grovetussen Skrevet 1. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2013 Har flexlån på huset med 3,65% rente, (og som jeg har en del å gå på) og så har jeg bsu med 4,3% rente. Vanligvis har jeg pleid å spare litt hver måned for å fylle opp de 20k som er max på bsu hvert år. Men da jeg fikk rentekronene fra bsuen idag fikk jeg en tanke. Er det noen som helst grunn til ikke å ta 20k fra flexlånet og sette på bsuen i dag, og bruke det jeg ville satt på bsu og satt inn på lånet i steden hver måned? For meg ser regnestykket enkelt ut, men kan hende jeg tar feil.. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 1. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2013 Hva er vitsen, du kommer kanskje til å tjene en hundrelapp på det over et år, muligens. Klarer du derimot ikke å spare opp 20K selv, hadde det lønnt seg, men mest pga skattefradraget på BSUen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2013 Du kan tjene opp til 130kr på det, det er om du setter inn. Betaler du inn til BSU hver måned vil summen synke ganske mye. Men, ja, det vil lønne seg, med mindre det er noen gebyrer eller slikt på uttak av lånet som kommer over det du tjener inn på renter... Hadde jeg vært deg ville jeg evt. gjort det av praktiske årsaker, for å kunne glemme BSU og bare fokusere det på flexlånet. Økonomisk sett er det så godt som det samme. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå