0.2 (går da ut fra at routeren din er f.eks 192.168.0.1)

 

Jeg får tilgang til setup hvis jeg reseter routeren. Problemet er at jeg ikke får tilgang så fort jeg setter opp routeren som et access-point igjen.

 

Jeg har også prøvd å koble routeren (satt opp som access-point) med kabel til PCen, men får forsatt ikke tilgang til setup.

Lenke til kommentar

Jeg får tilgang til setup hvis jeg reseter routeren. Problemet er at jeg ikke får tilgang så fort jeg setter opp routeren som et access-point igjen.

 

Jeg har også prøvd å koble routeren (satt opp som access-point) med kabel til PCen, men får forsatt ikke tilgang til setup.

 

Ip adressene til router og access-point (samme enhet) er satt opp på måten du beskriver. Men ingen av disse ipene gir tilbang til setup.

Lenke til kommentar

Jeg får tilgang til setup hvis jeg reseter routeren. Problemet er at jeg ikke får tilgang så fort jeg setter opp routeren som et access-point igjen.

Hva slag ruter er dette?

Var borti det samme for noen dager siden med en Asus-ruter. Den IP-adressen jeg satte "forsvant" da ruteren ble satt til AP fordi da fikk den tildelt ny IP fra hovedruteres DHCP. Det lå med CD med program som skulle finne igjen ruteren, men jeg løste det med å logge på hovedruter og finne IP-en i oversikten over tilkoblede enheter. Deretter kunne jeg logge på AP og evnt. gi den ny IP-adresse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...