Lami Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Hei! Jeg har en ekstern hdd jeg bruker for opptak på Hyro 9000 TV tuneren. Så jeg skulle legge over en video på den fra PCen og se på TV'en, denne er over 4GB i størrelse. Men når jeg overførte videoen til hdd'en så fikk jeg opp at det ikke er plass til videoen selv om det er masse plass. Så leste jeg at FAT32 ikke støtter over 4GB filer. HDDen er i fat32 så jeg formaterte til NTFS. Fikk filen over. Men problemet er, når jeg kobler harddisken til tuneren og skal se på videoen, så må jeg selvfølgelig formatere disken for formatet NTFS tydeligvis ikke er støttet!! Så, hva f*** skal jeg gjøre nå for å se videoen på TVen? Takker inderlig for svar! Lenke til kommentar
srbz Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 (endret) Hvis TVen kun støtter disker formattert med FAT32 så er det dessverre ikke noe du får gjort med det. Alternativet må bli å konvertere filen eller på en eller annen måte komprimere/re-rendre den så den tar mindre plass og du får den inn på disken mens disken er på FAT32-format. edit: Du kan jo også forsøke, dersom TVen din har nettverkstilkobling og støtter DLNA, å streame den over nettverket. Jeg vet ikke om filens størrelse vil være til hinder for dette. Endret 1. januar 2013 av srbz Lenke til kommentar
Stonescar Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 exFat kanskje? Hvis det er en mulighet. Ikke helt sikker her altså..Skal være endel flatskjermer og div som skal støtte det. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 Takker for svar Prøvde meg med exFAT, men det gikk heller ikke dessverre. Så tenkte å formatere tilbake til FAT32 og legge inn en video i dårligere kvalitet, eneste håpet, evnt legge den inn i Handbreak. Men ihvertfall, er noe veldig rart her nå. Når jeg høreklikker på disken så får jeg kun muligheten til å formatere til NTFS eller exFAT! FAT32 muligheten er borte! Jeg prøvde å gjøre det i CMD ved å skrive format-kommandoen, men etter den var ferdig så fikk jeg feilmelding på slutten om at den ikke kunne formaterer til FAT32. Wtf skjer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå