Gå til innhold

Grafikk-problemer "Farcry 3" (Led-tv eller spillets feil ?)

Axxa

Anbefalte innlegg

Spiller i disse dager Farcry 3 på Ps3, og opplever dårlige/uklare teksturer. Er det noen som har testet dette på konsoll og som har lignende opplevelser?

Ville vært svært nyttig om dere kan laste opp egne bilder, eller gi meg et svar på om de tingene jeg opplever er et kjent problem på konsoll eller ikke... ?

Jeg spiller på denne tv'n fra Samsung. 4 dager gammel, og allerede vurderer jeg å sende denne i retur... Skal prøve å oppdatere software på tv når jeg kommer hjem, men vet ikke om dette vil ha noen innvirkning på bildekvaliteten.

(Legger ved noen bilder, som skal illustrere problemet ganske bra).

Min tv er forøvrig denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757875

post-205072-0-77447700-1357127902_thumb.jpg

post-205072-0-80828900-1357127910_thumb.jpg

post-205072-0-57610400-1357127919_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, men selv om jeg bruker "game mode" så opplever jeg de samme problemene... Hadde håpet at det bare var spillet som har noen bugs, og ikke at min tv er levert med noen feil. Har brukt flere timer på å justere bildet (sette ned lysstyrke etc).

Skal sies at spill slik som: Sleeping dogs ikke viser de samme tekstur problemene, men der er også fysikken mindre detaljert.

Lenke til kommentar

Hvis bildet er ok når du bruker TVen til andre ting så er det nok spillet. Har bare sett footage fra FC3 fra PC, så jeg vet ikke hvor ræva grafikk det er på PS3 i forhold.. meget mulig det bare er sånn?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Hvis bildet er ok når du bruker TVen til andre ting så er det nok spillet. Har bare sett footage fra FC3 fra PC, så jeg vet ikke hvor ræva grafikk det er på PS3 i forhold.. meget mulig det bare er sånn?

Får prøve hitman 5 og et par andre spill for å sammenligne... Takk for innspill så langt :)

Lenke til kommentar

Om det er noen andre på dette forumet som har erfaring med farcry 3 på konsoll og opplever tilsvarende bilder som meg, vær så snill og last opp noen bilder til sammenligning. Vil være nyttig for meg, ved en eventuell retur av tv.....

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar

Utgang Dyp farge (HDMI)

- Av Deaktiver videoutdata med Deep Color-signalet.

Ved å skru av dyp farge valget i instillinger på min PS3, så fant jeg selvsagt løsningen på problemene jeg har opplevd de siste dagene... Alt fra lysgjengivelse til klare farger kom tilbake. Før jeg hadde slått av denne instillingen var omgivelsene rett og slett uklare, i tillegg til at jeg opplevde mye etterslep på bilde.

Slike ting er lett å overse. Dårlige/uklar gjengiving av skygger på nært hold er fremdeles et problem i Farcry 3 (konsoll-versjon), men det kan jeg leve med. Var så nære å sende min tv i retur, men tror ikke det er noen løsning nå. Gjennomførte en bildetest fra meny på tv, og der var det ingen synlige problemer med bilde.

Takk for hjelp. Løsningen var der visst hele tiden :)

Lenke til kommentar

Utgang Dyp farge (HDMI)

... Dårlige/uklar gjengiving av skygger på nært hold er fremdeles et problem i Farcry 3 (konsoll-versjon), men det kan jeg leve med.

Skygger ser sjelden bra ut på konsoll når du tar dem i nærmere øyesyn. De vil alltid ha en uklarhet over seg. Konsollene er ikke sterke nok til å rendre jevnere skygger, så der er det neppe noe galt med TV-en din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...