Carlgutt Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Fikk for noen dager siden beskjed om at sjefen min har mistet det gamle skattekortet mitt og trengte et nytt for å ikke måtte skatte 50% på siste lønning i 2012. I farten klarte jeg å bestille feil og fikk skattekort for 2013 i stede. Så i ettertid at det var "Kopi av skattekort" jeg skulle bestilt i første om gang. Jeg har nå bestilt en kopi, men klarte ikke å se noe sted om jeg nå vil få skattekort for 2012 (som jeg vil ha) eller 2013. Noen som har peiiiill? Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Ring Skatteetaten..800 80 000 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Gikk på en liknende feil. Trodde jeg lå langt under frikortgrensa, men fant ut for noen dager siden at jeg tipper den med 7-8000 kroner. Leste på skatteetaten at skattekort for 2012 måtte bestilles før 12. des. Må derfor nøye meg med 50% trekk for det jeg tjener over. Er ikke så ille, for du får igjen det meste til høsten. Er vel en 2000 kroner jeg taper eller liknende. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Er ikke så ille, for du får igjen det meste til høsten. Er vel en 2000 kroner jeg taper eller liknende. Du får vel igjen alt du har betalt for mye? Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 1. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2013 Gikk på en liknende feil. Trodde jeg lå langt under frikortgrensa, men fant ut for noen dager siden at jeg tipper den med 7-8000 kroner. Leste på skatteetaten at skattekort for 2012 måtte bestilles før 12. des. Må derfor nøye meg med 50% trekk for det jeg tjener over. Er ikke så ille, for du får igjen det meste til høsten. Er vel en 2000 kroner jeg taper eller liknende. Det er 17.Desember Og slik jeg forsto det var dette hvis du skulle ha et helt nytt skattekort, altså ikke kopi av et gammelt (hvis jeg har forstått det rett). Hvor lenge før lønning er det arbeidsgiver trenger skattekortet for at det skal komme inn i tide egentlig? Ring Skatteetaten..800 80 000 Får prøve i morgen. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Du får vel igjen alt du har betalt for mye? Ja. Den eneste forskjellen er at han får lavere rente enn hvis han hadde plassert dem på en sparekonto, men når det bare er 2000 kroner i noen få måneder, er tapet forsvinnende lite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå