eehgil Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Min trofaste W995 er moden for utskiftning, og jeg er klar for en skikkelig smarttelefon. Ser fordeler og ulemper med alle og klarer ikke helt å bestemme meg. Heller litt mot galaxy s3, da den virker som et godt kjøpt til 3500,- på elkjøp.. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Noen grunn til at du ikke har noen HTC telefoner på listen din? Lenke til kommentar
eehgil Skrevet 2. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2013 Ingen av telfonene HTC har på markedet nå frister egentlig... bør de det? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Er vel inhabil siden jeg kun bruker HTC telefoner. Min siste er HTC 8X med Windows Phone 8. HTC har vel nesten alltid en av de kraftigste telefonene på markedet, slik har det i alle fall vært de siste årene. Men vet jo ikke hva du ser etter på en telefon. Er ytelse en av kriteriene, så bør vel HTC også være med. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Jeg har en Lumia 920 og kan anbefale den veldig. Jeg er kjempe fornøyd. Hvis du vil ha Android så kjøp Nexus så får du oppdateringer med en gang de kommer ut. Hvis det er din første Smartphone vil jeg anbefale deg en Windows Phone eller en IPhone rett og slett fordi jeg synes de er enklere å bruke og å sette seg inn i enn Android. Det er det generelle tipset jeg gir til alle når de skal ha sin første Smartphone . Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 gikk fra iphone til htc for drøyt 2 år siden, har ikke angret et sekund. tenker å kjøpe one X til våren. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 (endret) Hvis du vil ha Android så kjøp Nexus så får du oppdateringer med en gang de kommer ut. Oppdateringene er stort sett ganske uinteressante. Eneste oppgraderingen som har hatt noen betydning for meg var da HTC Desire gikk fra 2.1 til 2.2. Modellens spesifikasjoner/ytelse er ca tusen ganger viktigere enn hvor raskt oppdateringene kommer. Hvis det er din første Smartphone vil jeg anbefale deg en Windows Phone eller en IPhone rett og slett fordi jeg synes de er enklere å bruke og å sette seg inn i enn Android. Det er det generelle tipset jeg gir til alle når de skal ha sin første Smartphone . Dette er bare vranglære. Med mindre man er en gammel tante på nærmere 60, så er ikke Android noe vanskelig å forstå eller lære seg. Hvis Android er for vanskelig, burde man ikke ha smarttelefon. Jeg kan virkelig ikke skryte på meg at jeg er veldig "teknisk begavet", men alle mine smarttelefoner har kjørt Android og det har gått strålende. Endret 2. januar 2013 av Brickwall Lenke til kommentar
TMB Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Det var sant før. Men fra Android 2.3 og oppover er det lett som bare det. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 ... Hvis det er din første Smartphone vil jeg anbefale deg en Windows Phone eller en IPhone rett og slett fordi jeg synes de er enklere å bruke og å sette seg inn i enn Android. Det er det generelle tipset jeg gir til alle når de skal ha sin første Smartphone . Jeg gikk akkurat fra Android til Windows Phone 8, og kan vel ikke si at jeg er kjempe fornøyd. Men kan vel være enig i at WP kanskje er enklere enn Android i prinsippet. Kanskje derfor jeg ikke liker det. For enkelt, for få programmer jeg er vant til å bruke på Android. Så angrer på at jeg ikke gikk for en HTC One X +. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Oppdateringene er stort sett ganske uinteressante. Eneste oppgraderingen som har hatt noen betydning for meg var da HTC Desire gikk fra 2.1 til 2.2. Modellens spesifikasjoner/ytelse er ca tusen ganger viktigere enn hvor raskt oppdateringene kommer. Dette er bare vranglære. Med mindre man er en gammel tante på nærmere 60, så er ikke Android noe vanskelig å forstå eller lære seg. Hvis Android er for vanskelig, burde man ikke ha smarttelefon. Jeg kan virkelig ikke skryte på meg at jeg er veldig "teknisk begavet", men alle mine smarttelefoner har kjørt Android og det har gått strålende. Vel oppdateringer uinteressant. For min del og hvis man leser rundt på nett så finner man utrolig mange poster hvor folket klager om hvor sene HTC / Samsung osv er med oppdateringer samt poster hvor folk er oppgitt over at deres nye telefon ikke vil få seneste Android. Så der må jeg være veldig uenig med deg. Å på dette punktet tror jeg at mange er enig med meg . Det at Android er vanskelig = vranglære. Tja i min krets er det jeg mange bruker til duppeditt ekspertmann. Å jeg har også trodd at Android er like lett som de 2 andre. Men jeg har litt interesse og liker å fikle på duppeditter. Men det er veldig mange som ikke har denne interessen. Å min erfaring er helt bombastisk på at veldig stor andel som skal ha sin første Smartphone, eller ikke er fryktelig interessert får det bedre om de velger Ios eller WP telefoner. Så kan man gjerne kjøpe seg en fet Android hvis man etterhvert vil ha ett åpent system man kan gjøre "alt" med. Å jeg snakker ikke bare om gamle tanter på 60, men fra 16 til 60 både kvinner og menn. