Arkaggilus Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 (endret) --- Endret 27. desember 2014 av Epicei Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Ville valgt dette eller dette hovedkortet Som PSU ville jeg gått for denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=758532 Lenke til kommentar
Arkaggilus Skrevet 2. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2013 Jeg liker den som beskytter mot støv og slikt, men da ofrer jeg en usb3 port på kabinettet og 4 usb2 porter på hovedkortet som ikke kobles til noe.. i tillegg har den bare en audio.. så da får jeg ikke brukt mikrofonporten på kabinettet, gjør jeg vel? Og hvis det reduserer prisen så ofrer jeg gjerne muligheten for Sli. Den andre ifra Asus er vel ikke så langt ifra det samme. Jeg kan ta i bruk usb3 på kabinettet, men jeg ofrer plutselig 6 interne usb2? virker litt waste. Og slik jeg forstår lydtilkobling, så ofrer jeg fortsatt mikrofoninntaket? Hvis jeg tar feil på noe, så skrik ut. Jeg leiter igrunn etter et HK som støtter helst 32 gb ram. Som ikke står i veien for litt overklokking. 2x usb3 og 2x usb2.. samt audio og mikrofon som jeg kan koble til kabinettet i front. (litt usikker på hvordan de kobles til uansett.. ekstra kabler eller noe jeg trenger i det store og det hele?) Sli og slikt er ikke noe nødvendig. 2 til 6 usb2 bak er interessant, samt 1 til 4 usb3. Jeg har ikke nødvendighet for noe store greier. Bare noe som kan støtte dette ihvertfall.. Lenke til kommentar
bystØL Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 hovudkort ja, z77 hvertfall. se deg litt rundt, tester, priser og tilbud. ka trenger du EGENTLIG, og kor mye vil du legge i det? latterlig liten forskjell på asus v-pro og ikkje pro for eks. også kan du jo sjå på farger, ka du liker og om det er noe spes du ønsker. stikk innom dustinhome's salg! GIGABYTE GA-Z77X-UD3H og MSI Z77A-GD55 er to gode kort, med gode tester, og som eg kan anbefale:) personlig valg er gd55. eg skal kjøpe meg enten gigabyte g1.sniper3 eller maximusVformula! treng eg d? neppe. er det unødvendig dyrt? ja. kan eg forsvare d? nei. men eg skal ha d PSU: produkter fra/stammer fra seasonic skal væra dei beste og tryggaste på markedet for tida; seasonic, corsair, antec, xfx. er forskjell på dei, både pris og stabilitet. men ein av dei er du safe. 550W er vel nok til å drive ditt oppsett trur eg. viftene kobles rett ved å stikke kontakten som henger på inn på hovudkort. kan være det er en til for strøm og. men dei passer bare ein plass, og der skal dei:p når du får hovudkortet du har bestemt deg for, sjekker du i manualen. for noen mb har "smart-fan" tilkoblinger, og ikkje alle tilkoblinger på samme mb har alltid "smart-fan". smart-fan er meir valg av viftestyring, auto rpm, kjølesoner++. du finner ut av d i manualen til mb;) Lenke til kommentar
Arkaggilus Skrevet 2. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2013 Hadde ikke trodd jeg skulle trenge å putte mer enn 1000 kroner inn i Hovedkortet egentlig. Så vil jo helst holde det der eller under. Og hva jeg trenger er forsåvidt bare muligheten til å utnytte de delene jeg kjøper, så trenger noe som kan passe sammen med dem og ikke noe spesielt mer egentlig. - Kan en koble en intern Usb2 opp mot Usb3 porten i kabinettet og la dette funke som en ekstra Usb2 isteden? - Hvordan kobler en opp mikrofonporten på kabinettet? Antar audio går til audioporten, men tror ikke jeg har sett noen interne mikrofontilkoblinger.. Kjenner til smart fan systemet du snakker om, men er det en grense for hvor mange vifter en kan koble til i det store og det hele? hvordan ser jeg isåfall dette? Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Da går du for dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746635 -Hvis du har 2 stk USB 3 ingangerpå front så er dette EN kabel ikke to. -Lydutgang og mikrofon inngang er samme kabelen. Dette har alt du trenger Lenke til kommentar
bystØL Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Hadde ikke trodd jeg skulle trenge å putte mer enn 1000 kroner inn i Hovedkortet egentlig. Så vil jo helst holde det der eller under. Og hva jeg trenger er forsåvidt bare muligheten til å utnytte de delene jeg kjøper, så trenger noe som kan passe sammen med dem og ikke noe spesielt mer egentlig. - Kan en koble en intern Usb2 opp mot Usb3 porten i kabinettet og la dette funke som en ekstra Usb2 isteden? - Hvordan kobler en opp mikrofonporten på kabinettet? Antar audio går til audioporten, men tror ikke jeg har sett noen interne mikrofontilkoblinger.. Kjenner til smart fan systemet du snakker om, men er det en grense for hvor mange vifter en kan koble til i det store og det hele? hvordan ser jeg isåfall dette? har du sjekka tilbudene eg snakka om!? begge er under 1000-.- Lenke til kommentar
Arkaggilus Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 -Hvis du har 2 stk USB 3 ingangerpå front så er dette EN kabel ikke to. -Lydutgang og mikrofon inngang er samme kabelen. Så hvis jeg forstår deg rett: EN intern usb3 kan kobles opp til de to eksterne på fronten av kabinettet og fungere hver for seg? Isåfall er jo det kjempeflott! Og dette gjelder da også mikrofon og headsetportene, ja? har du sjekka tilbudene eg snakka om!? begge er under 1000-.- Ja, jeg sjekket dem, men nå som jeg har fått et helt nytt syn på HK så kan jeg gi dem en ny sjanse Tusen takk begge to ^^ Lenke til kommentar
wwws78 Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 På dustinhome.no har de masse gode PSU'er til gode priser. Corsair TX 550w 599,- Corsair TX 650w 639,- Corsair HX 650w 899,- (gold sertifisering) Seasonic M12 II 520w 639,- Seasonic S12 II 620w 769,- http://www.dustinhome.no/xgroup/22944/500-999-watt/?filters=m_SEASONIC+m_CORSAIR&sortby=ProductName%20desc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå