Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg tror ikke jeg er skal ha samleie med han med det første

Anbefalte innlegg

Samboer er på ferie nå. Jeg vet rett og slett ikke om jeg tør eller ønsker å ha samleie med han når han kommer hjem igjen mtp. kjønnssykdommer o.l. Jeg kan jo ikke akkurat krevet at han skal teste seg. Det blir for dumt og frekt...!

Jeg er glad i han og vi har vært sammeni over 2 år. Han har av det jeg vet, vært trofast hele veien og er tvers gjennom god, litt for god også. Han har aldri gitt meg noen grunn til å tvile. (problemet ligger muligens hos meg da jeg aldri har klart å stole på ett eneste menneske 100%, uansett..) Jeg er nok dessverre slik av natur..Jeg holder fast på "Aldri si aldri.." OG "Man kan aldri vite 100%".....

Når sant sies, så sitter jeg ikke her og mistenker han. Tvert i mot under jeg og gleder meg over at han er på ferie og koser seg!

Føler meg så teit nå. What to do... Anonym poster: cde4778f17a7cd140b4d1eae40d4021a Anonym poster: cde4778f17a7cd140b4d1eae40d4021a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165
Når sant sies, så sitter jeg ikke her og mistenker han.

Det er jo nettopp det du gjør :p

Har egentlig ikke noe fornuftig tips til deg om at du må bare stole på han.

Du skader bare deg selv ved å gå rundt og tenke sånn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hadde ikke vært helt populært om fruen hadde spurt meg, når jeg vett jeg ikke har gjort noe.

Å ta opp at hun sliter med tillit kan være lurt, men for guds skyld ikke gjør slik:

"Du, jeg sliter med og stole på folk, kan du vennligst teste deg for kjønnssykdommer"

Lenke til kommentar

Støtter både Buffy og IT-Henrik her. Start med å forklare problemet til han. Du har problemer med å stole 100% på folk, og at det ikke er noe med han. Forklar at du vil stole på han, men du trenger hjelp. For er han glad i deg vil han nok hjelpe.

Problemet ligger ikke i at du tror han er utro på ferien, og det må du få han til å forstå, men at du problemer med å stole på folk. At han tester seg er greit nok, om det hjelper deg å få litt ro. Vil han virkelig overbevise deg så velger han å gjøre det. Så får dere jobbe ilag på å kommer over denne kneika. Tror at igrunn så kommer det ned til hvordan du legger det fram, og hvordan han responderer. Kommunikasjon er #1 prioritet.

Har slitt litt med samme problemet selv et par ganger, så vet at det kan være litt kinkig situasjon å legge det fram uten at det virker som du anklager personen for å være utro.

Endret av uTukt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Henrik, det forstår jeg godt. Det er ingen god følelse når man tror man blir anklagd for noe man ikke har gjort, så det var derfor jeg spurte om råd her. =) hahah, du kan være sikker på at jeg ikke skal legge frem det på den måten... :p

Får bare gå rolig frem å fortelle akkurat hvordan det er, og at det ikke har noe med han å gjøre, men at problemet ligger hos meg. Jeg har mye jeg skal jobbe med der, for å endre tankegangen!

Takk for svar dere! :)Anonym poster: cde4778f17a7cd140b4d1eae40d4021a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

For å si det sånn. Om han tester seg og alle testene er negativ, så er det ikke dermed det samme som at han ikke har vært utro. Han kan jo ha brukt kondom eller hatt seg med noen som ikke er syke.

På den andre siden. Om du har sex uten kondom med han igjen og du blir syk, vel da vet du hvem som har smittet deg og det er bare å gjøre det slutt med han.

Lenke til kommentar

For å si det sånn. Om han tester seg og alle testene er negativ, så er det ikke dermed det samme som at han ikke har vært utro. Han kan jo ha brukt kondom eller hatt seg med noen som ikke er syke.

På den andre siden. Om du har sex uten kondom med han igjen og du blir syk, vel da vet du hvem som har smittet deg og det er bare å gjøre det slutt med han.

True true! Jeg vet jo ingenting om han har hatt sex eller ikke, og hvis testene er negative, er det bra. Det er riktig at jeg ikke vet noen ting, men da velger jeg å stole på kjæresten min. Jeg har ingen rett til å anklage min kjære. :)Anonym poster: cde4778f17a7cd140b4d1eae40d4021a

Lenke til kommentar

Hvor har jeg skrevet at jeg er en sjalu person? Jeg er langt i fra en sjalu! Det står heller ikke mellom linjene. Det handler ingenting om sjalusi, men om at JEG må jobbe med meg selv og det å kunne stole på andre folk, men takk for info.

Men la oss ikke gå OT. Er ikke mere å svare på i tråden heller uansett. :)Anonym poster: cde4778f17a7cd140b4d1eae40d4021a

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Har ikke påstått du er sjalu, men reaksjonen din gav selv svaret på det spørsmålet.

Du er jo usikker, så kanskje kommer sjalusien krypende.

Sjalusi kan ha mange former også...

Lenke til kommentar

Samboer er på ferie nå. Jeg vet rett og slett ikke om jeg tør eller ønsker å ha samleie med han når han kommer hjem igjen mtp. kjønnssykdommer o.l. Jeg kan jo ikke akkurat krevet at han skal teste seg. Det blir for dumt og frekt...!

Jeg er glad i han og vi har vært sammeni over 2 år. Han har av det jeg vet, vært trofast hele veien og er tvers gjennom god, litt for god også. Han har aldri gitt meg noen grunn til å tvile. (problemet ligger muligens hos meg da jeg aldri har klart å stole på ett eneste menneske 100%, uansett..) Jeg er nok dessverre slik av natur..Jeg holder fast på "Aldri si aldri.." OG "Man kan aldri vite 100%".....

Når sant sies, så sitter jeg ikke her og mistenker han. Tvert i mot under jeg og gleder meg over at han er på ferie og koser seg!

Føler meg så teit nå. What to do... Anonym poster: cde4778f17a7cd140b4d1eae40d4021a Anonym poster: cde4778f17a7cd140b4d1eae40d4021a

Tipsene fra mange her i tråden vil forsterke uroen og redselen din.

Du må stole på kjæresten din.

Du vet ikke hvor lenge du og han holder sammen, det kan være 1 dag eller hele livet. Vil du spolere forholdet denne dagen eller hele livet med å være redd for at han er utro?

Er det rettferdig måte å behandle kjæresten din på hvis det viser seg at han aldri hadde tenkt tanken på å være utro engang?

Du har rett i at du aldri kan stole på noen 100%, selv om noen mennesker er til å stole på 100% så kan du umulig vite hvem. Altså at selv om typen din er 100% til å stole på så kan ikke du være 100% sikker på at han er det.

Så du må rett og slett bare tenke at kjæresten din er verdt å ta risken slik at du kan la tvilen komme til gode. Du gambler på at han er til å stole på. Hvis det går fint så har du en bra type og et bra forhold og hvis han lurer deg så skitt au, da har iallefall ikke du gjort noe galt.

Hvis du ber han kjønnsteste seg så gir du etter for din egen tvil og usikkerhet. Den kjønnstesten blir bare starten på en lang rekke "prøver" og "tester" og før du vet ordet av det er du inne på mobilen eller facebooken hans og snoker rundt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...