Gå til innhold

Android, 2500kr, bra kamera, solid

NgZ

Anbefalte innlegg

Mamma er på utkikk etter en ny telefon som er erstatter for hennes gamle Wildifire S.

Vi har satt opp følgende krav:

-"Godt" kamera. Jo nærmere kompaktkamerakvalitet jo bedre, men i denne prisklasen vet jeg virkelig ikke hva man får.

-3,5-4,3" skjerm

-Minst en GB til laring av programmer med data

-Lagring: Mulighet for SD-kort bør jovære et minimumskrav for enhver mobil, hvis ikke må den ha internminne på minst 4GB ledig plass til mediafiler, bilder osv. Hun komme ike til å se film eller tv-serie-episoder på den, men kommer til å ta en el bilder, og ha en del musikk og lydbøker på den. De beste er minnekort, så kan hun bruke det på 16GB som hun har nå.

- Solid. Hun har en lei tendens til å sette ting oppå telefonen, la den skrangle rundt i vesken med nøkler, og miste den i gulvet. Ha jo dessverre ikke kommet noen nye støtsikre teleofner siste året så vidt jeg ser. Så en normalt solid telefon med Gorilla Glass er kanskje dt man skal gå for.

Jeg har kikkt litt på Sony Xperia Go, men synes blant annet den har veldig kjip skjermoppløsning.

Prisen kan forøvrig krype opp mot 3500kr, men da bør telefonn være både støtsikker og ha bedre kamera enn gjennomsnittet.

Kan s3 mini være et greit kjøp?

Det er en fordel om telefonen kan kjøpes hos Elkjøp, så hun kan få levert inn telefonen til evt. service der.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanntetthet er ikke så viktig, gulvet pleier å være nokså tørt. S3 mini koster 2600kr, ikke helt sammenliknbart med OneX sine 3500kr (hvis den prisen er korrekt, da). One S har jeg kikket på, men pentileskjermen er et stort minus. Grått skal helst ikke være rosa, selv om oppløsningen visstnok er såpass høy at resultatet ikke er like grusomt som på tidligere modeller som HTC Desire.

Den skal jo ha pluss for både uniodby chassis i metall og rask oppdatering til JellyBean, men at batteriet ikke er utskiftbart er jo et minus om man skal ha den mer en 18mnd, da man fort må regne med minst 40%tap av batterikapasitet om batteriet tilnræmet tømmes og lades ila. 1,5 dø.. At en telefon mangler minnekort bør utvilsomt være grunn til å droppe den alene, men jeg er usikker på om mamma egentlig trenger minne. Vet du om USB OTG og montering av minnepinne fungerer greit?

Merker at jeg personlig aldri ville kjøpt en telefon som mangler både utskiftbart batteri OG sd-kort, men får høre hva hun mener.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

One S sin skjerm suger hvis du holder den nærme (Som jeg gjør), pluss at batteriet er dårlig. Tror ikke hun holder den nærme nok til å merke skjermen. Merk at mange One S må innstilles manuelt på wifi-nettverk, og ikke automatisk. Man må altså fylle inn IP adresse, router adresse og mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...