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Vel oppdateringer uinteressant. For min del og hvis man leser rundt på nett så finner man utrolig mange poster hvor folket klager om hvor sene HTC / Samsung osv er med oppdateringer samt poster hvor folk er oppgitt over at deres nye telefon ikke vil få seneste Android. Så der må jeg være veldig uenig med deg. Å på dette punktet tror jeg at mange er enig med meg . Jeg har observert det samme gnålet. Greit, når Android oppdateres så burde produsentene være raskere med å få ut sin versjon, men oppdateringene i seg selv er gjerne ganske ubetydelige. Hvilke oppdateringer er det som har hatt en reell verdi for deg, hvis du har erfaring med Android-telefonene? Jeg har oppdatert en del ganger, og som oftest merker jeg ingen tegn til forbedring. Jeg synes det virker som at folk skal oppdatere bare for å ha siste versjon, uten at de helt vet hvorfor selv. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Ingen av telfonene HTC har på markedet nå frister egentlig... bør de det? Har hatt en rekke HTC de siste årene, og vore kjempefornøyd. Ved siste korsvei ifjor sommer ville eg egentlig helst ha HTC igjen, men de har tatt vekk plass for minnekort på alle sine nye modeller. Da ble det SIII på meg, og det har eg ikkje angret på. Kjempegod telefon Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 En ting er det nye som kommer med oppdateringene. Der kan det være så som så med hva som kommer. Spesielt på de små oppdateringene. Noe helt annet er bugfix som kommer med hver oppdatering. Jeg har masse erfaring med Android. Project butter er feks en ting som viser hvor fint det er å få oppdateringer tidlig. Samme med oppdateringa før jelly Bean som økte batteri tiden min betraktelig, noen som hadde målt ordentlig mente batteritiden gikk opp med over 50%. Der har du feks 2 oppdateringer som kan være veldig kjipt å vente på i 6-7-8 ja opptil 12 mnd på. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 En ting er det nye som kommer med oppdateringene. Der kan det være så som så med hva som kommer. Spesielt på de små oppdateringene. Noe helt annet er bugfix som kommer med hver oppdatering. Jeg har masse erfaring med Android. Project butter er feks en ting som viser hvor fint det er å få oppdateringer tidlig. Samme med oppdateringa før jelly Bean som økte batteri tiden min betraktelig, noen som hadde målt ordentlig mente batteritiden gikk opp med over 50%. Der har du feks 2 oppdateringer som kan være veldig kjipt å vente på i 6-7-8 ja opptil 12 mnd på. Jeg har ikke merket noe til mer stabilitet eller mindre bugs, heller ikke noen merkbar forbedring av batterilevetiden. Kjøpte HTC Desire ved lansering og har brukt Android-telefoner siden det. Har Samsung Galaxy S II nå. Lenke til kommentar
Alekplay Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Jeg ville ikke gått for en S3 nå. De fleste S3 ute på markedet er UTEN 4G. Samsung har nettopp kommet med en ny modell av S3'en som har 4G, så hvis du skal ha en S3 så gå for denne! Den vil være up-to-date mye lengere. Når det angår å kjøpe tlf nå i det hele tatt så vil jeg sterkt fraråde det. Nyttårstilbudene kan virke fristende, men det er bare snakk om noen få dager før elektronikkmessa (CES) går av stabelen. Her vil det bli vist frem mange nye telefoner som får S3'en til å virke som gårsdagens teknologi (noe det faktisk er). Da kan du bli sittende igjen å angre veldig! Om du ikke nødvendigvis er ute etter det nyeste, så kan jeg anbefale deg å vente uansett. S3'en vil garantert gå ned i pris, mer enn hva nyttårstilbudene er på, når disse nye telefonene blir lansert. Det er om du klarer å vente til disse blir lansert iløpet av våren selvsagt. Hvis du er desperat etter en ny telefon nå så gå på Clas Ohlson å kjøp deg en slik Nokia for 199,-, også vent til disse nye telefonene kommer ut. Om du er helt nødt til å ha en ny smarttelefon nå, så gå for Nokia Lumia 920. Det er en meget spennende telefon, som ikke bare ser bra ut, men som presterer bra også. S3'en er naturligvis god den også, men den blir litt kjedelig for min smak (har kanskje sett