Gå til innhold

[Løst] Nye ørepropper for å overta for mine Shure SE315


Anbefalte innlegg

Forhistorie:

 

Sist jeg var ute på reis sendte jeg proppene på en tur i vaskemaskinen i stedet for å putte de i sekken. Så når jeg inså tabben når jeg kom til oslo kjøpte jeg med meg ett sett med Boose quiet comfort 3. Hadde hørt mye godt om de. Men når alt kommer til alt lengter jeg tilbake til shure proppene som nå er rene, men ikke virker som de skal lenger.

 

Saken:

 

Var stort sett veldig fornøyd med shureproppene. God kvalitet, gode støydempingsegenskaper og ikke minst ganske bra lyd, i alle fall i forhold til sonyproppene jeg hadde fra før. Men jeg synes alikevel lyden kunne vært bedre. Så vurdere å kjøpe nye shure propper. Men denne gangen kanskje å gå opp ett par hakk til Shure SE535. Alternativt kanskje noen formstøpte.

 

Er dog viktig at det er god kvalitet. Gidder ikke at ledningen ryker så jeg må bytte ut proppene lenge før høytaleren har tatt skade. Som er en fordel med shure sine, da man bare kan bytte ut denne slitedelen.

 

 

Så for å koke det hele ned. Finnes det noen alternativer som noen her kan anbefale, til shure som har like god eller bedre lyd, støydemping og kvalitet?

Endret av Akidon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har SE535 og synes at den største svakheten til disse er komfort over lengre tid (over 1,5 - 2 timer).

Lydmessig er jeg veldig godt fornøyd til prisen. Isolasjonen er også helt topp. Er du fornøyd med en modell fra SE-serien til Shure, så tror jeg at du blir godt fornøyd med toppmodellen også. Westone 3 er rett i samme gaten, men om man hører på litt høyt så blir de litt for skarpe for meg. Kan hende det har vært isolasjonen hos meg, men W3 er gode propper til ca. samme pris som SE535. Lyden er en del forskjellig, men hva man velger er nok i største grad en smakssak. Kabelen på W3 er ikke avtagbar.

 

JH5 fra JHAudio starter på 399$ og kan være en inngang til formstøpte propper. 1964 Ears har også formstøpte propper til ikke alt for gale priser.

 

Det blir vel til hvor mye penger du har lyst til å bruke og hva du fant å være minst tilfredstillende hos SE315. Om det bare var lyden som behøvde en oppgradering så tror jeg at SE535 kan bli midt i blinken. Er det flere ting som kunne vært bedre så bør du kanskje rette nesen mot custom modeller.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Regner med at jeg går for shure proppene Blir litt for mye stress for meg å gjøre avstøpning osv nå.

 

Så gjennom omtalene til Fogg. Og der har jeg lest igjennom omtalen av weststone 4 en gang til. Og jeg begynner å velte mot den litt igjen. Uansett står det mellom disse.

 

Kjørte deretter igjennom et vs søk på google, og nå heller jeg mot shure igjen. Virker som er veldig jevngode i lyd. Noen foretrekker den ene fremfor den andre. Men alt i alt er det små nyanser.

 

Fordelen med Shure er at jeg på en måte vet hva jeg går til og når det kommer til lyden er jeg kanskje mer for den lyden som blir beskrevet av shure proppene. I alle fall virker det som om SE535 ikke er ett dårlig kjøp. Og jeg kan vel dermed trykkt gå for de.

 

Takker for inspill. Det gjorde valget mye vanskeligere, men jeg føler meg mer sikker på valget nå. :)

Endret av Akidon
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest så mye om Westone 4 eller prøvd dem, men Westone 3 virket å ha litt mer V-kurve på frekvensresponsen, mens SE535 er litt mer flate. Personlig eier jeg bare SE535, men jeg har byttet med en som hadde W3 i en måneds tid og synes at disse også var gode propper. Jeg slet som nevnt med litt skarpe s-lyder ved litt høyere volum på W3, men det kan hende at det skyldtes isolasjonen.

De har noe forskjellig framtoning, men begge appelerte til meg ca. like mye. Alt i alt står det relativt likt mellom dem, så hva enn du ender på så blir du neppe skuffet!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Innkjøpet blei gjort via en australsk nettbutikk. Tror det landet på 380aud eller noe sånt med frakt. Og når jeg kom frem til australia lå en pakke med se535 og ventet på meg. Har fått testet de en del med mobilen nå. Komfortmessig var de litt ubehagelige i starten. Men virker som om skummet har myknet litt opp etter litt bruk og de er nå meget komofortable.

 

Har enda ikke fått testet de med iaudio-spilleren min eller ett stereoannlegg. Klarte selfølgelig å glemme iaudioen både på turen til australia og nå på jobreise til azerbaijan. Men virker i alle fall som om det er mobilen som er begrensningen så langt. Den klarer ikke å henge med i svingenen når det blir mye lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...