comadore Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 (endret) Har besitlt/kjøpt PC! Og komponenter/pcen er under! Men sitter og lurer allerede på hva blir det neste jeg bør spare til i så fall! Jeg ser vel egentlig på muligheter for ekstra: Nærmeste framtid: Vifter til kabinett Vifte til HK/CPU etterhvert!(må jeg da også ha kjølepasta?me noob) Og SSD for OS! men tror kjølingen på spesielt hk/cpu står høyest! Lengre frem: GPU 660Ti bør jo selvfølgelig oppgraderes senere, men håper dette skal være 2,2,5-3år ca. Uten at jeg skal forlange det meste da! hehe! Håper at PSU på 650w og i7 2500k skal overleve. Det er jo også muligheter for i7 OC, men da må jeg ha nytt HK! men det er jo litt lengre frem! Noen andre forslag? Har kjøpt 500R ettersom den har GODE tester på kjøling! PS: Hvordan vil dette kjøre BF3? high?med hvor mange fps ca? nVIDIA's Assassin`s Creed III (Voucher) nVIDIA's Borderlands 2 (Voucher) Støtsikker PC-eske Kabinett: Corsair Carbide 500R Midi Tower Hvit Vifter: 2x 120mm Front, 1x 120mm Bak, 1x 200mm Sid PSU XFX ProSeries Core Edition 650W PSU ATX 12V V2.31, 80 Plus Bronze, Standard, 2x 6pin P CPU: Intel® Core i7-2700K Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.5GHz, 8MB, 95W, HD300 HK: MSI B75MA-P45, Socket-1155 m-ATX, B75, DDR3, 1xG3-PCIe-x16, SATA 6Gb/s, USB 3 RAM: rucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB 8GB kit(4GBx2), CL9, 1.5V, CL9-9-9-24 GPU :ASUS GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, with Assasin's Creed III Hardisk: Seagate Barracuda® 7200.12 1TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 32MB Cache, 7200RPM, 3.5" Brenner/spiller: Samsung DVD Writer, SH-224BB SATA, DVD±R: 24x, DVD±R DL: 8x, CD-R: 48x, Bulk, B Tastatur: Microsoft SideWinder X4 Keyboard USB Gaming Keyboard, Nordic Layout OS: WIN 8 64Bit Garanti 3 år - Sende inn PC sendes av kunde til Komplett.no SteelSeries QcK, Musematte i Tøy Endret 2. januar 2013 av midtun Lenke til kommentar
fflex Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Skjønner ikke posten helt, men det er vel alltids lurest å spørre om tips i forkant av kjøp. Du er jo inne på noe når det gjelder SSD og bedre CPU kjøler. Intel viften duger den, men den støyer for mye for min smak. Om du skal bruke maskinen til gaming, så kunne du gått for i5-3570k og fått samme ytelse. Tør å påstå at en i7-2700k ikke vil være mer "fremtidsrettet" enn i5 sånn sett. Noe du også bør vurdere er et dedikert lydkort. De fleste mener at den intergrerte duger, men etter å ha prøvd det mot feks et Asus Xonar lydkort så merker du virkelig forskjell. Selv Asus Xonar DG til 250 kr gir betraktelig bedre lyd. Lenke til kommentar
comadore Skrevet 2. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2013 Skjønner ikke posten helt, men det er vel alltids lurest å spørre om tips i forkant av kjøp. Du er jo inne på noe når det gjelder SSD og bedre CPU kjøler. Intel viften duger den, men den støyer for mye for min smak. Om du skal bruke maskinen til gaming, så kunne du gått for i5-3570k og fått samme ytelse. Tør å påstå at en i7-2700k ikke vil være mer "fremtidsrettet" enn i5 sånn sett. Noe du også bør vurdere er et dedikert lydkort. De fleste mener at den intergrerte duger, men etter å ha prøvd det mot feks et Asus Xonar lydkort så merker du virkelig forskjell. Selv Asus Xonar DG til 250 kr gir betraktelig bedre lyd. PC er kjøpt/bestilt. Endrer ikke på noe hehe! Tenker på "småting" som kan være lurt å gjøre. Dermed vifter osv! Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Nå er vel neppe det hovedkortet det beste utgangspunktet for overklokking. Cooler Master Hyper 412S er vel noe å vurdere her. Ellers spørs vel om det er noe vits å kjøpe annet en Samsung 830 128 GB SSD, kanskje en større harddisk senere ved behov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå