Blank_File Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 (endret) Heisann Jeg har et delikat lite problem jeg ikke kommer helt til bunns i. Jeg har en UX32VD som jo har to "skjermkort". Et innebygget Intel HD Graphics 4000 og et nVidia Geforce 620M. Det første jeg gjorde når jeg fikk maskinen var å installere Windows på nytt (Win7 Pro 64-bit). Problemet mitt består av jeg ikke får directx spill til å kjøre på det Geforce kortet og jeg klarer ikke å finne ut hvorfor. De samme spillene starter greit med det innebyggede kortet, men yter da åpenbart ikke godt nok i mange tilfeller. I nVidia kontrollpanel kan man stille på hvilken av grafikkprosessor som skal stå som standard. Man kan konfigurere enkeltprogrammer til å starte med den ønskede grafikkprosessoren. Problemet er bare at de programmene jeg prøver å starte med Geforce kortet får feilmeldinger om at Directx ikke finnes. Ved å kjøre DXDIAG ser jeg også at det kun er Intelkortet som er å finne her. Alt av drivere og Windows er oppdatert til siste versjoner. Jeg har også forsøkt å deaktivere Intelkortet fra enhetsbehandling, men da er det så godt som ingenting som fungerer slik det skal. Har noen vært borti dette eller har en idé om hvordan det kan løses? Jeg seiler som på Glomma uten årer... Endret 2. januar 2013 av Blank_File Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 Da har jeg funnet ut hvor problemet lå. Jeg har brukt en docking med USB 2.0 som ikke jobber sammen med skjermkortene i PCen som de skal. Etter at driveren for dockingen ble avinstallert så løste problemet seg. Takk for alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå