Misamisa Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Jeg er tvangsinnlagt. Men jeg føler meg helt fantastisk. Jeg skal begyne på skole. det er så mye jeg vil gjøre. kanskje noe frivillig arbeid eller noe Jeg har så mye energi. Jeg har det bra. Så hvorfor i huleste er jeg tvangsinnlagt? haha det er komisk. Jeg føler meg helt frisk. Jeg er frisk. Har det fint. Jeg driter i de døde. De for bare mene hva de vil. Det er jeg som bestemmer Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Det er nok ikke oss du må overbevise... 6 Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Men tror du ikke det er en fordel å få hjelp "med de døde", er sikkert mulig å bli kvitt psykiske problemer eller hva det kalles når man har stemmer i hodet. 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Tja, etter å ha lest dette kan jeg ikke si jeg er veldig overrasket.. 3 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Det er ofte de som virker ''friskest'' som gjerne skulle hatt hjelp. 1 Lenke til kommentar
kattungen Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Jeg tror nok, basert på hva jeg har lest i den andre tråden din, at du har godt av å få hjelp av spesialisthelsetjenesten sånn du har det i dag. Kanskje vil du etterhvert bli kvitt "de døde" og føle deg enda bedre, uten stemmene? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 (endret) Når man føler seg fantastisk i kontekst av det du har tatt opp så er man ofte hypoman eller manisk. Går dette for langt så kan man oppleve psykotiske trekk, og da endrer adferden seg vesentlig uten at man selv alltid er bevisst det, men de som er rundt deg kan merke dette. Vurderingen om tvangsvedtak kommer sannsynligvis på grunnlag av dette. Som sagt er det ikke alltid man selv er så bevisst dette. De andre symptomene du har nevnt tilsier jo at det er noe som ikke helt stemmer. Endret 2. januar 2013 av vidor 1 Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Jeg er tvangsinnlagt. Men jeg føler meg helt fantastisk. Jeg skal begyne på skole. det er så mye jeg vil gjøre. kanskje noe frivillig arbeid eller noe Jeg har så mye energi. Jeg har det bra. Så hvorfor i huleste er jeg tvangsinnlagt? haha det er komisk. Jeg føler meg helt frisk. Jeg er frisk. Har det fint. Jeg driter i de døde. De for bare mene hva de vil. Det er jeg som bestemmer Som jeg har sagt før så virker det som at du har full kontroll og du tenker godt! Det vil si at du tenker det beste for deg selv? For du tenker ikke vondt etter det jeg vet. Det er ofte de som virker ''friskest'' som gjerne skulle hatt hjelp. De som faktisk klarer å tenke selv mener du? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 De som faktisk klarer å tenke selv mener du? Hahahaha.. I see where you're going. Men nei. Det er ikke ment sånt. Det er bare at de som som regel ser mest vellykkede og lykkelige ut veldig ofte egentlig har lyst til å skrike og dra seg i håret, for de er blitt så flinke til å overbevise alle rundt dem om at alt er flott selv om det er en gigantisk storm innvendig som gjør så det føles som om de nesten dør hele tiden. Man blir veldig flink til å sette opp fasader etterhvert, man kan kanskje til og med klare å overbevise seg selv om at det ikke er ett stort problem og at man ikke trenger å ta imot hjelpen selv om man i utgangspunktet burde det. 1 Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Hahahaha.. I see where you're going. Men nei. Det er ikke ment sånt. Det er bare at de som som regel ser mest vellykkede og lykkelige ut veldig ofte egentlig har lyst til å skrike og dra seg i håret, for de er blitt så flinke til å overbevise alle rundt dem om at alt er flott selv om det er en gigantisk storm innvendig som gjør så det føles som om de nesten dør hele tiden. Man blir veldig flink til å sette opp fasader etterhvert, man kan kanskje til og med klare å overbevise seg selv om at det ikke er ett stort problem og at man ikke trenger å ta imot hjelpen selv om man i utgangspunktet burde det. Det er også noe med at man blir vant til det som skjer. Man vil ikke la problemene ha for stor innflytelse. Siden det er de som er mest vellykka så er det også de som har best økonomi og mest ressurser og derfor mest frihet til å flykte og ta pauser ved hjelp av ferie og opphold. Det blir jo nesten det samme som at de som har mest penger de som har mest gjeld i så fall.. Jeg er tvangsinnlagt. Men jeg føler meg helt fantastisk. Jeg skal begyne på skole. det er så mye jeg vil gjøre. kanskje noe frivillig arbeid eller noe Jeg har så mye energi. Jeg har det bra. Så hvorfor i huleste er jeg tvangsinnlagt? haha det er komisk. Jeg føler meg helt frisk. Jeg er frisk. Har det fint. Jeg driter i de døde. De for bare mene hva de vil. Det er jeg som bestemmer Har du kontroll over alt du gjør så er du jo frisk...? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Det er også noe med at man blir vant til det som skjer. Man vil ikke la problemene ha for stor innflytelse. Siden det er de som er mest vellykka så er det også de som har best økonomi og mest ressurser og derfor mest frihet til å flykte og ta pauser ved hjelp av ferie og opphold. Det blir jo nesten det samme som at de som har mest penger de som har mest gjeld i så fall.. Nei nei, det er ikke det samme. Det eneste det betyr er at man kan tro at alt er flott når det egentlig ikke er det, og at det eneste man gjør er å utsette det til neste storm kommer.. 1 Lenke til kommentar
festen Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Denne videoen viser noe om bipolar. http://www.imdb.com/video/wab/vi3903429657/ Lenke til kommentar
Misamisa Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 Tja, etter å ha lest dette kan jeg ikke si jeg er veldig overrasket.. Veldig morsomt.. not Lenke til kommentar
Misamisa Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 Kan noen vær så snill å hjelpe meg? Jeg er inne i et helvete jeg er nesten i fengsel jo. Psykriarien er farlig!!jeg advarer dere. Ikke kom inn i psykriatien ,de kommer til å ødelegge deg! Jeg gledet meg til å begyne på skolen derfor jeg hadde så mye energi, men jeg fikk ikke lov av psykologene!!!!!!!! Jeg følte meg bra. Frisk. Gledet meg til å starte på skolen. Så får jeg vite at jeg ikke får dra hjem på permisjon. I tillegg så måtte jeg bytte rom fordi de mener det fortsatt er selvmordsrisiko. Hva faen? Jeg vil ikke dø og det sa jeg også til dem! Faen ass de sykliggjør meg jeg er inne i et helvete nå. Det er helt forferdelig Jeg blir sykliggjort jeg følte meg helt frisk. de gjør meg dårligere!! fy fader. De har ingen grunn til å ha meg på tvang. hjelp meg Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Får du internett på institusjonar? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Hvor gammel er du? Lenke til kommentar
Misamisa Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 Får du internett på institusjonar? Ja, får ha datan. Men ikke med ledninger. de er redd jeg skal ta selvmord. haha jeg vil ikke dø engang Lenke til kommentar
Misamisa Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 Hvor gammel er du? 18. fy fader jeg har aldri opplevd verre noensinne enn dette dritt sted jeg er på. og kommer ikke ut heller. faen. jeg er ikke syk engang. klarer de virkelig ikke å se det? Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Jeg anbefaler deg å ta deg god tid til å skrive innleggene og forklar oss hvorfor du er tvangsinnlagt. Få her inne er psykologer, men det er bedre enn at vi skal diskutere i blinde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå