Gå til innhold

Ny Gaming pc. Intel, Nvidia.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har da kommet på at jeg skal kjøpe meg en gaming pc ettesom min 1år gamle laptop med pentium p6100 og gt540m begynner og slite litt. (til og med med minecraft).

Skal da kjøpe en stasjonær som skal bygges selv.

Budsjett er rundt 10.000. med skjerm.

Noen deler som skal være med:

670 GPU evt 680

8GB RAM

Litt "stilig" Kabinett.

Egent CPU kjøler.

Skjerm.

Har tastatur og mus fra før.

Endret av Rambjoer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Handlelisten er satt sammen på dustinhome.no.

Edit: Ops, der gikk det litt fort i svingene, ja. Har vel ikke kommet meg helt etter nyttårsfeiring :p Oppdatert listen nå. Det ble plutselig 500kr over budsjettet. Går det bra? Du kan eventuelt velge et billigere hovedkort. Hvis du ikke skal overklokke trenger du heller ikke så dyr kjøler.

post-211104-0-82842300-1357062842_thumb.png

Endret av moby_duck
Lenke til kommentar

Her er uansett min handleliste. Satt opp selv for et par uker siden, noe som kan forbedres her? evnt bedre eller dårligere en moby sin? om man regner med at den har et HK og kabinett? Er ikke sikker på om jeg vil ha R4 ettersom jeg vil ha et litt "stilig" kabinett med litt lys :) handler også via bedrift.

post-275104-0-27295800-1357059265_thumb.png

Lenke til kommentar

Her er uansett min handleliste. Satt opp selv for et par uker siden, noe som kan forbedres her? evnt bedre eller dårligere en moby sin? om man regner med at den har et HK og kabinett? Er ikke sikker på om jeg vil ha R4 ettersom jeg vil ha et litt "stilig" kabinett med litt lys :) handler også via bedrift.

post-275104-0-27295800-1357059265_thumb.png

Det oppsettet funker bra, det. Personlig synes jeg R4 har veldig kjedelig design, men det er vel bare en personlig mening, så det får du bestemme selv. XL2420T er en bra skjerm hvis du vil koste på deg det. Resten er vel så å si likt som mitt oppsett.

Du har forresten ikke satt opp en CPU-kjøler.

Endret av moby_duck
Lenke til kommentar

Det oppsettet funker bra, det. Personlig synes jeg R4 har veldig kjedelig design, men det er vel bare en personlig mening, så det får du bestemme selv. XL2420T er en bra skjerm hvis du vil koste på deg det. Resten er vel så å si likt som mitt oppsett.

Du har forresten ikke satt opp en CPU-kjøler.

Det er jo dette jeg vil fram til. R4 har kjedelig design derfor vil jeg ha noe annerleder, noe med litt lys kanskje? Vil også ha en CPU vifte. Dårligere skjerm og CPU vifte? eller kutte ned på noe annet?

Lenke til kommentar

Det er jo dette jeg vil fram til. R4 har kjedelig design derfor vil jeg ha noe annerleder, noe med litt lys kanskje? Vil også ha en CPU vifte. Dårligere skjerm og CPU vifte? eller kutte ned på noe annet?

Cooler Master HAF 912, Cooler Master Storm Scout 2 eller Corsair Vengeance C70? Vil ikke si du trenger XL2420T. Du merker nok ikke forskjell mellom 120 og 60Hz uansett, og bildekvaliteten er dårlig fordi det er TN-panel. Skaff deg heller en ordentlig kjøler. Hvis du ikke skal overklokke noe holder det med Cooler Master Hyper 212 Evo. Hvis du har tenkt til, eller tror du kommer til å vurdere, å overklokke bør du velge Noctua NH-D14. Eller Corsair H100i hvis du velger et kabinett med 2x120mm viftemontering på toppen.

Finner der ikke noen billigere kabinetter? Synes de var litt dyre :)

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa denne da? :)

Lenke til kommentar

Cooler Master HAF 912, Cooler Master Storm Scout 2 eller Corsair Vengeance C70? Vil ikke si du trenger XL2420T. Du merker nok ikke forskjell mellom 120 og 60Hz uansett, og bildekvaliteten er dårlig fordi det er TN-panel. Skaff deg heller en ordentlig kjøler. Hvis du ikke skal overklokke noe holder det med Cooler Master Hyper 212 Evo. Hvis du har tenkt til, eller tror du kommer til å vurdere, å overklokke bør du velge Noctua NH-D14. Eller Corsair H100i hvis du velger et kabinett med 2x120mm viftemontering på toppen.

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa denne da? :)

Tar den CM Scout jeg :) Har du link til noen gode skjermer=
Lenke til kommentar

Det er i hvert fall praktisk med håndtak. Så lenge du har samme formfaktor, så er det egentlig ikke veldig store praktiske forskjeller mellom dyre og billige kabinetter. Det går mest på utseende. Hvis du synes CM Scout ser bra ut, så er det bare å velge den :)

Tar den CM Scout jeg Har du link til noen gode skjermer=

GL2450HM er mye for pengene. http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker

Denne har IPS-panel som gir mye bedre bildekvalitet: http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker Koster litt mer, så du får finne ut om det er verdt det eller ikke.

Endret av moby_duck
Lenke til kommentar

Det er i hvert fall praktisk med håndtak. Så lenge du har samme formfaktor, så er det egentlig ikke veldig store praktiske forskjeller mellom dyre og billige kabinetter. Det går mest på utseende. Hvis du synes CM Scout ser bra ut, så er det bare å velge den :)

GL2450HM er mye for pengene. http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker

Denne har IPS-panel som gir mye bedre bildekvalitet: http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker Koster litt mer, så du får finne ut om det er verdt det eller ikke.

GL2450HM Bir 999kr så kan legge litt mere i skjerm, men Dell skjermen har ikke HDMI vil helst ha det. Men om det ikke er verdt og bytte skjerm bare for og få HDMI går det bra.
Lenke til kommentar

Kommer ann på hva du skal bruke pcn til. Surfing, film, gaming og litt redigering= i5 og vanlig TN panel. Mye redigering/rendring=i7 og evt IPS skjerm. Nå vet jeg ikke hvor mye etterslep det er på en ips kontra lcd skjerm med samme ms, men jeg syns skjermer med mer enn 4ms er søppel for gaming. Har bare eid 2-3ms skjermer siden jeg gikk fra CRT skjermer.

Lenke til kommentar

Opdatert liste!

post-275104-0-86186500-1357067460_thumb.png

Noe som kan forbedres? evt legge til ett 680? i7 eller annen skjerm?

Prøver og holde meg under 9k

Er forskjellen stor nok på Asusen og Benq skjermen at det er bedre og oppgradere der, enn og opgradere evt CPU eller GPU?

Har du rabatt eller noe? Hvordan får du det så billig?

Det er ikke noe poeng i å gå opp til i7. Det trenger du ikke til gaming. 680 gir ikke veldig mye mer ytelse enn 670, men koster en del mer. Jeg ville ha valgt en bedre skjerm, ja.

Lenke til kommentar

Kommer ann på hva du skal bruke pcn til. Surfing, film, gaming og litt redigering= i5 og vanlig TN panel. Mye redigering/rendring=i7 og evt IPS skjerm. Nå vet jeg ikke hvor mye etterslep det er på en ips kontra lcd skjerm med samme ms, men jeg syns skjermer med mer enn 4ms er søppel for gaming. Har bare eid 2-3ms skjermer siden jeg gikk fra CRT skjermer.

Skal brukes hoveedsakelig til gaming og litt film, blir jo også noe surfiing inn i bildet.

Har du rabatt eller noe? Hvordan får du det så billig?

Det er ikke noe poeng i å gå opp til i7. Det trenger du ikke til gaming. 680 gir ikke veldig mye mer ytelse enn 670, men koster en del mer. Jeg ville ha valgt en bedre skjerm, ja.

Hndler via bedrift, siden jeg er så heldig og ha en far med et eget firma.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...