Gå til innhold

Maler med svenne- og mesterbrev på et oljeplattform, hvilke muligheter har jeg?


Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 19 år gammel og jobber som maler ( lærling ) og er på full vei til å ta svennebrevet, ( fagbrev ) og deretter ta mesterbrev. Mitt spørsmål er hva slags muligheter har jeg som maler med svennebrev og mesterbrev på et oljeplattform? Setter stor pris på tilbakemeldinger.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje jeg burde utdypet meg mer på mitt spørsmål, så jeg prøver meg igjen. Er det vanlig at det er malere på oljeplattformer runt i Norge, i såfall hva maler de, er man fast ansatt på et oljerigg og maler bare på den ene plattformen eller er det sånn man reiser fra oljeplattform til oljeplattform. Og hva slags kurser trenger man for å jobbe på et oljerigg. Pris på kursene, hvor lenge varer pr kurs, hvor kan man ta de kursene, hvem skal jeg kontakte eventuelt. Setter stor pris på tilbakemeldinger.

Takk

Endret av H.Y
Lenke til kommentar

Hei.

Det er veldig vanlig at det går malere rundt på særlig eldre plattformer (og de er det mange av!). Nå vet ikke jeg helt spesifikt hva de maler, men det er belegg mot korrosjon, gangveier, brannhemmende belegg etc. De fleste malerne er nok malere som blir sendt rundt fra plattform til plattform, men ser for meg at de gjerne kan gå på de samme plattformene i lang tid. Jeg har dessverre ikke idè hva kompetansekravet til malerne er, men jeg ville sjekket med for eksempel Beerenberg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes mange malere i nordsjøen ja. Du bør ta kontakt med noen ISO selskaper som opperer i nordsjøen og med om info o.l. Du kan også besøke hjemmesidene til disse selskapene og lese litt der. Noen eksmpler på selskap er beerenberg, norisol, BIS industrier, norisol m.f. Www.offshore.no har en oversikt over fler av disse selskapene. Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...