Brothers Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 (endret) må ha flere disker i servern men har allerede brukt opp alle SATA på hovedkortet. Trenger anbefaling til kort med minimum 4-SATA utgangen, Pris er egentlig ikke så nøye så lenge det er innenfor RIMELIGHETENS grense Hva er egentlig forskjellen på SATA og SAS. Endret 2. januar 2013 av Brothers Lenke til kommentar
srbz Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 (endret) SAS er en annen type tilkobling du neppe finner på hovedkortet ditt og følgelig må ha et eget, typisk svært dyrt, kontrollerkort for å bruke. Er ingen grunn for deg å bry deg med det all den tid SSD er et bedre alternativ om du trenger god ytelse Trenger du PCI eller PCI-e? edit/Rettelse: SAS er visst kompatible med enkelte SATA-enheter. Som sagt, ikke tenk på det. Endret 2. januar 2013 av srbz Lenke til kommentar
Brothers Skrevet 2. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2013 det er kun 3stk PCIe 3.0 x16 som er ledig på hovedkortet Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 er det raid du er ute etter? Lenke til kommentar
Brothers Skrevet 2. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2013 egentlig ikke men hvis det er oppsett for det så kan det hende jeg utvider til RAID etter hvert..... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Det du ser etter er IBM 1015 kontrollerkort for ca 900kr eller 2 stykk ASMedia 1061 ca 100kr stykket. Lenke til kommentar
Brothers Skrevet 2. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2013 er det da dette kortet du tenkte på? http://www.multicom....at-p/c/p2761889 og hvis så hva er SAS SATA må man da ha noen overgang fra SAS til SATA eller? datt LITT av lasset nå.... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Ja du må ha mini sas til sata kabler. Eg selgje dei på bruktmarkedet for ein brøkdel av prisen dei fleste forhandlarar tar. Lenke til kommentar
Brothers Skrevet 2. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2013 ok så hvor mange disker kan jeg koble til det kortet ? hvilken kabler var det du solget kunne ikke finne dem på bruktmarkedet Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 8 stykker. Annonsen hadde gått ut, eg skal leggja den inn igjen i løpet av morgendagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå