Force Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Hei folkens. Hvordan kan jeg finne ut hvor mye en blender fil med tekstur opptar bilder per sekund og video RAM? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Hei folkens. Hvordan kan jeg finne ut hvor mye en blender fil med tekstur opptar bilder per sekund og video RAM? Hæ ? Spørsmålet ditt henger ikke helt på greip i mine ører. Hva har du tenkt å gjøre med blender filen ? Jeg innbiller meg det har ganske mye å si for om vi greier å svare på det du lurer på. Lenke til kommentar
Force Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 Nå skal jeg prøve å forklare hva jeg tenker. En blender fil opptar f.eks 500 kb plass En shader prosessfil tar kanskje 1-20kb størrelse En 3D skjermkort har kanskje 512 mb videominne. Så, jeg lurer på hvor mye tid det tar å kalkulere en blender fil med en shader prosessfil i en skjermkort. Altså, hvor lang tid det tar å tegne en blender fil til skjermen med bevegelige shader. F.eks regnestykket: blend fil 500kb * shader 20kb * 10 sekunder = ? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Shader må kompileres. Binærfilstørrelsen varierer fra skjermkort til skjermkort. Teksturer vil variere fra format til format, og også som regel også bilde til bilde, og kan fortsette å være komprimert på skjermkortet. Blender inneholder ikke nødvendigvis informasjon som direkte vil ta plass i skjermkortet før en masse greier er regnet ut. Eksempelvis en modell laget av NURBS beskriver ikke polygoner, men snarere kurver, og man må danne polygoner før man gjør noe som helst annet. Da må man også vite noe om presisjonen som skal brukes. Vertex formatet, som vil bestemme hvor stor en modell vil være i minnet, avhenger av shaderne også. Det er ikke noen enkel formel, eller engang noen enkel måte å regne ut dette på. BlenderGame bruker helt sikkert interne representasjoner av modellene som de cooker til. Sjekk dette først, fordi selve blender-filen forteller deg svært lite om dette. Konklusjonen er at du kan ikke vite dette, eller regne det ut, fordi Blender er ikke laget for å bruke skjermkortet ditt på den måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå