Gå til innhold

erfaring med xbox movie?

AvIOn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har leid en del filmer der, og jeg er i alle fall fornøyd. Kvaliteten varierer etter linja di, og mtp. at jeg sitter på relativt dårlig linje (4 mb ned) så får jeg langt ifra Blu-ray kvalitet.

Jeg har ikke Get, så kan ikke si noe på utvalget der, men det er ganske likt Apple TV synes jeg. En del nyere filmer som kommer, i alle fall de største.

Men på kvalitet er det langt unna Blu-ray. Kvaliteten varieres også utifra film. Ser du eldre filmer er ikke alle HD, mens mener alle nye filmer har HD-kvalitet og 5.1 surround. Står gjerne på infoen før du leier. :)

edit: HD er jo oppløsningen, og det er det vel stort sett hele tiden. Er bitraten (mengden informasjon) som varierer med linjehastigheten.

Endret av uTukt
Lenke til kommentar

Fikk meg Xbox 360 i julegave og har lyst å bruke den til filmleie. Hvordan er kvaliteten, er det HD med surround? Og hvordan er utvalget av nye filmer kontra get filmleie? Er det mye nytt?

Har get hd pvr og bruker den fremfor xbox movie greia som jeg har glemt navnet på nå :p Husker jeg kjøpte harry potter (den fantes ikke i HD) på standard definition, men det var INGENTING som var standard med den oppløsningen. Bildekvaliteten var fryktelig dårlig, og den var til og med nedlastet! Sitter på 100mbits linje. Mener det også var lite utvalg av teksting, noe som forsåvidt går greit om man kan ha høyt nok volum, men noen titler har liten balanse mellom musikk, lydeffekter og dialog..

Lenke til kommentar

Du må bare ha sett en dårlig film gorzun, Xbox video(som er navnet) endre ikke på noen måte volumnivåer og bruker alltid den oppløsning du leier filmen i :p

Når du leier en film vil du kunne velge mellom HD oppløsning med 5.1 lyd, eller SD oppløsning med stereo lyd. Det er vandligvis forskjellig pris avhangig av kvalitet også, hvis en film ikke er tilgjenglig med HD og 5.1 har du heller ikke dette alternativet når du skal leie(gjelder de fleste gamle filmer).

Jeg har fiberkobling til mitt lokal e-verk(altibox) og jeg har full bar på tilkoblingssymbolet hele tiden så kan ikke si noe om kvalitet med begrensa båndbredde, men slik jeg opplever det er kvaliteten bedre enn dvd men ikke fult så bra som blueray.

Xbox video får alle større titler samtidig eller litt før de er tilgjengelig for salg i Norge, så de er veldig raske slik sett, men de mangler bredden og du finner ikke mange mindre filmer for det smalere publikum. Men siden du ikke betaler noe for tjenesten leier du jo bare det du vil se uansett :p Hvis du har oppgradert til Windows 8 vil du også ha cross-leie av filmer mellom pc og Xbox(kansje også mobiltelefon, det vet jeg ikke), dvs at det du leier kan du se på begge enheter.

Hvis du trenger undertekster er dog ikke Xbox video det beste stedet å finne filmer, veldig få titler kan du velge norske undertekster på. Alle titler som har norske undertekster eller norsk lydspor står klart merket så du risikerer ikke å få det når du ikke vil ha det vertfall da :p

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...