Gå til innhold

Får ikke sendt mail ut fra Mac

Anbefalte innlegg

Jeg har en email konto på online.no. Denne fungerer utmerket i Norge, men fra hytta vår i Sverige har vi måttet endre smtp-innstillingen til smtprelay1.telia.com. På kontoinformasjonen i Mac mail (Mountain Lion) står det at denne er frakoblet og uansett hva vi prøver på så får vi ikke denne til annet enn å stå frakoblet.

Jeg har henvendt meg til Telia som er vår bredbåndsleverandør som sier: Du bör inte använda smtprelay1.telia.com utan vända dig till din bredbandsleverantör alternativt vår premiumsupport för att få hjälp med utgående server.

Men dette er bare tull, for når vi endrer kontoinformasjonen til smtprelay1 på våre iPads så fungerer dette utmerket.

Å sende mail til Telenor, - har noen prøvd dette? Jeg fant til slutt en epost-adresse, men fikk beskjed derfra at det kan ta 10 dager før jeg får svar. Det kan se ut til at Telenor helst vil at man skal henvende seg pr telefon og betale dyrt for å få support.

Nå har jeg mest lyst å forlate Telenor og heller gå over til å benytte min gmail-konto fullt og helt. Dårlig og dyr kundeservice motiverer jo til slikt. Trodde Telenor var mer opptatt av å beholde enn å miste sine gode kunder.

Noen som kjenner problemet og har løsningen på riktige innstillinger i Mac mail?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar at du bruker "Mail"? Har du muligheten for at du kan bruke påloggingsinformasjonen på utgående server? Isåfall burde det gå an å bruke smtp.online.no selv om du befinner deg i Sverige.

Du kan jo prøve å kontakte Telenor på Facebook eller Twitter.

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...