Gå til innhold

Skattekort 2012?

Carlgutt

Anbefalte innlegg

Fikk for noen dager siden beskjed om at sjefen min har mistet det gamle skattekortet mitt og trengte et nytt for å ikke måtte skatte 50% på siste lønning i 2012. I farten klarte jeg å bestille feil og fikk skattekort for 2013 i stede. Så i ettertid at det var "Kopi av skattekort" jeg skulle bestilt i første om gang. Jeg har nå bestilt en kopi, men klarte ikke å se noe sted om jeg nå vil få skattekort for 2012 (som jeg vil ha) eller 2013. Noen som har peiiiill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gikk på en liknende feil. Trodde jeg lå langt under frikortgrensa, men fant ut for noen dager siden at jeg tipper den med 7-8000 kroner. Leste på skatteetaten at skattekort for 2012 måtte bestilles før 12. des.

Må derfor nøye meg med 50% trekk for det jeg tjener over.

Er ikke så ille, for du får igjen det meste til høsten. Er vel en 2000 kroner jeg taper eller liknende.

Lenke til kommentar

Gikk på en liknende feil. Trodde jeg lå langt under frikortgrensa, men fant ut for noen dager siden at jeg tipper den med 7-8000 kroner. Leste på skatteetaten at skattekort for 2012 måtte bestilles før 12. des.

Må derfor nøye meg med 50% trekk for det jeg tjener over.

Er ikke så ille, for du får igjen det meste til høsten. Er vel en 2000 kroner jeg taper eller liknende.

Det er 17.Desember :) Og slik jeg forsto det var dette hvis du skulle ha et helt nytt skattekort, altså ikke kopi av et gammelt (hvis jeg har forstått det rett). Hvor lenge før lønning er det arbeidsgiver trenger skattekortet for at det skal komme inn i tide egentlig?

Ring Skatteetaten..800 80 000

Får prøve i morgen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...