for mye til den?) Når det kommer til valg av operativsystem så bør dette være en viktig del av hvilken telefon du velger. Gå i butikken å se om du foretrekker Android, iOS eller Windows Phone. Jeg for min del foretrekker iOS pga designet og hvordan det fungerer i samarbeid med andre Apple produkter. Skulle jeg valgt en nr 2 hadde det blitt Windows Phone. Jeg har brukt det en del, og må si at jeg rett og slett elsker det. Det eneste som kanskje er negativt er app utvalget, men om microsoft spiller kortene riktig vil ikke dette være et problem lenge. Android vil jeg i grunn, ikke fraråde, men be deg være forsiktig med før du kjøper. Det finnes en haug med versjoner der ute (JB er den nyeste), samt en haug med forskjellige menysystemer (Samsung kjører TouchWiz osv). Vær på vakt! Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 (endret) Android vil jeg i grunn, ikke fraråde, men be deg være forsiktig med før du kjøper. Det finnes en haug med versjoner der ute (JB er den nyeste), samt en haug med forskjellige menysystemer (Samsung kjører TouchWiz osv). Vær på vakt! Hvilke menysystemer er det du mener at man bør være forsiktig med, hvor det ikke hjelper å legge inn et nytt system fra Google Play? Endret 2. januar 2013 av Brickwall 1 Lenke til kommentar
SuperMario Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Hei. Jeg benytter for tiden en Lumia 920 og Nexus 4. Har også brukt S3 mye i høst. Som du helt riktig sier selv så er en S3 et godt valg. Det er en del som ikke liker at touchwiz blir brukt på S3, men spør du meg er det ingen bakdel. Ja det tar lengre tid før du får oppdateringer osv, men det betyr ikke så mye. Lumia er også en telefon jeg er glad i, men det er en del som har problemer med telefonen. I alle fall hvis du søker litt rundt. Selv har jeg ikke opplevd noe tull, mulig jeg har hatt flaks. WP8 er et enkelt og raskt OS, men det har ikke like mange app'er tilgjengelig. Nexus 4 er også en god telefon. Fin størrelse og meget god å holde i. Kjører seneste versjon av android osv. Men det er kanskje telefonen for folk som liker å "nerde" litt. Men smaken er som baken. Jeg hadde valgt S3 eller Lumia 920. Masse lykke til ;-) Lenke til kommentar
Alekplay Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 (endret) Hvilke menysystemer er det du mener at man før være forsiktig med, hvor det ikke hjelper å legge inn et nytt system fra Google Play? Nå kjenner jeg ikke trådstarter, ei har jeg heller tatt meg tid til å lese gjennom tråden. Jeg bare kom med mine råd. Meningen var ikke å be trådstarter være forsiktig med visse menysystemer fordi de ikke funker. For det gjør de jo. Jeg ville bare gjøre han oppmerksom på at det finnes flere menysystemer, og at han må ta hensyn til dette når han velger en mobil. Han kan f.eks. ha brukt en kompis' HTC og likt denne veldig godt, og antatt at han var fornøyd med utseendet på Android. Uten å vite dette går han for å kjøpe en S3, som han antar vil se lik ut. Men så plutselig får han se TouchWiz som er totalt annerledes i forhold til HTC Sense. Så det var mer en notice istedenfor en frarådning. Når det kommer til å laste ned nye menysystemer så kan man ikke laste ned spesiell systemer som f.eks. TouchWiz og HTC Sense til andre mobiler enn Samsung og HTC (ihvertfall ikke når jeg brukte Android). Dessuten er det ikke alle som har kunnskapen til å laste ned noe sånt, og det er ikke alle som gidder det. Dessuten skal man være forsiktig når man laster ned et annet menysystem. Noen av de "frittlagde" er virkelig crappy! Endret 2. januar 2013 av Alekplay Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Nyttårstilbudene kan virke fristende, men det er bare snakk om noen få dager før elektronikkmessa (CES) går av stabelen. Her vil det bli vist frem mange nye telefoner som får S3'en til å virke som gårsdagens teknologi (noe det faktisk er). Om man skal vente på ny teknologi hele tiden så vil du aldri få kjøpt noe. Det kommer ALLTID noe nytt om en liten stund. Så en må nesten bare bestemme seg for om det som finnes nå er godt nok. Så får en heller bare bytte om en stund igjen. Lenke til kommentar
eehgil Skrevet 2. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2013 Da sitter jeg med en splitter ny S3 :-) Er strålende fornøyd så langt, og konstaterer at det virkelig har skjedd ting siden W995 var på topp ;-) Satser på S3 fungerer godt og stabilt for meg noen år, har gode erfaringer med å kjøpe "gamle toppmodeller" i de fleste sammenhenger, der barnesykdommene er tatt hånd om. Tusen takk for mange og gode svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå